پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10918
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    چرا شهادت، آن‌هم در سوریه؟!

    شهدای مدافع حرم، عارف‌ترین و بصیرترین سربازان حضرت حجت(عج‌) در فراهم‌سازی زمینه‌های ظهورند

    همراه‌کردن مجاهدان مسلمان لبنان و سوریه با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد جبهه مقاومت علیه غده سرطانی جهان اسلام، رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، دفاع از حریم نظام اسلامی را به هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر و در کنار گوش دشمن اصلی امت اسلامی منتقل کرد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، سال دوم هجری، آنگاه که ابوسفیان برای نابودی نظام نوپای اسلامی در مدینه، سه‌هزار جنگجوی تا بن‌دندان مسلح خود را حرکت داد، نبی مکرم اسلام(ص) طی مشورت با اصحاب، نظر جوانان در رویارویی با دشمنان در خارج از شهر را پذیرفت.

    امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام نیز وقتی در سال ۳۸هجری، خبر تهاجم سربازان معاویه به شهر انبار را شنید، خطاب به مردم کاهل و سست فرمود: آگاه باشید! من شب و روز، نهان و آشکار، شما را به مبارزه با شامیان دعوت کردم و گفتم پیش از آن‌که آنها با شما بجنگند با آنان نبرد کنید، به خدا سوگند، هر ملّتی که درون خانه‌ی خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد.

    ملت بزرگ ایران برای حفظ انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی خود ظرف ۸سال بیش از ۲۷۰ هزار شهید و دهها هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرد و برای خود افتخار و مصونیتی با ثبات بوجود آورد.

    اما شما سستی به خرج دادید و خواری و ذلت پذیرفتید، تا آنجا که دشمن پی‌درپی به شما حمله و سرزمین‌های شما را تصرف کرد. و اینک، فرمانده‌ی معاویه،(مرد غامدی) با لشکرش وارد شهر انبار شده و فرمانبردار من(هشام‌بن حسّام بکری) را کشته و سربازان شما را از مواضع مرزی بیرون رانده است.

    درسی بزرگ از امیرالمومنین(ع)

    انقلاب ملت بزرگ ایران این اصل را در ۸سال دفاع مقدس تجربه کرد که اگر بخواهد در درون مرزهای خود از دستاوردهای انقلاب خود دفاع کند، باید ضریب خطرپذیری خود را افزایش دهد و برای آن هزینه گزاف نیز بپردازد، همچنانکه برای حفظ انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی خود ظرف ۸سال بیش از ۲۷۰ هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرد و برای خود افتخار و مصونیتی با ثبات بوجود آورد.

    تجربه‌های گران‌سنگ ملت شریف ما وقتی با آموزه‌های اهل‌بیت به‌ویژه امیرالمومنین(ع) در هم ‌آمیخت، این قاعده را پیش‌روی قرار داد که بفرموده امام اول‌مان «به خدا سوگند، هر ملتی که درون خانه‌ی خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد».

    همراه‌ کردن مجاهدان مسلمان لبنان و سوریه با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد جبهه مقاومت علیه غده سرطانی جهان اسلام، رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، دفاع از حریم نظام اسلامی را به هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر و در کنار گوش دشمن اصلی امت اسلامی منتقل کرد و طبیعی است که همه توان جهان کفر برای حفظ صهیونیست‌ها و نابودی جبهه مقاومت و نزدیک کردن خود به مرزهای جمهوری اسلامی و انتقال ناامنی و اغتشاش و جنگ و خونریزی به درون کشورمان، مصروف این استراتژی با صرف هزاران میلیارد دلار و سازماندهی و تجهیز تسلیحاتی آدم‌کشان حرفه‌ای به نام اسلام باشد، آنچنان‌که ۵ سال است سوریه، این کشور خط مقدم مقاومت را با اتحاد مرتجعان عرب و ترکیه و تسلیح ده‌ها هزار مزدور از سراسر جهان بویژه کشورهای اسلامی به ویرانه‌ای مبدل ساخته و سوریه و عراق را عرصه جولان خبیث‌ترین مزدوران خود برای اسلام هراسی و ایران‌ستیزی قرار داده که از هیچ جنایت و کشتاری فروگذار نیستند و برای نابودی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران حاضرند به هر اقدامی دست بزنند.

