توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در رزمایش شمیم حسینی

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه‌های محرم و صفر است و در این ایام برنامه‌های مختلفی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش صورت می‌گیرد.

وی از اجرای رزمایش شمیم حسینی در مازندران خبر داد و افزود: این رزمایش با هدف اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش در ماه محرم و صفر همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران زمان برگزاری رزمایش شمیم حسینی را فردا یکشنبه ۱۴ شهریورماه اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه با حضور مسؤولان استانی و به صورت ویدئوکنفرانس با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار می‌شود.

حیدری از توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین در رزمایش شمیم حسینی در مازندران خبر داد و گفت: بخشی از این بسته‌ها توسط ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های مازندران توزیع و بخشی دیگر در روزهای جاری توزیع خواهد شد که برای روز یکشنبه به‌صورت نمادین تعدادی بسته بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان اطراف بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در کنار بسته‌های معیشتی بحث پخت و توزیع غذای گرم هم در نظر داریم که در مناسبت‌های پیش‌رو انجام خواهد شد.

حیدری با اشاره به نزدیکی به آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت کمک به دانش‌آموزان نیازمند، بیان کرد: در این راستا طرح مهر تحصیلی توسط اوقاف با هدف تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان در استان اجرا می‌شود که منابع آن از محل موقوفات مرتبط تامین خواهد شد.