پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9808
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    با حضور هنرمندان و مسئولین:

    آیین اختتامیه اولین جشنواره هنرهای تجسمی رامسر برگزار شد

    آیین اختتامیه اولین جشنواره هنرهای تجسمی نوجوانان و جوانان رامسر با حضور هنرمندان این عرصه و مسئولین شهرستانی در کتابخانه احمدنژاد رامسر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر، در این مراسم یزدان موسی پور دبیر این جشنواره طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم که که توانستیم نخستین جشنواره هنرهای تجسمی در رده های سنی نوجوانان و جوانان را در دو بخش اصلی شامل رشته های گرافیک، عکاسی، طراحی و نقاشی و بخش جانبی جشنواره شامل نقاشی کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری سندروم داون را به صورت حضوری به همراه برپایی نمایشگاه برگزار کنیم.

    وی افزود: بی شک همدلی و همزبانی اعضای محترم انجمن هنرهای تجسمی و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر موجب این رخداد مبارک شده است.

    وی اظهار داشت: در این جشنواره مجموعاً ۵۴۸ اثز به دبیرخانه جشنوراه ارسال شد که از این تعداد ۱۲۹ اثر طراحی و نقاشی، ۳۰ اثر گرافیکی و ۳۴۸ اثر عکاسی از سوی عکاسان شهرستان به دبیرخانه جشنواره رسید.

    دبیر اولین جشنوره هنرهای تجسمی رامسر در ادامه بیان کرد: در نهایت با بررسی های داوران و کارشناسان ۹۷ اثر توسط ۵۲ هنرمند برای حضور در جشنواره و نمایشگاه پذیرفته شد.

    وی با اشاره به برگزاری بخش جانبی جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری سندروم داون تصریح کرد: بخش جانبی جشنواره نیز با برگزاری مسابقه نقاشی آثار این عزیران را در جشنوراه به نمایش گذاشت که این بخش برای اولین بار در استان و شهرستان با همکاری مدرسه استثنایی شهید براقی برگزار شد.

    وی همچنین در پایان با بیان اینکه ارهنگ هدای جوایز و تندیس جشنواره به برترین ها اهدا می شود خاطر نشان کرد: به منظور اهمیت و ارزش والای هنرمندان به همه افراد گواهی حضور در این جشنواره اهدا می شود.

    در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر گفت: این جشنواره و نمایشگاه انگیزه ای شد برای اینکه در سال های بعد این جشنواره را منطقه ای بکنیم.

    وی افزود: برای سال آینده برنامه ریزی شده است که آثار نوجوانان و جوانان استان گیلان و مازندران را در این جشنوراه داشته باشیم و فراخوان های آن را اعلام خواهیم کرد.

    سید داریوش قانع در ادامه بیان کرد: آثاری که در این جشنوره به نمایش گذاشته شده متاسفانه به علت نبود مکانی مناسب در گوشه خانه هنرمندان خاک می خورند و بر همین اساس تصمیم گرفتیم که هر شش ماه یک گالری و یا نمایشگاهی را برای هنرمندان داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: خوبی و ویژگی این آثار این است که به هیچ وجه کپی نیستند و به طور مستقیم از دل طبیعت طراحی شده است و بسیار آثار مانا و فاخری هستند.

    محمد آزاد معوان فرماندار رامسر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در این مراسم گفت: با مشاهده آثار هنری این جشنوراه خستگی چند ماهه در تتم به واسطه برنامه ریزی برای برگزاری انتخاباتی پر شور از ن رفع شد و بسیار انرژی گرفتم.

    وی افزود: آثار هنری بسیاز ریبایی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که واقعا باید گفت هنر همچنان که نزد ایرنیان است نزد رامسری ها است.

    وی اظهار داشت: رامسر به واسطه اینکه شهری بین المللی و دارای جاذبه های طبیعی ارزشمند و ویژه است بستری بسیار مناسب برای تولید آثار فاخر هنری می باشد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

    محمد آزاد در پایان به پیشنهاد مجری برنامه قول داد تا آثار فاخر و ارزشمند هنری برای مراسم ها و همایش های اداری و دولتی به عنوان جایزه خریداری شود تا کمکی به اقتصاد هنرمندان نیز شود.

    در پایان مراسم به برنرین های این جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد که در این بین نیز به برترین آثار نقاشی کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری سندروم داون هم جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

    IMG_3847 copy