    جمهوری اسلامی ایران، دفاع از حریم نظام اسلامی را به هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر و در کنار گوش دشمن اصلی امت اسلامی منتقل کرد.

    شگرد بزرگ دشمن

    فعال کردن اندیشه استعمارساز وهابیت و تکفیری، که به هیچ مذهب اسلامی اعتقاد ندارند و تلقی منحرفانه و مخربانه از اسلام دارند که بدترین نوع تقابل با اسلام ناب است، امروزه چیزی نیست که حتی از سوی مقامات امریکایی و هم‌پیمانان شیطان بزرگ قابل انکار باشد، که اعترافات مکررشان موید راه‌اندازی گروه‌های تکفیری از سوی خودشان است.

    وجه مشترک همه این گروه‌های متعدد، از بین بردن وحدت امت اسلامی و نشر نفرت دینی از طریق ترویج خرافات و جعلیات و اسرائیلیات در میان مسلمانان و ایجاد جنگ و کشتار بین مسلمانان است و نابودی شیعیان و پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌خصوص ایرانیان در رأی برنامه‌های آنان قرار دارد تا بتوانند با از بین بردن جهان اسلام و منحرف کردن افکار مسلمانان، حاشیه امن برای اسرائیل غاصب و صهیونیست‌های حاکم بر امریکا بوجود آورند و این ممکن نیست مگر با تثبیت و اتحاد سران مزدور کشورهای اسلامی.

    ۵سال است سوریه، این کشور خط مقدم مقاومت را با اتحاد مرتجعان عرب و ترکیه و تسلیح دهها هزار مزدور از سراسر جهان بویژه کشورهای اسلامی به ویرانه‌ای مبدل ساخته‌اند.

    کار سترگ جوانان ولایی ایران

    در شرایطی که استکبار صهیونیستی امریکا با تغییر ژئوپلتیک منطقه و بی‌ثبات‌سازی کشورهای همسایه ایران اسلامی و ایجاد کانون درگیری و کشتار در این کشورها، سعی داشت تا بتدریج ایران را نیز توسط این کشورهای جنگ‌زده به ناامنی و نابودی بکشاند، نظام اسلامی‌مان با انتقال نقطه درگیری به هزاران کیلومتر آن‌سوی مرزهای خود، علاوه بر مصون‌سازی خود در قبال ناامنی کشورهای همسایه و تبدیل شدن به امن‌ترین کشور جهان، توانست با وارد کردن آب در لانه مورچه‌های آدم‌خوار، گرانیگای اصلی نظام سلطه را مورد هدف قرار دهد و موجب امید برای همه آزادگان جهان به‌ویژه مسلمانان و پیروان اهل‌بیت پیامبر(ص) شود.

    جنگ امروز ملت ایران با نظام سلطه جهانی به سرکردگی امریکا، بارزترین مصداق نبرد حق با باطل است و بنابه وعده الهی، سرانجام پیروان حق و حقیقت فاتحان اصلی این میدان خواهند بود.

    وجه مشترک همه گروه‌های متعدد تکفیری، از بین بردن وحدت امت اسلامی و نشر نفرت دینی از طریق ترویج خرافات و جعلیات و اسرائیلیات در میان مسلمانان و ایجاد جنگ و کشتار بین مسلمانان است

    ملت بزرگ ایران امروز طلایه‌دار مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی و جنگ و نسل‌کشی قدرت‌های استکباری است و با درک بلند تاریخی خود، به‌خوبی می‌داند که راه عزت و سعادت و سربلندی، در پیروی از اسلام ناب و اهلبیت عصمت و طهارت(ع) و صیانت از بارگاه‌های ملکوتی اهلبیت به‌عنوان جان‌مایه‌های اصلی هویت دینی و انسانی خود است.

