۵۵ پروژه در دهه فجر امسال در رامسر افتتاح و کلنگ زنی می شود/ پیش بینی ۸۲ شعبه اخذ رأی برای رامسر

چاپ

به گزارش نیمه پر، حسین سروری در نشست خبری خود با اصحبا رسانه شهرستان رامسر ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین اهداف انقلاب این بود که با تلاش همه جانبه و پرهیز از اقدامات احساسی و با استفاده از ظرفیت های مختلف بتوانیم با بهره گیری از نظرات مردمی گام به گام تنگناها را برطرف کنیم و این یکی از خواسته های به حق مردم است.

وی افزود: مردم ما با یک علاقه و انگیزه بالا در انتخابات های گذشته ورود کردند و انتظارشان از مسئولین این است که با قانون مداری به امورات محوله بپردازند و از اقدامات شعاری و ناعادلانه پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: دولت در حوزه به ثمر نشستن برجام دقیق و هوشمندانه و بر اساس عقلانیت توانست این موفقیت بزرگ را برای کشور و انقلاب به ارمغان آورد و این پیروزی برای همه ملت ایران و همه نیرو ها است.

فرماندار رامسر در ادامه بیان کرد: محوریت پیروزی برجام بر دوش دستگاه دیپلماسی کشور بود که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پشتوانه حمایت مردم عزیز توانستند به موفقیت بزرگ دست پیدا کنند و این مقاومت و ایستادگی مسئولیت ما را پس از برجام چندین برابر می کند.

وی تصریح کرد: اکنون دولت و همه باید بدانیم که چگونه با استفاده از ظرفیت های موجود رشد کارآفرینی و سرمایه گذاری های موفق پس از برجام را  نیز به وجود آوریم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال از فرصت پس از برجام برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و با همدلی بیشتر موانع و مشکلات را از پیش رو برداریم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

سروری ضمن تشریح برنامه های دهه فجر که از سوی ستاد برگزاری گرامی داشت دهه فجر تنظیم شده است، بیان کرد: ستاد گرامی داشت ایام دهه فجر شهرستان رامسر از اوایل دی ماه به طور مداوم برگزار شد و با کمیته بندی موضوعات برنامه ها از سوی کمیته ها ارائه شد و مورد برنامه ریزی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه به طور کلی در شهرستان رامسر شاهد افتتاح ۵۴ پروژه و ۱ پروژه کلنگ زنی هستیم افزود: در این ایام افتتاح پروژه گازرسانی به ۷ روستای رامسر را در دستور کار خود داریم و در این بین ۱۱ روستای دیگر نیز مراسم کلنگ زنی آن ها جهت احداث خط لوله گاز انجام می شود.

وی ادامه داد: پروژه های نیمه کاره شهرستان که اکثر آنها ملی یا استانی هستند در روند رو به رشد خود موانعی دارند که از عهده مسئولین شهرستانی خارج است و باید مسئولین ملی و استانی در این زمینه برنامه ریزی کنند. تا شاهد رفع موانع و مشکلات پیش رو در روند به اتمام رسیدن این پروژه های شهرستان باشیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها و تسریع روند حل مشکلات در تصفیه خانه آب شرب شهرستان رامسر تا تابستان ۹۵ پروژه تصفیه خانه رامسر به طور کامل به بهره برداری می رسد که در حال حاضر باید گفته شود فاز ۱ و ۲ این تصفیه خانه وارد مدار انتقال آب شرب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن دو انتخابات در اسفند ماه سال جاری ستاد هماهنگی انتخابات در شهرستان راه اندازی شده و تا کنون بیش از ۸ جلسه برگزار و همه اقدامات لازم پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان رامسر ۸۲ شعبه اخذ رأی به طور ثابت و سیار برنامه ریزی شده است که ۴۸ صندوق ثابت و سیار شهری و ۳۴ صندوق ثابت و سیار روستایی است.

