پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1115
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ آذر, ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    فرماندار رامسر مطرح کرد:

    تجاوز به حریم رودخانه ها، علت عمده آبگرفتگی واحدهای مسکونی رامسر

    فرماندار رامسر گفت: عمده ترین عامل آبگرفتگی معابر و واحدهای مسکونی در زمان بارندگی شدید ناشی از ساخت وسازهای غیراصولی و بدون مجوز صورت گرفته درحریم و بستر رودخانه های جاری دراین شهرستان بوده است.

    به گزارش نیمه پر به نقل از ایرنا، حسین سروری روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران درعباس آباد ، افزود : رودخانه ها بستری مناسب برای هدایت روان آب ها ناشی از بارندگی شدید هستند ، اما در زمان حاضر به علت تجاوزهای صورت گرفته به حریم آنها هنگام بارندگی طغیانی می شوند که نتیجه آن وقوع سیل و سیلاب در شهرستان است.

    وی با بیان این که برای شناسایی تعداد سازه های ایجاد شده در حریم و بستر رودخانه های شهرستان گروهی متشکل از کارشناسان نهادهای ذیربط اقدام کرده اند ، ادامه داد : آزاد سازی حریم رودخانه ها با اعتبارات شهرستانی ممکن نیست ، بلکه باید با همکاری و تخصیص اعتبارات استانی انجام گیرد.

    فرماندار رامسر رانشی بودن راه ها و روستاهای کوهپایه ای را از دیگر دغدغه های مسوولان نهادها و دستگاه های اجرایی ین شهرستان معرفی و برای برون رفت از این مشکلات ،تهیه طرح جامع مدیریت بحران درمنطقه را پیشنهاد کرد.

    وی به بارش یکهزار و ۵۲۵ میلی متری سال جاری در رامسر اشاره کرد و گفت : هرچند با لایروبی بموقع برخی از رودخانه ها و آبراه ها درماه های گذشته کمترین خسارت به هنگام بارندگی شدید را در شهرستان شاهد بودیم ، اما برای پاکسازی و لایروبی انهار کوچک با کمبود اعتبارمواجهیم.

    سروری همچنین از رعایت نکردن مسائل فنی در ساخت معابر اصلی و فرعی در روستاهای مناطق کوهپایه ای ازسوی مسوولان نهادهای ذیربط انتقاد کرد و افزود : به علت در نظر نگرفتن شبکه برای انتقال آب های سطحی در حاشیه این معابر با شیب تند بیشترین حجم آبگرفتگی در مناطق پایین دست و شهرها را شاهد هستیم که باید این مشکل برطرف شود.