پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10417
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ فروردین, ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    ظریف در نشست وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان:

    امضای دو سند همکاری میان سه کشور/ ایجاد کمیته راهبری برای پیگیری اجرای تصمیمات

    وزیر امورخارجه از امضای دو سند همکاری در نشست وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در رامسر خبر داد و گفت: برای اطمینان از اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده، کمیته راهبری با حضور معاونین سیاسی وزرای خارجی سه کشور تشکیل می شود.

    به گزارش نیمه پر رامسر، دکتر محمد جواد ظریف در پایان نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان که عصر امروز در رامسر برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از تصمیمات و برگزاری این اجلاس گفت: اهداف مشترکی که در بین سه کشور حائز اهمیت بوده در این نشست بر آن تاکید شد و همچنین سند همکاری نیز در این ارتباط به توافق هر سه کشور  رسید.

    وی افزود: سند دیگری نیز بین همکاران در روزهای گذشته مورد بحث قرار گرفت و امروز با حضور وزرای امور خارجه به توافق رسید.

    وی ادامه داد: این سند برنامه مشترکی دو ساله در آینده است که سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان در دو سال آینده چه اقدامات و جلسات مشترکی را داشته باشند.

    وی اظهار کرد: در این نشست سه جانبه در رابطه با حوزه همکاری ها بین سه کشوز از جمله حوزه ترانزیت، توریست، موضوعات فرهنگی، انرژی و همین طور توافق در زمینه همکاری بین سه کشور برای تامین صلح امنیت در منطقه تصمیماتی گرفته شد.

    وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بیان کرد: تاکید همه طرف ها بر مواضع مشترک و رعایت حقوق بین المللی و اجرای توافقات بین المللی از جملبه برجام بوده است.

    وی با اشاره به اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در استابنول شکل می گیرد خاطر نشان کرد: تضمین اتحاد اسلامی از مورادی بوده که مورد بحث قرار گرفت و همچنین موضوع آتش بس در اختلافات منطقه از جمله اختلافات قره باغ که موجب نگرانی است و باید با درایت دولتمردان کشورهای دو طرف این موضوع حل شود.

    محمدجواد ظریف در پایان با اعلام اینکه این جلسه بسیار مفید بوده بیان کرد: برای اطمینان از اجرای تصمیمات سه طرف تصمیم گرفته شد کمیته راهبری متشکل از معاونین سیاسی وزرای امور خارجه ایجاد شود و تصمیمات و توافقات اجلاس ها را پیگیری کنند تا اجرایی شوند.