پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10048
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۹ اسفند, ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > پیشنهاد سردبیر > سیاسی
  •   

    آرایش سیاسی منتخبان مازندران در ۱۲ کرسی مجلس

    کرسی سبز بهارستان به ۵ نماینده اصولگرا و ۶ نماینده اصلاح‌طلب رسید و رقابت دوازدهم این کرسی بین دو کاندیدای اصولگرا و اصلاح طلب در مرحله دوم ادامه می یابد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، انتخابات مجلس دهم با فعالیت نامزدهای نمایندگی از دو سال قبل شروع شد و برخی هم با اعلام رسمی وزارت کشور فعالیت انتخاباتی خود را برای کاندیداتوری در زمان قانونی اعلام کردند.

    حضور نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از طیف‌های سیاسی مختلف، تنوعی را برای گزینش مردم ایجاد کرد تا دموکراسی خوبی در جامعه ایجاد شود.حضور و مشارکت مردم در ایجاد شور انتخاباتی در یک هفته قبل از برگزاری انتخابات هفتم اسفند در مقر فعالیت‌های تبلیغاتی و ستادهای داوطلبان گرفته تا مشارکت در پای صندوق‌های رأی فضای سیاسی مازندران را وارد یک ماراتن ویژه‌ای کرد که از قبل طراحی آن به آرایش سیاسی داوطلبان وابسته بود.

    تأیید و ردصلاحیت‌های نامزدهای انتخابات در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی هر لحظه اخبار رسانه‌ها را شارژ و نفس نامزدهای انتخابات مجلس دهم را به شمارش می‌انداخت.

    ساعت ۲۲ هفتم اسفند زمان پایان انتخابات و بسته شدن درهای شعب اخذ رأی فضای دیگری را برای داوطلبان دهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس ایجاد کرد، شمارش آرا و انتظار اعلام نتایج در نیمه شب و حوالی صبح تب و تاب انتخابات دهم مجلس را بیشتر کرد.

    بهارستانی شدن برخی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توان حرکت را از هواداران می‌گرفت و حتی در شبکه‌های اجتماعی مجازی کوری خوانی‌های سیاسی شدت می‌یافت حتی پیش‌بینی و اعلام نتایجی که از سوی لیدرهای شبکه‌های مجازی در گروه‌های مختلف تلگرامی ریشه می‌دوانید و بحث‌های سیاسی که فقط رأی آوری بود نه کسی بحث از شایسته سالاری می‌کرد و نه کسی می‌گفت منتخب من متخصص است بیشترین بحث روی در دست گرفتن مجلس از سوی جناح و طیف سیاسی خاصی بود.

    اعلام نتایج به‌صورت غیررسمی از فرمانداری‌ها فضای سیاسی مازندران را دچار ابهام کرد حتی برخی از نمایندگان فعلی که نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بودند از روند انتخابات اعتراض داشتند و به رسانه‌ها خبر دادند که پیگیر قانونی حق خود در این دوره از انتخابات هستند.

    نتایج هرچند رسمی و غیررسمی مهم صحت آن بود که بهارستانی شدن داوطلبان را به گوش مردم رساند.

    بعد از آمار قطعی نتایج انتخابات مجلس دهم از سوی فرمانداری‌ها، وضعیت آرایش سیاسی نمایندگان منتخب در مردم مازندران را مشخص کرد.

    بهشهر، نکا و گلوگاه: علی‌محمد شاعری ـ اصولگرا

    ساری و میاندورود: علی‌اصغر یوسف نژاد ـ اصلاح‌طلب و محمد دامادی ـ مستقل متمایل به اصلاح طلب

    قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی: عبدالله رضیان ـ اصلاح طلب «کرسی دوم این حوزه انتخابیه در دستان اصولگرایان قرار دارد و در مرحله دوم یکی از دو کاندیدای اصولگرا کمال علیپور و سیدعلی ادیانی راهی بهارستان می شوند.»

    بابل: علی نجفی خوشرودی ـ حامی دولت متمایل به اصلاح طلب «کرسی دوم این حوزه انتخابیه در مرحله دوم مشخص می شود و حسین نیازآذری اصولگرای سنتی باید با همت الله طاهرنژاد متمایل به اصلاح طلب رقابت کند.»

    آمل: عزت الله یوسفیان ملا ـ مستقل متمایل به اصولگرا

    بابلسر و فریدونکنار: ولی الله نانواکناری ـ اصولگرا

    نور و محمودآباد: علی اسماعیلی ـ اصلاح‌طلب

    نوشهر و چالوس: قاسم احمدی لاشکی ـ معتدل متمایل به اصولگرا

    تنکابن و رامسر: شمس‌الله شریعت‌نژاد ـ مستقل متمایل به اصلاح طلب

    خبرگان رهبری

    آیت‌الله صادق اردشیر آملی لاریجانی، آیت‌الله نورالله طبرسی، آیت‌الله علی معلمی و آیت‌الله سیدرحیم توکل، از منتخبان مردم در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رأی پنجمین دوره این انتخابات را در مازندران به خود اختصاص دادند.

    در اختیار گرفتن کرسی سبز بهارستان از سوی پنج نامزد اصولگرا و شش داوطلب اصلاح‌طلب، فضای سیاسی مازندران را از لحاظ تنوع در سلایق سیاسی در وزنه متعادل قرار داد و انتظار مردم به سمت و سویی رفته تا وکلای مردم در خانه ملت با توجه به تعهد، تخصص و تحزب پایبند به شعارهای انتخاباتی خود باشند و برادرانه در کنار هم به احقاق حقوق موکلان خود در مازندران فکر کنند.

     مرجع : فارس-مازندران