پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9965
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ اسفند, ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    غلامرضا مشایخی عنوان کرد

    وابستگی جناحی، عامل چشم‌پوشی نمایندگان از مظاهر فساد اقتصادی

    کاندیدای تنکابن، رامسر و عباس‌آباد گفت: قبول یا رد برجام منوط به تائید مقام معظم رهبری است و لذا با توجه به مشروعیت برنامه جامع اقدام مشترک از سوی ایشان بنده نیز همگام با دولت، برنامه خود را همراه خواهم ساخت.

    به گزارش نیمه پر به نقل از تنکابن۲۴، انتخابات یکی از شاخص‌ترین و بارزترین مصادیق فعالیت‌های سیاسی است به همین دلیل هر دو جریان مطرح کشور از هم‌اکنون فعالیت‌هایشان را آغاز کرده و ادامه خواهند داد، منتهی این‌که کدام‌یک از این فعالیت‌ها بر اساس چارچوب‌های قانونی و منطقی است باید گفت که بستگی به مسائل و مصادیق متعددی دارد که قابل‌بررسی است.

    حضور شماری از چهره‌های مطرح سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به‌عنوان کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و در غربی‌ترین حوزه در استان مازندران، پیش‌بینی تحلیل‌گران و مفسران سیاسی را نسبت به نتیجه این دوره از انتخابات، دشوار نموده است تا آنجا که معیار و ملاک سنجش و پیش‌بینی نتیجه انتخابات در این شهرستان هرلحظه با نوسان و تغییرات گسترده‌ای همراه است.

    لیکن در حال حاضر، شرایط و فضای حاکم بر فضای سیاسی و شیوه عملکرد و برخورد دو جناح سیاسی مطرح کشور و مشاهده اراده و همگرایی قوی در جریان اصولگرایی که با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات مجلس تقویت نیز می‌شود در مقابل استفاده ابزاری از واژگان و تعابیر تخریبی و نبش قبر به‌منظور بررسی عملکرد نیاکان، از سوی اصلاح‌طلبان، می‌توان این مهم را پیش‌بینی نمود که باوجود لیست چندین نفره کاندیدای اصولگرایان این حوزه انتخابیه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به تک عضو اصلاح‌طلبان، از شانس بیشتری برخوردار هستند.

    شایستگی و صلاحیت، کارآمدی و تخصص، مقبولیت، تجربه و نوآوری ازجمله شاخص‌هایی بود که به‌عنوان معیارهایی برای نامزدهای اصولگرا انتخاب‌شده است. در این فهرست تلاش شد این شاخص‌ها و ملاک‌ها رعایت شود. در میان اسامی موجود در لیست اصولگرایان حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، نام غلامرضا مشایخی فرماندار پرتلاش و خستگی‌ناپذیر فرمانداری ویژه تنکابن نشو و نمای بیشتری به نسبت دیگر هم‌حزبی‌های خود می‌نماید.

    غلامرضا مشایخی فرزند ابوالحسن در سال ۱۳۳۹ در روستای آغوز کله از توابع بخش خرم‌آباد در خانواده‌ای مسلمان و کشاورز دیده به جهان گشود.

    تحصیلات ابتدائی را در دبستان خصالی آغوزکله و دوره‌ی راهنمایی تحصیلی را در مدرسه‌‌‌ی راهنمایی تحصیلی شهید چمران واقع در میدان تختی تنکابن به پایان رساند و وارد دبیرستان حافظ تنکابن شده و در رشته اقتصاد اجتماعی موفق به اخذ دیپلم شد.

    چون پایان دوره‌ دبیرستان مقارن با انقلاب اسلامی شد، وارد جریان انقلاب شد و به فعالیت پرداخت و با تهیه و توزیع نوارهای سخنرانی و اعلامیه‌های امام خمینی در سطح گسترده در شهرستان، طرح مسائل انقلاب در کلاس درس، به تعطیلی کشاندن مدرسه، به حرکت درآوردن دانش آموزان در جهت ایجاد تظاهرات و راهپیمایی به‌عنوان فردی شاخص در مبارزه علیه رژیم ستم‌پیشه‌ی پهلوی شناخته شد. بعد از پیروزی انقلاب نیز در تشکیل انجمن اسلامی روستا و با پیوستن به سپاه پاسداران در جهت مبارزه با اعتیاد و قاچاق کالا و مواد مخدر و فحشا و فساد و مبارزه با ضدانقلاب در خدمت سپاه پاسداران بود.