فرماندار رامسر اضافه کرد: قریب به ۲۰۰۰ نفر عومل اجرایی در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ در رامسر مشغول به فعالیت می شوند که در این زمینه نیز آموزش های لازم جهت امورات اجرایی برگزاری انتخابات را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: برخی از گروه های مجازی به صورت غیر رسمی در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند که با توجه به دغدغه اصحاب رسانه انتظار داریم به ما در شفاف سازی و سالم سازی در فضای مجازی کمک شود.
وی در همین زمینه افزود : بیشتر دغدغه های ما در انتخابات شبکه های اجتماعی هستند زیرا اصحاب رسانه به طور شناخته شده و شناسنامه دار حضور دارند و فعالیت می کنند اما برخی ها به طور شناخته نشده گروه هایی را ایجاد می کنند و آنچه که مشهود است بیشتر از طرف حامیان کاندیدای انتخابات هستند که توصیه می شود رعایت اخلاق رسانه ای را بکنند تا در برگزاری انتخابات دچار مشکل نشویم.

سروری تاکید کرد: انتظار داریم نامزدهای انتخابات و حامیان آنها از تخریب رقیب خودداری کنند و از تبلیغات غیر موقع استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه ستادی برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام شده و بنای ما این است که از اقدامات غیر قانونی برای انتخابات جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: گزارشات متعددی در خصوص کاندیداها و جلسات آنها در برخی مناطق داشتیم و فعالیت های آنها را رصد میکنیم و امیدواریم با تعامل و تذکرات به موقع  شاهد فضای شادابی باشیم.

فرماندار رامسر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه موج شمال در خصوص قرار نگرفتن برخی برنامه ها در لیست برنامه های دهه فجر گفت: ما به هیچ وجه پروژه هایی که صوری باشد و قبلا افتتاح شده را افتتاح مجدد نخواهیم داد و اصل برای ما برنامه های مهم و شاخص است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص ارائه خدمات به منطقه جواهرده گفت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در خصوص خدمات دهی به منطقه جواهرده انجام شده و به جد پیگیر حل مشکلات دیگر آن هستیم.

فرماندار رامسر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر رد صلاحیت برخی داوطلبین از سوی شورای نگهبان که جز جناح اصلاح طلب بودند تصریح کرد: هیات های اجرایی و نظارت در چارچوب قانون از سلسه وظایفی قانونی برخوردار هستند و جمعی از داوطلبان در هیات های اجرایی بر اساس مراجع چهارگانه و جمعی دیگر در هیأت های نظارت شهرستانی رد صلاحیت شدند و یا عدم احراز شدند که این امری طبیعی است و من فکر می کنم که هیأت های نظارت و شورای نگهبان نگاه جناحی ندارند.

وی در همین زمینه افزود: داوطلبینی که رد صلاحیت و یا عدم احراز صالحیت شدند می توانند در راستای قانون اعتراض خودشان را داشته باشند و مطئناً هیأت های نظارت و شورای نگهبان با سعه صدری که دارند این روند را مورد بررسی قرار می دهند.

حسین سروری در ادامه در پاسخ به سوال مدیر مسئول سایت خبری نیمه پر رامسر در خصوص وضعیت بیمارستان رامسر و حاشیه های به وجود آمده در روزهای اخیر بیان کرد: جا دارد به خانواده سرهنگ علائی تسلیت عرض بگویم و در زمینه بخش سلامت و درمانی اذعان داریم در این حوزه مشکلاتی است، ولی در حدود دو سال اخیر تمام تلاشمان در جهت رفع این مشکلات بود.

وی در همین زمینه گفت: از جهت کادر درمانی، تجهیزات پزشکی، پزشک متخصص اقدامات خوبی انجام گرفت و تا کنون ۱۵ پزشک  متخصص جذب شد و اکنون به شدت دنبال دستگاه سی تی اسکن هستیم و تجهیزات رادیولوژی هم به روز شده است.

وی ادامه داد: ساختمان جدید اورژانس بیمارستان امام سجاد (ع) با کمک خیرین در حال اتمام است و با توجه به اینکه امسال دولت با وضعیت بحرانی مواجه بود حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون اعتبار برای احداث کلینیک تخصصی بیمارستان جذب شد.

فرماندار رامسر گفت: با وجود کمبود شدید نیروی پرستار انتظار مردم توجه و نگاه محبت آمیز کادر درمانی با بیمار، خود امید در بیمار به وجود می آورد و این امر باید رعایت شود.

وی اظهار داشت:در خصوص حادثه فوت سرهنگ علایی تیم بازرسی از سوی فرمانداری فرستاده شده و گزارش برای دانشگاه علوم پزشکی فرستاده شد و تا روشن نشدن وضعیت گزارش در این خصوص اطلاع رسانی نمیکنیم، اما اگر از کسی قصور و کوتاهی سر زده باشد حتما مجازات می شود.