مراسم استقبال نمادین از ورود امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه فجر در فرودگاه رامسر برگزار شد

چاپ

به گزارش نیمه پر، مراسم بزرگداشت ورود پیروزمندانه امام خمینی (ره) و آغاز دهه مبارک فجر صبح امروز با حضور مسئولین، دانش آموزان و بسیجیان در فرودگاه رامسر برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه رامسر طی سخنانی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: شاه برای اینکه بتواند جایگاه علمی امام را زیر سوال ببرد او را به عراق تبعید کرد در حالی که وقتی امام وقتی به عراق رفت بسیاری از علما به استقبالش رفتند.

وی افزود: در اوج انقلاب ۱۳۵۷ تمام خبرنگاران جمع شدند تا خبر نهضت حضرت امام (ره) را مخابره کنند، و وقتی امام صدای اذان را شنید مصاحبه را قطع کرد تا برای نماز حاضر شود که برخی ها گلایه کردند اما امام نماز را مهم می دانست و آن را به تاخیر نمی انداخت.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در ادامه بیان کرد: امام در فرانسه در روز کریسمس به همسایگان خود هدیه و گل داد و این برای همسایگان ایشان در فرانسه مایه تعجب بود و از این فرهنگ دینی بسیار تقدیر کردند.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر سرآغاز تاریخی جدید و پرآوازه برای ایران اسلامی است گفت: آغاز و پیروزی انقلاب اسلامی با همه فراز نشیب هایی که داشت و همچنان نیز دارد اما فصل جدیدی در پیشرفت، توسعه، کمک به محرومین و مبارزه با استکبار و ظالمان است.

وی در پایان گفت: همه ما باید در انقلاب اسلامی به عنوان یک مسئول هرکاری را که انجام می دهیم فقط خدا را در نظر را بگیریم و بر پایه رضایت الهی قدم برداریم.

فرماندار رامسر نیز در مراسم آغاز دهه فجر در فرودگاه رامسر گفت: ماه بهمن طلیعه مجدد اسلام ناب و حقیقی است و پیروزی حق بر باطل، آنگونه که درفرمایش امام عزیز بود انقلاب ما انفجار نور بود.

وی افزود: انقلاب ما همه معادله های کشورهای قدرتمند را به هم ریخت.

وی اظهار داشت: ماه بهمن ماه رهایی از ظلم و ستم و استبداد است، ماهی که در آن مردی از تبار نور و از سلسله دیانت و فقاهت که با اندیشه های ناب خود و با همراهی و آگهی مردم ایران باعث تحول بزرگ شد که ما همچنان شاهد تحولات عظیم هستیم.

حسین سروری در ادامه بیان کرد: از برکات انقلاب هر چه بگوییم کم گفتیم، مردم ما بعد از انقلاب به خود باوری درونی رسیدند و به این نتیجه رسیدند با تکیه بر منابع داخلی می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروزه در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی و فن آوری حرف های بسیار برای دنیا داریم و این به برکت خون شهیدان و پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب در جرگه هسته ای دنیار قرار دارد و به تکنولوژی هسته ای دست پیدا کردیم خاطر نشان کرد: امروزه ما از نیروهای مسلح و مقتدری برخوردار هستیم که هیچ کشوری به خود اجازه نمیدهد به ایران دست درازی کند و این از آثار پیروزی انقلاب است و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی هر چه بهتر و در تداوم ارمارنهای انفلاب کوشا باشیم.