پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10594
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    گزارش/

    ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار مازندران در رامسر برگزار شد

    جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار مازندران، برخی مدیران کل ادارت، فرماندار سه شهرستان غرب مازندران سالن اجلاس هتل قدیم شهرستان رامسر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، استاندار مازندران نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: برای جذب سرمایه گذاری در این مناطق باید علاوه بر کاهش بروکراسی اداری، موانع سرمایه گذاری نیز برداشته شود.

    وی به شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری مازندران اشاره کرد و گفت: در این راستا تلاش شده تا به درخواست ها و استعلام های متقاضیان بخش خصوصی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

    استاندار مازندران افزود: بهره گیری از ظرفیت های موجود، حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز واردات و صادرات کالاها گامی موثر برای تحقق شعار سال رهبری دراین استان است.

    فلاح تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز باید با برنامه ریزی مناسب ضمن حمایت از تولیدات این بخش برای صادرات تولیدات کشاورزی چاره اندیشی شود.

    وی افزود: تولید واحد های گل و گیاه یکی از ظرفیت های مهم غرب استان مازندران به شمار می رود که مسئولان این شهرستان ها باید از این ظرفیت برای جذب سرمایه گذاران تولید محصولات گل و گیاه برای صادرات تلاش کنند

    فرماندار رامسر نیز در ادامه با بیان اینکه در کارگروه سند چشم انداز شهرستان دو آیتم گردشگری با اولویت گردشگری سلامت و توسعه فناوری مصوب شده است گفت: رامسر تنها شهر کشور است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران به شهر الکترونیک معرفی شده است که پروپزال احداث شهر دانش سلامت بصورت منطقه ویژه اقتصاد سبز تهیه شده که بر اساس ظرفیت های شهرستان عملی خواهیم کرد.

    حسین سروری افزود: رامسر در حوزه گردشگری بوم گردی با وجود پارکهای جنگلی طبیعی و گل های دارویی بسیار قابلیت های خوبی دارد.

    وی با اشاره به اینکه از ۷۰ رشته صنایع دستی استان، ۲۵ رشته در شهرستان رامسر دارای شناسنامه و درحال فعالیت می باشند بیان کرد: کتابچه جامع شهرستان به ریز درحال نگارش است و بزودی معرفی خواهد شد

    وی تاکید کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی شناسایی ظریفیت ها و بهره گیری از ظرفیت های محلی است که این ظرفیت ها در رامسر بسیار زیاد است.

    سروری به بازدید استاندار مازندران از برخی طرح های اقتصاد مقاومتی رامسر اشاره کرد و گفت: بازاریابی و سورتینگ در بخش مرکبات شهرستان بسیار مورد اهمیت است که با توجه به اینکه کمبود هایی در توسعه اقتصادی داریم نیاز به توجه ویژه دارد.

    وی افزود : درسال ۹۴ گرانی های رامسر با ایجاد فروشگاه های بزرگ و نوین مهار و کنترل شد.

    وی تصریح کرد: گرانی ساخت و ساز و هزینه های عمرانی باعث شده بسیاری از پروژه های نیمه تمام شهرستان با مشکل مواجه شود.

    فرماندار رامسر انتخاب رامسر را به عنوان ۷شهر برتر کشور افتخاری برای شهرستان و استان دانست و خاطر نشان کرد: این موفقیت با تلاش همه اعضای ستاد تسهیلات سفر شهرستان شکل گرفت که این افتخار را تقدیم مردم شهرستان میکنیم که با همکاری و مهمان نوازی خود باعث این افتخار شدند.

    وی در پایان از تلاشهای مجدانه استاندار مازندران و دفاع های همیشگی ایشان از حقوق مردم رامسر قدردانی کرد.

    در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که در شهرستان رامسر برگزار شد، دکتر محمدپور مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مازندران، حیدرپور مدیرکل جهاد کشاورزی استان، دکتر صفایی سازمان برنامه و بودجه استان، باقری معاون گردشگری استان، خلعتبری مدیرکل منابع طبیعی غرب استان، مکارمی رییس شورای بخش مرکزی رامسر، حلاجیان رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، هاشمی فرماندار عباس آباد، حسینی جو فرماندار تنکابن در حوزه های مرتبط با خودشان صحبت و برنامه ها را اعلام کردند.

    محمد آزاد معاون فرماندار رامسر نیز دبیر و مجری این جلسه بود.

    مصطفی مکارمی رییس شورای بخش مرکزی رامسر در جلسه اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار مازندران گفت: ما در رامسر شرایطی داریم که در دیگر شهرها ندارند ولی میانگین سطح زیر کشت شهرستان پایین است و نیاز است بودجه ها و دیدگاه ها بر اساس وضعیت منطقه باشد.
    وی افزود : طرح ها کلان نگر در کشور ارائه می شود اما شرایط رامسر خاص است و برهی طرح ها در رامسر کارایی ندارد که منجر به رکود اقتصادی شهرستان شده است.

    مکارمی با بیان اینکه بخش اعظم کشاورزی ما در باغ های شیب دار واقع شده است و باید برای رفع مشکلات آن چاره ای اندیشیده شود گفت : شرایط جوی رامسر خسارات زیادی به کشاورزان و باغداران رسانده است که باید برای رفع آن اقدام شود.
    رییس شورای بخش مرکزی رامسر افزود : روند پرداخت تسهیلات در شهرستان بسیار بسیار کند است و با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان، سرمایه گذاران دچار سختی های زیادی می شوند.
    وی گفت :در بخش کشاورزی باید صنعت بوم گردی را افزایش دهیم و با برنامه ریزی به مردم آموزش های لازم را دهیم.

    عبدالرحمن حلاجیان رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه خداوند در خلق رامسر همه مواهب را داده است و نعماتش را در رامسر به رخ کشیده است گفت : رامسر آوازه ای جهانی دارد ولی مشکلاتش نیز بسیار به چشم می آید.
    وی افزود : اگرچه رامسر را شهر گردشگری می شناسند اما در کنار آن بخش کشاورزی و صنعتی نیز فعال است و نیاز به توجه ویژه به این بخش می باشد.
    حلاجیان با اشاره به اینکه اکثر زمین های بالادست رامسر سند ندارد و مردم نمیتوانند مجوزهای لازم را برای شروع کار بگیرند گفت : بحث اختیارات به غرب استان باید جدی گرفته شود تا در روند کاری تسهیل ایجاد شود.

    رییس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی تعداد تحصیلکردگان رامسری بسیار بالاست گفت:هرچه ضریب تحصیل بالا میرود ضریب اشتغال پایین می آید.
    حلاجیان افزود : کارگاه و نیروی کار در رامسر وجود دارد اما در بخش فروش تولیدات با مشکل مواجه هستیم و نیاز به حمایت می باشد که در شهرستان تصمیم بر این شد بازارچه های صنایع دستی ایجاد شود.