افزایش تولید و پرورش ماهی در قفس، گامی موثر برای توسعه اقتصاد مقاومتی در مازندران است

چاپ

به گزارش نیمه پر به نقل از دریاسر، استان مازندران از جمله استان‌های کشور است که در آن، در کنار کشاورزی به صنعت شیلاتی به‌ویژه پرورش ماهی در قفس توجه شده‌است.

افزایش تولید و پرورش ماهی در قفس، گامی بزرگ در توسعه اقتصاد مقاومتی در مازندران است.

پرورش ماهی در قفس را‌هکاری برای افزایش تولیدات شیلاتی، ارتقاء سرانه مصرف ماهی و حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر به شمار می رود.

نیکو کلاری جانباز ۷۰ درصد و تولید کننده ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس در گفت‌وگویی اظهار کرد: مجموعه پرورش ماهی در قفس کلارگستر در بخش کلارآباد کار خود را از سال ۸۸ با چهار قفس در دریا آغاز کرد و هم اکنون با ۳۴ استخر توانست با پرورش ماهیان خاویاری با وزن ۲۵ الی ۳۰ کیلوگرم تولید را به هزار تن در سال برساند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش قفس در دریا و راه‌اندازی استخر در خشکی این ظرفیت به ۳۰ هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: با همکاری کارشناسان شیلات در این مجموعه کار پرورش ماهیان کپور، آزاد، خاویاری و تحقیقات بر روی ماهی سفید دریای خزر در قفس آغاز شده‌است.

سیدابراهیم هاشمی فرماندار عباس‌آباد هم در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج کشور از اقتصاد وابسته به نفت و تک محصولی و با اتکا به ظرفیت‌های بومی برای تولید ثروت تلاش می کند.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان اگر بخشی از ظرفیت‌های دریای خزر برای پرورش ماهیان خاویاری در قفس تحقق یابد، درآمد سه الی چهار برابری نفت برای کشور حاصل خواهد شد.

خانم مهندس صائمیان کارشناس شیلات گفت: در حال حاضر در این مجموعه یک سری از ماهیان خاویاری برای تعیین جنسیت جداسازی شدند و به علت سازگاری آب دریا با محیط زندگی‌شان تا چهار سال آینده می توانیم به استحصال خاویار در این مرکز اقدام کنیم.

گزارش از احمدرضا رستگار