پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10745
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رامسر:

    معضل بیکاری از مهمترین مشکلات کشور است/ جوانان باید به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی بروند

    رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رامسر گفت: دولت قصد کوچک کردن بدنه خود را دارد در نتیجه جوانان باید به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی بروند و در کنار تحصیل، فن و حرفه ای را بیاموزند تا شغل ایجاد کنند.

    به گزارش نیمه پر رامسر، عبدالرحمان حلاجیان در گفتگویی ضمن تبریک هفته کار و ارج نهادن به مقام کارگر دلیل نام‌گذاری روز جهانی کار را اعتصاب کارگران در شهر شیکاگو در سال ۱۸۶۶ عنوان کرد و گفت: هرساله تمام جهان این روز را پاس می‌دارند.

    وی افزود: کارگران قشر سخت‌کوش جامعه هستند و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم خدمات خوب و در خور شأن این عزیزان را برایشان فراهم کنیم.

    رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رامسر اظهار کرد: کارگران قشری هستند که به درستی دیده نمی‌شوند و مورد تقدیر قرار نمی‌گیرند در صورتی که اگر بهترین طرح نیز توسط نخبگان و مهندسین ارائه شود بدون وجود کارگران طرح‌ها به سرانجام نخوانده رسید و توسعه کشور امکان‌پذیر نمی شود.

    این مسئول با اشاره به حقوق و مزایا کارگران خاطرنشان کرد: حقوق کارگران در سر ماه در حد شرایط اقتصادی جامعه نیست و شرمنده خانواده خود می‌شوند و زمانی می‌توان روز کارگر را تبریک گفت که کارگران به حق متعارف و متناسب شرایط اقتصادی خود برسند.

    حلاجیان تصریح کرد: معضل بیکاری در جامعه و نبود شغل برای افراد تحصیل‌کرده از مشکلاتی است که امروزه کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند و باید برای رفع هر چه سریعتر این معضل راه های کارشناسی شده و درست را در دستور کار قرار داد.

    وی در همین رابطه افزود: دولت قصد کوچک کردن بدنه خود را دارد در نتیجه جوانان باید به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی بروند و در کنار تحصیل حرفه ای را بیاموزند و شغل ایجاد کنند.

    وی در پایان با اشاره به برخی برنامه‌های هفته کارگر گفت: همایش پیاده‌روی، ورزش صبحگاهی و همایش بزرگ کارگری از برنامه‌های این اداره در هفته کار و کارگر است.