    با تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) در آزمون مربوطه پذیرفته شد. چون در این زمان آتش جنگ تحمیلی عراق علیه ایران زبانه می‌کشید و هر ایرانی مسلمان و وطن‌پرست خود را در این امر مسئول می‌دانست و احساس وظیفه می‌کرد که به جنگ بپردازد، غلامرضا مشایخی که از این امر مستثنی نبود، درس و دانشگاه را رها کرد و به جنگ اولویت داد. بعد از پایان جنگ در دانشگاه تهران و در رشته مدیریت دولتی پذیرفته شد و موفق به اخذ مدرک لیسانس شد.

    غلامرضا مشایخی در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و در گفتگوی اختصاصی با تنکابن ۲۴ به تشریح برخی مسائل و موضوعات حواشی انتخابات پیش رو پرداخت.

    وی در آغاز گفت‌وگو فرارسیدن ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه صدیقه (س) را به عموم مردم مؤمن و ولایتمدار تسلیت و تهنیت گفته و از خداوند بزرگ توفیق عزت و سربلندی ملت غیور و همیشه درصحنه ایران در آزمون هفت اسفندماه در ذل عنایات آن بانوی بزرگ اسلام را خواستار شد.

    این کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‎آباد با اشاره به حساسیت بالای انتخابات پیش رو، سرنوشت و آینده مردم و به‌ویژه جوانان منطقه را بازتاب و پژواک چگونه انتخاب کردن دانست و تأکید کرد: زیبا سخن گفتن و یا اتکا به شعارها و گپ و گفت های لحظه‌ای ایام تبلیغات، نمی‌تواند معیار درستی برای انتخاب نماینده اصلح باشد.

    مشایخی یادآور شد: در طی این مدت و در روند برگزاری جلسات دوره‌ای به‌منظور ارائه اهداف و برنامه‌های آتی خود، با سؤالات عدیده‌ای مواجه شدم. سؤالاتی نظیر اینکه تمام نمایندگان ما در این سال‌ها در این ایام فقط حرف می‌زنند و وعده می‌دهند، اما هیچ‌یک از آن وعده‌ها تحقق نیافت. ما از حرف خسته شده‌ایم. حال‌آنکه سؤال بنده از این عزیزان این است که در همه این سال‌ها رأی دادید و نماینده انتخاب کردید، فکر می‌کنید دلیل نارضایتی امروز شما چیست؟ آیا فکر نمی‌کنید که شاید انتخاب درستی نداشتید؟

    وی با اشاره به اینکه معضلات بسیاری در منطقه وجود دارد که برای رفع آن‌ها نیاز به برنامه است، تصریح کرد: اجرای طرح و برنامه جهت رفع مشکلات موجود، نیاز به مدیرانی برخوردار از سلامت نفس و نمایندگانی پاک دست دارد.

    نامزد اصولگرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری بیش از ۶۵۰ جلسه هم‌اندیشی بدون صرف یک ریال جهت برپایی ضیافت شام و جلب رضایت اطرافیان را از ملاک‌ها و معیارهای شناخت پاک دستی و سلامت نفس دانست.

    مشایخی ضمن انسجام و یکدلی میان کاندیدها و تلاش گروهی جهت موفقیت اصلح‌ترین نامزد در انتخابات پیش رو به‌عنوان بسته پیشنهادی خود به کاندیدهای حاضر در این حوزه انتخابیه بیان کرد و گفت: بی‌شک قبول این پیشنهاد و انتخاب اصلح‌ترین نامزد توسط کاندیدهای حاضر می‌تواند گامی مؤثر در جهت حضور نماینده‌ای مقتدر در صحن مجلس دهم باشد.

    وی ادامه داد: دوستان و بزرگوارانی چون جناب اشکوریان و استاد سبزیان و جمعی از عزیزانی که در انتخابات گذشته به‌عنوان رقیب بنده شرکت کرده و در این دوره نیز قصد نام‌نویسی داشتند، در پی نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی متعدد، با اعتماد و باور قلبی نسبت به توانمندی و کارایی بنده، به نفع این‌جانب از ادامه راه صرف‌نظر کرده و در حال حاضر به‌عنوان مشاور، بنده را همراهی و راهنمایی می‌کنند.

