پیروزی انقلاب اسلامی احیای فرهنگ برادری و انسان دوستی در امت اسلامی و ملل جهان بود

چاپ

به گزارش نیمه پر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته در بین نمازگزاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی از با ارزش ترین روزهای تاریخی و با برکت این مرز و بوم است که به واسطه وحدت و همبستگی مردم و اطاعت از امام خمینی (ره) با اتکای به ایمان به خدا به ثمر نشست.

وی افزود: فرمان و کلام امام خمینی (ره) در آن روزها حکومت نظامی رژیم طاغوت و دولت بختیار را شکست و مردم مبارز انقلابی مان توانستند نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی شروعی برای احیای برادری ها و انسان دوستی ملل جهان به ویژه امت مسلمان در دنیا بود.

امام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: حضور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن امسال می تواند همانند همیشه اقتدار و پایداری نظام اسلامی را تداوم ببخشد و این حضور باعث یأس و ناامیدی دشمنان اسلام می شود.

وی تصریح کرد: مانور دریایی ولایت ۴ که در آب های نیلگون خلیج فارس به اجرا در آمد و تجهیزات پیشرفته ای نیز رونمایی شد اوج اقتدار دفاعی و نظامی ما را نشان داد و طمع دشمنان اسلام را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه ارزش ها و باورهای ما در تضاد کامل با جبهه استکبار است خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به افسر نیروی دریایی خود به واسطه هدف قرار دادن یک هواپیمای مسافربری و کشتن چند صد انسان بی گناه نشان و مدال افتخار می دهند که این خلاف انسانیت و اخلاق است اما ولی امر مسلمین جهان به سربازان این مرز و بوم به دلیل دفاع مقتدرانه از مرزهای کشور نشان فتح می دهد که به واقع این نشانه پیروزی بزرگ و انسانی ماست.

حجت الاسلام مرتضوی بیان کرد: پیروزی ارتش و بسیج مردمی سوریه در جهت آزادسازی مناطق نبل و الزهرا باعث مسرت و شادی همه مسلمین شده است و این جز به واسطه مقاومت و ایستادگی مردم شیعه آن منطقه و مجاهدت سربازان سوری و مدافعان حرم واقع نمی شد.

وی افزود: رژیم آل سعود در منطقه فتنه انگیزی می کند و با اقدام خود و کاهش قیمت نفت روز به روز وضعیت اقتصادی بدتری پیدا می کند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به زودی شاهد تجزیه عربستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آل سعود در این روزها از بانک جهانی پول قرض می کند و این نشان از وضعیت بد اقتصادی این رژیم است اظهار داشت: دولت عربستان با کمک به تروریست ها و دخالت در جنگ های سوریه، یمن، عراق و دیگر کشورهای منطقه موجب بی امنی در منطقه است و می بینیم که امروز همچنان شکست می خورد.

امام جمعه رامسر بیان کرد: بحث حق الناس در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و این تکلیف مسئولان اجرایی است.

وی افزود: شورای نگهبان در این ارتباط نیز بر اساس قانون عمل کرده است و باید گفت که اگر فردی برای نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری رد صلاحیت یا عدم احراز شده مبنی بر این نیست که آن فرد ضد نظام است بلکه طبق نظرات کارشناسان مورد نظر شایستگی آن جایگاه را نداشته و می تواند در انقلاب اسلامی در پست ها و مسئولیت های دیگر فعالیت کند.