رئیس جمهور در گفتار خود مراقبت کند/ حق نداریم جوانان انقلابی را تضعیف کنیم

چاپ

به گزارش نیمه پر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر در خطبه های نماز جمعه این هفته رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و همچنین تسلیت ایام وفات حضرت معصومه (س) گفت: حرکت حضرت معصومه (س) به سمت برادرش امام رضا (ع) پیام های دینی و سیاسی را به همراه داشت.

وی افزود: حضرت معصومه (س) حرکتی را انجام داد که روزی حضرت زینب (س) بعد از امام حسین (ع) به انجام رساند و این حرکت پیام آور عاشورای حسینی در کوفه و هم در شام بود که حکومت یزید را متزلل کرد.

وی اظهار داشت: حضرت معصومه (س) پیام آور مظلومیت امام هشتم (ع) و ولایت است و این راه همان راهی است که روزی عمه سادات انجام داد و این حرکت در تاریخ نقش بست.

امام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: این روزها روزهای حساسی است و بصیرت و آگاهی مردم لازم است.

وی تصریح کرد: در زمان طاغوت و قبل از انقلاب دشمن مشخص بود و کلاس ها و مبارزات انقلاب انجام می شد تا مردم آگاه و زوشن شوند اما امروز دشمن به سختی قابل شناسایی هستند و می طلبد که هوشیارتر از همیشه باشیم.

وی با بیان سخنی از آیت الله صالحی مازندرانی که اشاره داشت به پوشش ظاهری دشمنان به لباس دوست تاکید کرد: گاهی اوقات برخی ها حرف های خوب و زیبایی می زنند اما در نهان این حرف های زیبا و خوب فتنه، انحراف و براندازی وجود دارد که لازم است هوشیارتر، آگاه تر و بصیرت بیشتری را داشته باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی خاطر نشان کرد: برای خارج نشدن از مسیر انقلاب و گول نخوردن از انحرافات و حرف های زیبای زیرکانه باید نگاهمان و همه وجودمان بر کلام ولایت رهبر معظم انقلاب باشد و اگر کلام رهبری را نصب العین خود قرار ندهیم به بی راهه خواهیم رفت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه مورد اتهام قرار دادن جوانان حزب اللهی به تندرویی که این کار را نامناسب و خلاف واقع دانستند اظهار کرد: ما به برکت این جوانان عزیز بر سر سفره خون این جوانان در امنیت کامل هستیم و اگر شکر گذار و قدردان این جوانان حزب الهی نباشیم خلاف و خیانت کردیم.

وی اضافه کرد: برخی ها می گویند که سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی منطقه کشورهای مستقل هستند و نباید به آنها کمکی کنیم که باید گفت این جنگ ها و خون ریزی ها که تروریست ها در این کشورها به راه انداخته اند همانند بیماری مسری است که اگر در همان نقطه قرنطینه و نابود نشود روزی دامن انقلاب اسلامی ایران که محور مقاومت های اسلامی است را می گیرد و امنیت آن به خطر می افتد.

خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر ابراز داشت: امروز آمریکا و اروپا بر اثر حمایت خودشان از تروریست ها امنیتشان زیر سوال رفته است و دیدیم که در آغاز سال نو میلادی ۲۰۱۶ هم بدترین شرایط امنیتی را در خیابان ها سپری کردند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: در کنار همه نا امنی های جهان ایران اسلامی در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد و هیچ نگرانی در اذهان عمومی وجود ندارد، که همه اینها به برکت جانفشانی های سربازان و جوانان مدافع حرم است.

وی با بیان اینکه قدر جوانان حزب الهی و انقلابی را باید بدانیم اگر چه شاید در مسئله ای اشتباه کرده باشند گفت: ما حق نداریم که جوانان انقلابی را تضعیف کنیم چون همین جوانان هستند که برای انقلاب و مردم خود جان می دهند و باید حرمتشان نگاه داشته شود.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در زمینه به تصویب رسیدن برجام و لغو تحریم های هسته ای یادآور شد: این کار و ارزش زحمات مذاکره کنندگان مورد تقدیر و سپاس است و نمی گوییم که کار بزرگی نشده است اما نباید از گرفتن حقی که برای خودمان است اینقدر شادی و شعف داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما باید به جوانان تفهیم کنیم که این زورگویان چه تحریم ها و چه اقداماتی را بر علیه مردم و انقلاب ما کردند از بستن راه داروها تا به شهادت رساندن دانشمندان ما دریغ نکردند و اینها باید برایمان درس باشد.

وی با بیان اینکه ما با مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان تاریخ همچون آمریکا و اسرائیل همیشه پیروز میدان هستیم خاطر نشان کرد: این راه و این مقاومت کلام قرآن است که در مقابل دشمنان قد عمل کنیم و عقب نشنی نداشته باشید تا پیروز شوید.

امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه از زحمات و تلاش های دولت مردان ومذاکره کنندگان قدردانی می کنیم اما باید بدانیم که این دستاورد مرهون مقاومت، ایستادگی ملت عزیز ایران و شهادت دانشمندان ما بوده است.

وی تصریح کرد: از شورای نگهبان نیز تشکر می کنم که با همه هجمه هایی که برای آنان وجود دارد در چارجوب قانون عمل می کنند.

وی اضافه کرد: ما باید وقتی شورای نگهبان به قانون عمل نکرد گلایه داشته باشیم در حالی که من بارها گفته ام آنهایی که ولایت را قبول ندارند را باید به سینه دیوار زد حتی اگر پسر پیغمبر و در نظام اسلامی باشند.

وی در پایان نیزدر بیان توصیه ای در زمینه شورای نگهبان گفت: رئیس جمهور هم در گویش و گفتار خود مراقبت کند که این، احترام مردم را زیباتر بیان می کند.