قاچاق مواد پتروشیمی در پوشش ضایعات پلاستیکی

چاپ

به گزارش رامسر نوین به نقل از خبر فوری سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده باقرشهر را شناسایی کردند و متوجه شدند که مقادیری مواد پتروشیمی خارجی در انباری در روستای قمصر باقرشهر تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد که این مواد تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌شود، گفت:‌ مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نتایج بررسی‌های خود را به مقام قضایی ارجاع داده و در نهایت مجوزهای لازم برای انجام عملیات دریافت شد.

در ادامه نیز در آن محل که یک باب انبار کالای بازرگانی بود، حاضر شده و آنجا را بازرسی کردند که مشخص شد کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده است.

همچنین در جریان بازرسی مأموران مشخص شد که افراد سودجو در این انبار به شیوه و شگرد متقلبانه قاچاقچیان مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به‌صورت غیررسمی خریداری و در انبارها و سوله‌های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط کرده‌اند.

بدین ترتیب در مواردی نیز بسته‌بندی شرکتی مواد را تغییر داده و آن را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می‌کردند.

افشاری با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی از نوع گرانول به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال از این محل کشف شد، گفت: انبار مذکور نیز پلمب شد.

بدین ترتیب پرونده قضایی مربوطه در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد