پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10729
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    به‌کارگیری معلمان ایرانی برای هموطنان خارج از کشور

    به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از فارس، محمدرضا حافظی در هشتمین همایش تجلیل خیران مدرسه‌ساز اظهار کرد: حرکت خیران برای مدرسه‌سازی حرکتی است که باید دنیا مقابل آن سر تعظیم فرود آورد. وی آموزش و پرورش را بستر توسعه پایدار همه‌جانبه در هر کشور دانست و افزود: مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در […]

    به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از فارس، محمدرضا حافظی در هشتمین همایش تجلیل خیران مدرسه‌ساز اظهار کرد: حرکت خیران برای مدرسه‌سازی حرکتی است که باید دنیا مقابل آن سر تعظیم فرود آورد.

    وی آموزش و پرورش را بستر توسعه پایدار همه‌جانبه در هر کشور دانست و افزود: مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در کشور از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال کار خود را آغاز می‌کند.

    رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران، معلمان کشورمان را بهترین خیران در جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به اعتبار ۳۸۶ میلیارد تومانی دولت در سال ۱۳۸۸، خیران کشور ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی داشتند.

    حافظی با اعلام اینکه تحریم اقتصادی هم نگرانی‌هایی در نظام آموزشی ایجاد کرد، بیان کرد: این مهم احتمال کم‌رنگ شدن حضور مردم را می‌داد ولی مردم نشان دادند که به ارتقای دانش فرزندان ملت ارزش می‌دهند.

    وی با اشاره به اعلام گزارش بسیاری از کشورها در کنگره یونسکو سال گذشته و عدم توان پرداخت هزینه تمام دانش‌آموزان به‌خاطر فقر مالی، ادامه داد: ایرانی‌ها با افتخار سال گذشته در تحصیل ۱۳ میلیون دانش‌آموز کمک‌رسانی داشتند.

    رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران با اشاره به اینکه روزگاری مدارس کشور چهارشیفته اداره می‌شد و دانش‌آموزان صندلی برای نشستن نداشتند، ادامه داد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران در کنار بارگاه امام رضا (ع) دست به پایه‌گذاری گام فرهنگی زد به‌طوری که برای نخستین سال در عرصه خیرین مدرسه‌سازی حدود ۱۸ سال پیش، ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه جمع‌آوری شد.

    رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران در پایان گفت: در اقدامی می‌خواهیم برای ایرانی‌های خارج از کشور مدرسه ایرانی تأسیس ‌کنیم و برای دانش‌آموزان خارج از کشور معلم ایرانی به‎کار گیریم تا زبان مادر خود را فراموش نکنند.