پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10759
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    اسراف هایی که در بیت المال می شود:

    ضعف مدیریت شهری و ناهماهنگی ادارات رامسر/ روکش آسفالتی که چندماهی دوام نداشت+ عکس

    ضعف مدیریت شهری و ناهماهنگی های موجود در بین برخی ادارات رامسر در اجرا و عملیاتی کردن طرح های خدماتی نه تنها موجب انتقادات شهروندان است بلکه باعث صرف هزینه های زیادی برای تخریب و ترمیم محیط های شهری می شود.

    به گزارش نیمه پر رامسر، امروزه یکی از مهمترین شاخص های مدیریت شهری برای امور رفاهی مردم در هر شهر برنامه ریزی برای اهداف مورد نظر در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت است.

    فرمانداران، شهرداران، شورای شهر و روئسای ادارات هر شهری می بایست با اراده جمعی و هدفی برنامه ریزی شده توسعه پایدار و خدمات رفاهی را برای شهروندان و مردم خود ایجاد کنند.

    یکی از مشکلات اساسی کشور ما در بحث مدیریت شهری در بسیاری از موارد ضعف هماهنگی و برنامه ریزی مدون در جهت توسعه شهر می باشد که این ضعف موجب مشکلات و نارضایتی مردم شده است.

    رامسر نیز از این ضعف و ناهماهنگی های مدیریت شهری جدا نیست و این ضعف موجب انتقادات مردم به نحوه خدمات دهی ادارات و نهادها شده است.

    بر همین اساس یکی از بارزترین ضعف های موجود در برخی از شهرهای کشور و از جمله رامسر موضوع ترمیم و تعویض لوله های خط انتقال آب، گاز و خطوط مرکزی تلفن است که هر ساله در قالب طرحی نمایان می شوند و این امور از جمله کنده کاری های آسفالت راه ها، مشغول بودن کارگران و دیگر موارد اختلال در زندگی اجتماعی مردم در شهر را در بر دارد.

    مدتی است که در محور خیابان اصلی رضی محله رامسر به منظور تعویض لوله های خط انتقال گاز اقدامی انجام شده است و در تمامی این مسیر فعالیت های عمرانی مربوطه در حال انجام است.

    این در حالی است که قبل از شروع این طرح شهرداری رامسر در چند ماه گذشته این مسیر را آسفالت کرد و بسیاری از خرابی های آسفالت را نیز ترمیم کرده بود اما حال مشاهده می شود که بعد از گذشت چند ماه مجدداً اداره گاز به منظور طرح تعویض لوله های خط انتقال گاز این آسفالت ها را کنده است و مشغول به فعالیت خود است.

    حال سوال اینجاست که چرا مسئولان شهرستانی و شهری هماهنگی های لازم را در جهت امور خدماتی انجام نمی دهند تا این چنین اسراف هایی در شهر انجام نپذیرد.

    یکی از شهروندان رامسری در این باره گفت: در چند ماه گذشته توسط شهرداری بریدگی نزدیک دانشگاه آزاد آسفالت شد اما هم اکنون توسط اداره گاز شهرستان رامسر برای لوله کشی گاز کنده شده است.

    وی در همین رابطه افزود: همانطوری که همه مردم عزیز اطلاع دارند هر متر مربع آسفالت چندین هزار تومان هزینه دارد، سئوال اینجاست آیا مدیریت این نیست که قبل از هر آسفالتی باید از چند اداره استعلام شود که آیا مسیر آسفالت شده در طرح میباشد یا خیر؟!

    وی با طرح سوالی بیان کرد: مگر هزینه این آسفالت از مالیات و عوارض پرداخت شده توسط  مردم نیست و مگر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب سفارش اکید نفرمودند که در مصرف بیت المال نهایت دقت را مسئولان داشته باشند؟

    وی در پایان تصریح کرد: از فرماندار در خواست داریم که ابن عدم مدیریت را پیگیری کرده وکسی که باعث این مسائل می شود را مورد بازخواست قرار دهد.

    ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که مسئولان شهری و استانی می بایست برای توسعه شهر و طرح های بزرگ و ماندگاری همچون ایجاد کانال های استاندارد برای نصب لوله ها و خطوط حامل های انرژی و ارتباطی فکری کنند و برای عملیاتی شدن آن نیز برنامه ریزی داشته باشند زیرا هزینه ها و مبالغی که صرف این ترمیم ها و تخریب ها می شود بسیار بالاتر از آن طرحی است که بخواهد برای همیشه و ماندگار توسعه شهر را تضمین کند.

    photo_2016-04-30_19-12-36 photo_2016-04-30_19-12-42