پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10682
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    به بهانه برگزاری یادواره شهدای خلبان در رامسر:

    ضرورت احداث نماد امیر سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری در یکی از میادین رامسر

    در جلسه برنامه ریزی تدارک میزبانی شهرستان رامسر برای برگزاری یادواره شهدای خلبان سراسر کشور ضرورت احداث تندیس و نمادی از امیر خلبان شهید خلعتبری در یکی از میادین رامسر تصویب شد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، جلسه برنامه‌ریزی کنگره شهدای خلبان نیروهای مسلح با محوریت امیر سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

    فرماندار رامسر در این جلسه با اشاره به اینکه رامسر دارای۲۸۰ شهید است، گفت: رامسر در کنار فرصت‌های طبیعی و خدادادی در حوزه‌های فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی به‌ ویژه در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شهرستان‌های پیشگام است.

    وی بیان کرد: در این حوزه نیز همه مسولین و ادارات اجرایی تلاش کنند تا همزمان با توسعه اقتصادی، اجتماعی، گردشگری درحوزه فرهنگی و دفاع از فرهنگ شهادت پیشگام باشیم.

    حسین شعبان سروری اظهار کرد: پیروزی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی را مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم و این شهدا بودند که درسی به دشمن دادند که هیچ‌ وقت اقدامی علیه نظام از بعد نظامی نکند و بداند که مردم وابسته و گوش به فرمان ولی فقیه هستند و همچنین به فرهنگ شهادت ایمان دارند که وجه تمایز مردم ماست.

    وی با اشاره به اینکه نخستین یادواره سراسری شهدای خلبان در این شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: خوشحالیم که برای انتقال فرهنگ ناب شهادت و تحقق بخشیدن آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب و احیا اهداف شهدا گام برمی‌داریم، اما در این حوزه باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان به نحو احسن استفاده شود.

    فرماندار رامسر در پایان با اشاره به اینکه رامسر زادگاه یکی از امیران و بهترین خلبان کشور شهید امر سرلشکر حسین خلعتبری است، گفت: این شهید بزرگوار یکی از نام‌دارترین خلبانان جمهوری اسلامی و انسانی از خودگذشته و عاشق بوده که جملات حکیمانه‌ای از این شهید والامقام نقل شده است.

    در این جلسه امیر سرتیپ خلبان رمضانی نماینده فرماندهی نهاجا، امر سرتیپ یاسینی و سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار ونشر دفاع مقدس نیز حضور داشتند که خاطراتی از امیر حسین خلعتبری بیان کردند.

    در پایان با توجه به نظرات جمعی علاوه بر کارهای اجرایی و مقدماتی برگزاری یادواره در نیمه دوم سال جاری تصمیم بر این شد که تندیس شهید امیر سرلشکر حسین خلعتبری در کنگره سراسری شهدای خلبان کشور رونمایی و در یکی از میادین شهر قرار داده شود.