جمع‌آوری 47 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در رامسر

چاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، پرویز سرایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های مددجوی کمیته امداد رامسر در 6 ماهه نخست سال‌جاری را حدود 47 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: 23 میلیارد ریال وام خوداشتغالی از منابع بانکی و امدادی در سرفصل‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و اشتغالزایی به 340 نفر پرداخت شد.

وی کمک‌های اخذ شده از خیران و مردم نیکوکار شهرستان رامسر را نزدیک به 32 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ شامل زکات مستحبی، دریافت وجوهات صدقات و خیرات است و سایر کمک‌هایی که از محل برگزاری جشن‌هایی نظیر جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ٦ ماهه نخست سال‌جاری به 2 هزار و ١٢٣نفر خدمات مشاوره و راهنمایی فردی داده شد، خاطرنشان کرد: کمک به بیماران در قالب طرح محسنین به 174 بیمار که در این طرح حدود 101 میلیون ریال مساعدت شد.

مدیر کمیته امداد رامسر با اشاره به اینکه یک‌هزار و 574 خانوار مددجوی کمیته امداد رامسر بوده که شامل 2 هزار و 469 نفر است، گفت: همان‌طور که از نام کمیته امداد بر می‌آید تمام تلاش ما برای استقلال رساندن و خودکفایی افراد یا خانوارهای مددجوی کمیته امداد است که در این راستا کلاس‌های آموزشی برگزار شد.

سرایی با اشاره به اینکه افراد مددجو پس از گذراندن دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای و دریافت مدرک معتبر، وارد بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمام کوشش این نهاد بدون کمک و حضور مردم و خیران پیشرفت زیادی ندارد و نیازمند کمک و مساعدت مردم در ادامه این راه الهی هستیم.