وی با اشاره به اینکه این گزینه را وزارت کشور طی تماسی که با رئیس مجمع داشتند پیشنهاد دادند، افزود: در مجلس جلسهای گذاشته شد که نظرات آقایان متضاد بود، سپس گفتند جلسهای در وزارت کشور برگزار شود، ابتدا قرار بود در دفتر آقای جبارزاده این جلسه برپا شود، سپس گفتند در دفتر وزیر جلسه داریم، برخی از عزیزان موافق بودند و بعضی از آقایان مخالف، بنده در این جلسه وزارت کشور شرکت نکردم و اطلاعی از محتوای آن ندارم و قائل به این موضوع نیستم.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق قانون نمایندگان در انتخاب استاندار حق دخالت ندارند اما باید نظارت کنند، دولت اگر میخواهد از مجلس نظر بگیرد عرفش این بود به مجلس احترام میگذاشت و تعاملی ایجاد میکرد، منتها گفتند ما این گزینه را انتخاب کردیم شما بیایید ببینید، اگر موضوع دیدن است که در جلسه معارفه میتوانیم ببینیم.
دامادی خاطرنشان کرد: سطح و شأن مجلس روز به روز پایینتر میآید، مثلاً دولت وزیر علوم را معرفی کرد اما بنده هنوز ایشان را ندیدم، چطور میتوانیم به ایشان رأی بدهیم؟ وزرا برنامه میدهند اما یک بند از برنامههایشان را عملی نمیکنند، چگونه میتوان به وزیری رأی داد که نه برنامههایشان را شنیدیم و نه اصلاً ایشان را دیدیم؟
وی اضافه کرد: کجای قانون نوشته است استاندار باید غیربومی باشد؟ این که بگوییم بعد ۴۰ سال به این شاخص رسیدیم که آیتم اصلی برای انتخاب استاندار غیربومی بودن است، عجیب است، مگر میشود همچین شاخصی بگذاریم؟ باید شایستهسالاری ملاک باشد.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مورد گزینههای استانداری باید شناخت ایجاد شود و ببینیم اصلاً این فرد استان مازندران را چقدر میشناسد؟ این چه روشی برای انتخاب مدیر ارشد استان است؟ من از رفتار آقای رحمانیفضلی بهعنوان وزیری شایسته که خودشان نماینده مجلس بودند تعجب میکنم، خودشان آیا این رفتار را میپذیرند؟ پیامک دادند که فلان ساعت بیایید جلسه در وزارت کشور، من این روش را قبول ندارم، این باعث ایجاد شکاف بین نمایندگان و دولت میشود.