باز هم نوروز، باز هم گرانی هتل‌ها و خدماتی که هیچ وقت ارتقا نمی‌یابند

چاپ

به گزارش نیمه پر، هر ساله بسیاری از افراد که در ایام نوروز در هتلها و اقامتگاه‌های دیگر شهرها اقامت می کنند از کیفیت سرویس دهی نامطلوب و گرانی قیمت بدون واسطه گله می کنند.

البته امسال هم با نگاهی به نرخ رزرو هتلها در نوروز در میابیم که دوباره قرار است چرخ بر همان پاشنه بچرخد.

در سالی که رو به پایان است بسیاری از مسئولان گردشگری و رئیس جامعه هتل داران ایران اعلام کرده اند که در نوروز افزایش نرخ نداریم اما در کنار آن گفته اند یک افزایش نرخ ۲۰ در صدی که در سال ۹۳ اعمال نشده است امسال اعمال خواهد شد .

این حرف بهانه ای است برای هتلداران که اتفاقا اکثرا دولتی و نیمه دولتی هم هستند برای افزایش نرخ نوروزی از پایه ۲۰ درصد.

این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا در ایام  “های سیزن” هتلها برای جذب مشتری به ارایه خدمات متنوع تر و قیمتهای ارزان تر مبادرت می ورزند اما در کشور ما درست بالعکس تمام دنیا در ایام پر سفر که نیازی به رقابت در بخش عرضه نیست هم خدمات به نحو ملموسی کاهش یافته و هم قیمتها به صورت غیر ضابطه مند افزایش می یابد.

در حقیقت در ایام نوروز بی پناه تر از مسافران نوروزی که به سراغ هتلها و اقامتگاه‌های این چنین می روند نمی توان پیدا کرد.
جدول زیر تفاوت نرخ هتلها در بهمن ماه ۹۳ و فروردین ۹۴ را نشان می دهد.

این آمار از سایت رزرواسیون هتلیار اخذ شده که حتی دارای تخفیف ویژه رزرو اینترنتی است وگرنه اگر بخواهید شخصا از طریق رزرواسیون هتل‌ها اقدام کنید، از قیمت‌ها بیشتر متعجب خواهید شد.

نام هتل نرخ دوتخته رزرو بهمن ۹۳ نرخ دوتخته رزرو فروردین ۹۴
هتل رامسر ۱۲۹۰۰۰۰ ریال ۴۰۳۰۰۰۰ریال
هتل پارسیان خزر ۲۰۰۰۰۰۰ ۵۱۱۰۰۰۰
هتل چمران شیراز ۲۳۰۰۰۰۰ ۴۸۱۰۰۰۰
هتل طلایی مشهد ۳۸۶۰۰۰۰ ۵۲۳۰۰۰۰
عالی قاپو اصفهان ۳۵۵۰۰۰۰ ۴۳۵۰۰۰۰

این افزایش ها اگر در نهایت به ارایه خدمات و ارتقای صنعت گردشگری بیانجامد جای بسی خوشوقتی است اما نکته اینجاست که در تمام این سالها صنعت هتلداری کشور به مشتری به چشم کیسه ای پر از پول نگریسته است و در شرایط نیمه انحصاری نه تنها به خدمات بهتر نیاندیشیده است بلکه در ایام پیک مسافرت از گوشه کنار خدمات استاندارد متناسب با ستاره هایش ، زده است.

خبر آنلاین/