پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9372
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر عنوان کرد:

    اجازه ندهیم با کج سلیقگی ها تالاب ها دچار مشکل شوند

    فرماندار رامسر گفت: آینده ما در گروه زمین پاک، آب سالم و هوای خوب است و در این راستا باید همه تلاش کنیم تالاب ها را حفاظت کنیم و اجازه ندهیم با کج سلیقگی ها تالاب ها دچار مشکل شوند.

    به گزارش نیمه پر، فرماندار رامسر در این مراسم طی سخنانی گفت: قبل از به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور شرایط بدی داشتیم و با عدم استقلال طلبی به کشورهای دیگر در جهان وابسته بودیم که این برای مردم خیلی سخت بود.

    وی افزود: با توجه به سابقه کشوری همچون ایران برای ملت ما سخت بود که یک کشور وابسته باشیم، و در این راستا امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۴۲ رسماً نهضت خودش را اعلام کرد و با یک اقدام شجاعانه که در آن شرایط خیلی سخت بود تصمیم گرفت یک جبهه مردمی مستقل را تشکیل دهد تا اینکه این نهضت ادامه پیدا کرد و در دهه فجر بعد از ۱۵سال تبعید به ایران آمدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

    وی اظهار داشت: انقلاب ما بزرگترین انقلاب در جهان بود که تحولات گسترده ای را به وجود آورد.

    فرماندار رامسر در ادامه بیان کرد: ما در شهری زندگی می کنیم که از ویژگی های بسیار خاصی برخوردار است و از مواهب طبیعی و خدا دادی زیادی را دارا است.

    وی تصریح کرد: شهرستان ما سلسله امتیازاتی دارد که در هیچ جای جهان وجود ندارد که از جمله آن نزدیکی بین دریا و جنگل حقیقتا یک تابلوی نقاشی خداوند است که بدین شکل ظاهر پیدا کرده و وظیفه ما این است از نعمت هایی که به ما اعطا شده به نحو احسن استفاده کنیم.

    وی بیان داشت: حدود ۴۷ سال پیش چندین کشور با پشتیبانی سازمان های جهانی کنوانسیونی برای حفظ محیط زیست و پرندگان در رامسر تشکیل دادند.

    سروری گفت: کنوانسیون تالاب ها در رامسر با حضور ۱۸ کشور متولد شد و این یکی از قدیمترین معاهدات حفظ محیط زیست بود.

    وی ادامه داد: امروزه ۱۶۹ کشور عضو دبیرخانه کنوانسیون رامسر هستند و بیش از ۲۲۲۲ تالاب به ثبت رسید که همگی به اسم رامسر و ۶۴ شهر دنیا به اسم رامسر است که در برخی از کشور ها اسم دخترها به نام رامسر گذاشته شده است.

    وی گفت: تالاب ها از ارزش بالایی برخوردار است و بنابراین در شرایط فعلی با رشد صنعتی و صنایعی که محیط زیست و آب و هوا را آلوده می کند باید دست به دست هم دهیم تا اهداف و مصوبات قرار داد کنوانسیون برآورده شود .

    فرماندار رامسر افزود: آینده ما در گروه زمین پاک، آب سالم و هوای خوب است و در این راستا باید همه تلاش کنیم تالاب ها را حفاظت کنیم و اجازه ندهیم با کج سلیقگی ها تالاب ها دچار مشکل شوند.

    وی با اشاره به دریاچه ارومیه گفت: زحمات دکتر ابتکار و پیگیری های مجدانه در این امر  موجب احیای تالاب های خشک شده و کم توجه بوده، چون اگر تالاب ها خشک شوند شاهد ریز گردها و گرد و غبار به کشورمان هستیم.

    سروری در پایان گفت: ما باید در طول سال برای حفظ تالاب ها تلاش کنیم.