پایگاه خبری رامسرنوین
  • صفحه اصلی
  • اخبار برگزیده
  • اخبار رامسر
  • فیلم
  • گزارش و گفتگو
  • گزارش تصویری
  • یادداشت
  • صفحه اصلی
  • اخبار برگزیده
  • اخبار رامسر
  • فیلم
  • گزارش و گفتگو
  • گزارش تصویری
  • یادداشت

نوع و آمار را وارد کنید برای جستجو

باز هم نوروز، باز هم گرانی هتل‌ها و خدماتی که هیچ وقت ارتقا نمی‌یابند

در حالی که رفته به رفته ایام تعطیلات نوروز نزدیک می شود و برخی از خانواده ها خود را برای مسافرت نوروزی آماده می کنند، تاسیسات و اقامتگاه‌های گردشگری هم خود را برای یک عملیات سود آور مهیا می...

کد خبر :3744 بهمن 28, 1393
چاپ
17 Views
0 نظر

به گزارش نیمه پر، هر ساله بسیاری از افراد که در ایام نوروز در هتلها و اقامتگاه‌های دیگر شهرها اقامت می کنند از کیفیت سرویس دهی نامطلوب و گرانی قیمت بدون واسطه گله می کنند.

البته امسال هم با نگاهی به نرخ رزرو هتلها در نوروز در میابیم که دوباره قرار است چرخ بر همان پاشنه بچرخد.

در سالی که رو به پایان است بسیاری از مسئولان گردشگری و رئیس جامعه هتل داران ایران اعلام کرده اند که در نوروز افزایش نرخ نداریم اما در کنار آن گفته اند یک افزایش نرخ ۲۰ در صدی که در سال ۹۳ اعمال نشده است امسال اعمال خواهد شد .

این حرف بهانه ای است برای هتلداران که اتفاقا اکثرا دولتی و نیمه دولتی هم هستند برای افزایش نرخ نوروزی از پایه ۲۰ درصد.

این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا در ایام  “های سیزن” هتلها برای جذب مشتری به ارایه خدمات متنوع تر و قیمتهای ارزان تر مبادرت می ورزند اما در کشور ما درست بالعکس تمام دنیا در ایام پر سفر که نیازی به رقابت در بخش عرضه نیست هم خدمات به نحو ملموسی کاهش یافته و هم قیمتها به صورت غیر ضابطه مند افزایش می یابد.

در حقیقت در ایام نوروز بی پناه تر از مسافران نوروزی که به سراغ هتلها و اقامتگاه‌های این چنین می روند نمی توان پیدا کرد.
جدول زیر تفاوت نرخ هتلها در بهمن ماه ۹۳ و فروردین ۹۴ را نشان می دهد.

این آمار از سایت رزرواسیون هتلیار اخذ شده که حتی دارای تخفیف ویژه رزرو اینترنتی است وگرنه اگر بخواهید شخصا از طریق رزرواسیون هتل‌ها اقدام کنید، از قیمت‌ها بیشتر متعجب خواهید شد.

نام هتل نرخ دوتخته رزرو بهمن ۹۳ نرخ دوتخته رزرو فروردین ۹۴
هتل رامسر ۱۲۹۰۰۰۰ ریال ۴۰۳۰۰۰۰ریال
هتل پارسیان خزر ۲۰۰۰۰۰۰ ۵۱۱۰۰۰۰
هتل چمران شیراز ۲۳۰۰۰۰۰ ۴۸۱۰۰۰۰
هتل طلایی مشهد ۳۸۶۰۰۰۰ ۵۲۳۰۰۰۰
عالی قاپو اصفهان ۳۵۵۰۰۰۰ ۴۳۵۰۰۰۰

این افزایش ها اگر در نهایت به ارایه خدمات و ارتقای صنعت گردشگری بیانجامد جای بسی خوشوقتی است اما نکته اینجاست که در تمام این سالها صنعت هتلداری کشور به مشتری به چشم کیسه ای پر از پول نگریسته است و در شرایط نیمه انحصاری نه تنها به خدمات بهتر نیاندیشیده است بلکه در ایام پیک مسافرت از گوشه کنار خدمات استاندارد متناسب با ستاره هایش ، زده است.

خبر آنلاین/

هیچ نظر! یکی از اولین.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

جدیدترین

  • تأکید بر احیای هویت روستایی و تسریع در بهسازی راه های دسترسی
  • آغاز هفتمین رویداد تولید محتوای بسیج مازندران در قائم‌شهر
  • ترک‌فعل در حوزه جنگل و هوای پاک مشهود است
  • داغ شدن هشتگ قافله‌فاطمی هم‌زمان با تشییع شهدای گمنام
  • سرعت پیری باید متوقف شود
  • اصلاحات تازه برای بازنشستگان و کالابرگ در راه است
  • جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند تفکر بسیجی است
  • مازندران در سراشیبی خاموش جمعیت
  • از قنات تا چاه عمیق
  • شبکه ایران یاران جوان بازوی عملیاتی سمن‌ها در کشور
  • رامسر یک گام تا احیای پروازهای پایدار
  • اجرای طرح توانمندسازی ایثارگران در ۸ استان کشور
  • دود بی‌تفاوتی بر فراز مازندران
  • نمایشگاه دستاوردهای روستایی
  • وقتی یک سوزن اُمید می‌شود
  • صفحه اصلی
  • اخبار برگزیده
  • اخبار رامسر
  • فیلم
  • گزارش و گفتگو
  • گزارش تصویری
  • یادداشت