پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9098
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی
  •   

    تقابل دیپلماسی ظریف با عادل الجبیر؛

    ظریف: ایران و عربستان می‌توانند با یکدیگر سازش کنند/ عادل الجبیر: عربستان به ایران اعتماد ندارد، بلکه آمریکا کشور مورد اعتماد سعودی‌ها است

    ظریف در مصاحبه با سی ان ان اذعان داشت که اتحاد عربستان سعودی و ملت‌های غربی و تنش میان آن ملت‌ها با ایران می‌تواند دلیل ترویج تفکر وهابی و افراطی را توسط سعودی‌ها توجیه کند.

    به گزارش نیمه پر به نقل از سناباد نیوز، آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: «عربستان سعودی به خاطر کم شدن تنش میان تهران و غرب، ترسیده است».

    ظریف همچنین اظهار داشت که از بازگشت زندانیان آمریکایی آزادشده، به آغوش خانواده‌هایشان خرسند است.

    وزیر خارجه ایران در این مصاحبه افزود: «ایران و عربستان می‌توانند دو بازیگر مهم و سازنده در منطقه باشند و اینکه می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند. متأسفانه، سعودی‌ها توهم این را دارند که با اتحاد با غربی‌ها می‌توانند ایران را از معادله منطقه دور بیندازند».

    ظریف همچنین اذعان داشت که اتحاد عربستان سعودی و ملت‌های غربی و تنش میان آن ملت‌ها با ایران می‌تواند دلیل ترویج تفکر وهابی و افراطی را توسط سعودی‌ها توجیه کند.

    در مقابل؛ «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با سی ان ان بیان داشت: «عربستان به ایران اعتماد ندارد، بلکه آمریکا کشور مورد اعتماد ماست».

    سی ان ان نیز در ادامه نوشت: توافق هسته‌ای به معنای متحد شده ایران با آمریکا نیست؛ همزمان با رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه شخصیت‌ها و عناصر مرتبط با برنامه موشکی بالستیک ایران صادر شد.

    ظریف در پاسخ به این تحریم‌ها چنین واکنش داد: «به نظر من، این یک نوع اعتیاد است، اعتیاد برخی از آمریکایی‌ها به تحریم و فشار؛ بنابراین، آمریکا باید یک‌بار برای همیشه این را بفهمد که تحریم‌ها چاره کار نیست؛ مذاکره و گفتگو و احترام، در برابر ایران کارساز خواهد بود.