    راه ایرانی همان راه حسین(ع) است

    ایرانیان، همواره در خلوت و جلوت خود با بیان مراتب عشق و ارادت خود به خاندان پیامبر(ص) مخصوصاً به سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با خود زمزمه می‌کنند که اگر بودند در روز عاشورا و در کربلا، چنین فاجعه‌ای رخ نمی‌داد و آنها با تقدیم جان و مال خود، مانع آن رخداد دهشتبار تاریخ می‌شدند و این، یک ادعای صادق است.

    چراکه امروز در حال دادن این آزمون صدق کلام خود هستند و معتقدند دیگر اجازه تکرار تاریخ را نخواهند داد که این‌بار، به‌مراتب قوی‌تر و پرتعدادتر از همیشه تاریخ در صف موحدان و یاران صدیق اهل‌بیت علیهم‌السلام تا آخر ایستاده‌اند و برای دین و آیین خود به متعرضان شیطانی درسی فراموش‌نشدنی خواهند داد تا ثابت شود که یک ایرانی با غیرت و بااصالت تا آخر بر سبیل حق و حقیقت پایدار می‌ماند.

    شهدای مدافع حرم، پرافتخارترین سند تعهد و جان‌نثاری ملت ایران به اعتقادات ناب اسلامی و اهلبیتی هستند که در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها شربت شهادت را نوشیدند و مانع از بروز مرگبارترین حادثه برای جهان اسلام و بشریت می‌شوند.

    جنگ امروز ملت ایران با نظام سلطه جهانی بسرکردگی امریکا، بارزترین مصداق نبرد حق با باطل است و بنابه وعده الهی، سرانجام پیروان حق و حقیقت فاتحان اصلی این میدان خواهند بود.

    امروز، دفاع از سوریه به معنی دفاع از وجب به وجب خاک مقدس ایران اسلامی و دفاع از همه مسلمانان و سرانجام نجات بشریت از چنگال عفریت زمان، امریکای جنایتکار است.

    شهدای مدافع حرم، عارف‌ترین و بصیرترین سربازان حضرت حجت(عج‌) در فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور با امحاء تعدی و تجاوز به‌ویژه از سرزمین‌های اسلامی هستند.

    اگر شهدای سال‌های دفاع مقدس، در راه حفظ انقلاب اسلامی و نجات کشور از اشغال و چنگال دیوصفتان به فوز عظیم شهادت نائل آمده بودند، شهدای‌ مدافع حرم هم در همین راستا و برای حفظ کیان و حیات جهان اسلام راه ارجمندترین جایگاه، یعنی مقام رفیع و منیع شهادت را می‌پیمایند و باید هزاران درود و تحیات را تقدیم آنان و ملت بزرگ و تاریخ‌ساز ایران اسلامی کرد که دنیای وجدان‌های پاک انسانی همواره مدیون ملت ایران است.

    مدافعان حرم در حال تغییر سیمای جهان بر حول محور انتظار مهدی موعود(عج‌) هستند و به ضرس‌قاطع از یاران و ملازمان رکاب آن امام در عصر ظهورند.

    هدف بزرگ و بزرگ‌ترین هدف، هزینه خود را دارد که ایثار و نثار این شهیدان در قیاس با عظمت اهداف عالی دفاع از حرم و جبهه مقاومت به‌مراتب ارزش اهدای جان‌ها به ساحت قدس ربوبی را دارد.

    شهدای گرانقدر مدافع حرم! شهادت گوارایتان‌باد. «هنیئاً لکم» ما را نیز از دعای خیر این توفیق بی‌نظیر محروم نفرمایید.

    بلاغ/