    این کاندیدا در ادامه به اظهارات خوارج و منافقین در روزهای نخست پس از شهادت مولای متقیان اشاره کرد و گفت: مدتی پس از شهادت مولای متقیان علی (ع) جمعی از خوارج و منافقان و بازماندگان جنگ صفین از روی بغض و کینه‌ای که نسبت به امام اول شیعیان داشتند با طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه (مگر علی (ع) نماز هم می‌خواند!) تقوی و زهد اسوه عدالت را زیر سؤال بردند و این را می‌توان سندی دیگر بر مظلومیت امیر مؤمنان علی (ع) برشمرد.

    مشایخی بابیان این مطلب که بنده تمامی آن عزیزانی را که به هر طریق، قصد تهمت زدن و یا تخریب بنده را داشتند، عفو کرده و از خداوند بزرگ نیز برای این دوستان طلب مغفرت می‌کنم، افزود: متأسفانه در این روزها عده‌ای از افراد به تحریک برخی از کاندیدها، با طرح فرضیه‌هایی مشابه به آنچه پیش‌ازاین عنوان شد، قصد تخریب بنده و به‌اصطلاح بالا بردن ضریب موفقیت خود رادارند.

    وی تمکین بی‌چون‌وچرا در برابر دستورات مقام معظم رهبری (مدظله) را اساس تفکر و اندیشه‌های خود اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در تمام مراحل زندگی و حتی جهت اخذ اذن ورود به جبهه در دوران جنگ تحمیلی و با توجه به قبولی در دانشگاه شهید بهشتی، منویات ولی‌فقیه برای این‌جانب به‌عنوان فصل الخطاب تلقی شده و اجرای آن در مقایسه با دیگر مسائل زندگی در اولویت قرار دارد.

    نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، در پاسخ به ادعاهای برخی افراد وابسته به جناح رقیب در خصوص مخالفت و یا رد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی وی، تصریح کرد: در پاسخ به قبول یا رد برجام پاسخ بنده همان است که پیش‌ازاین گفتم، قبول یا رد برجام منوط به تائید مقام معظم رهبری است و لذا با توجه به مشروعیت برنامه جامع اقدام مشترک از سوی ایشان بنده نیز همگام با دولت، برنامه خود را همراه خواهم ساخت.

    مشایخی تأکید کرد: همراهی و همگامی با دولت، مادامی‌که در تضاد با اصل ولایت‌فقیه نباشد در رأس امور و برنامه‌های بنده جای خواهد داشت، چراکه باور و اعتقاد قلبی بنده بر این است که در برابر حکم پدر و مادر به‌عنوان یک فریضه الهی و دستورات مقام معظم رهبری، اجرای منویات ولی‌فقیه برای من در اولویت قرار دارد.

    وی افزود: تضاد و تعارض بنده با دولت از جایی آغاز می‌شود که اقدامات دولت با وعده‌ها و حرف‌های دولتمردان مطابقت نداشته باشد.

    نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شور ای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، خلأ قانون و اجرای سلیقه قوانین از سوی ضابطین و مجریان را مهم‌ترین عامل در ظهور و بروز و انتشار فساد اقتصادی در جامعه دانست.

    مشایخی بابیان این مطلب که قانون کشور چین با بیش از یک و نیم میلیارد نفر جمعیت با قانون کشور ما تفاوتی آشکار دارد، تصریح کرد: آیا در قانون برخورد با متخلفین و به‌ویژه مفسدین اقتصادی همانند احکامی است که در کشور ما جاری و ساری می‌شود؟!

    وی نبود قاطعیت و تسامح در برخورد با خائنین به مملکت و به‌ویژه مفاسد اقتصادی را عامل انتشار این پدیده شوم دانست و اضافه کرد: وابستگی‌های حزبی و جناحی مفاسد اقتصادی، ازجمله عوامل عدم قاطعیت و تسامح در اجرای احکام قانونی برعلیه این افراد به شمار می‌رود که نماینده مجلس به‌عنوان بالاترین مرجع نظارت بر حسن اجرای قوانین می‌تواند تأثیر بسزایی در اصلاح این روند ایفا کند.

    این نامزد انتخاباتی در پایان، حمایت و پشتیبانی تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی را درصورتی‌که در تعارض با اصل ولایت‌فقیه نباشند، عامل موفقیت خود دانست و متذکر شد: وابستگی جناحی یک نماینده خود از عواملی است که در آینده و در صورت مشاهده تخلف و یا برخورد با مظاهر فساد از سوی افراد وابسته به جناح حمایت‌کننده، ناچار به چشم‌پوشی و درنتیجه همراهی و مشایعت نماینده خواهد شد.