پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9051
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱ بهمن, ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ورزشی > ویژه ها
  •   

    گفتگویی اختصاصی مدیرکل ورزش استان در خصوص مشکلات غرب مازندران

    حبیب حسین‌زادگان: وضعیت زیر ساختی ورزش شهرستان رامسر ضعیف است!

    با توجه به جایگاه مهم ورزش در بین جوامع بشری بر آن شدم که طی مصاحبه کوتاهی با مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص تسهیلات و امکانات و بحث زیر ساختی و چگونگی انتخاب مدیران ورزشی در محل اداره کل ورزش و جوانان داشته باشیم.

    به گزارش نیمه پر به نقل از مازند اسپرت، مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران طی گفتگویی اختصاصی اذعان داشت: ورزش جایگاه بسیار معتبری را با توجه به اصالت و قابلیت بالفعل و بالقوه خود نیز دارا می‌باشد و می توان وضعیت زیر ساختی ورزش شهرستان رامسر را نسبت به دیگر مناطق استان مازندران با وجود اماکن ورزشی فرسوده و غفلت مدیران در سالهای پیشین توسط مدیران ورزشی بسیار ضعیف دانست که اگر این زیر ساخت های ورزشی اصلاح گردد بی‌ شک با وجود ورزشکاران خوب و باهوش در بحث قهرمانی رشد و جهش خوبی را شاهد خواهیم بود.

    حبیب حسین‌زادگان گفت: با توجه به نظر نماینده محترم دولت در خصوص اماکن ورزشی فرسوده که در سالهای گذشته با نگاه عمیق در این حوزه اقداماتی صورت نگرفته است نیز با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری، حمایت و امکانات برای تقویت و بهبود سرانه و اماکن ورزشی اقدامات مثبتی صورت گیرد.

    وی علت ضعیف بودن زیر ساخت‌های فرسوده ورزشی را نا عدالتی مدیران استانی در این حوزه دانست و تاکید کرد: در بحث فرسودگی اماکن ورزشی دلایل متفاوتی می‌تواند نقش داشته باشد از جمله مطالبه‌گری درست مسئولان اجرائی، نبود پیگیری و تلاش کافی جهت بهبود وضعیت و یا اینکه مدیران استانی از عدالت ورزش و تقسیم سرانه خارج شدند چرا که اگر منابع کافی وجود نداشته باشد باید بطور یکسان برای همه شهرستانهای استان مازندران وجود داشته باشند و امروز اینگونه اختلاف در حوزه ورزش، اختلاف درست و خوبی نیست.
    مسر
    وی ادامه داد: شناخت و اطلاعات کافی و درستی با وجود آسیب شناسی‌های صورت گرفته از وضعیت شهرستان رامسر نیز موجود می باشد و با توجه به علاقمندی مدیران شهرستانی برای بهبود وضعیت و جهش معناداری و قابل توجه ای جهت توزیع شاخص‌ها برای رفع عقب افتادگی اماکن ورزشی خواهیم داشت.

    حسین زادگان ضمن اشاره اینکه سرانه کمک به ورزش در کل کشور کم می‌باشد و این مسئله به غرب و شرق بودن استان مازندران ارتباطی ندارد نیز تصریح کرد: ارائه تسهیلات ورزشی ربطی به غرب و شرق بودن و نزدیکی به اداره کل ورزش و جوانان استان ندارد چرا که میزان درآمد و حقوق کارمندان ادارات بر اساس شاخصی با توجه به مدرک تحصیلی در همه جای ادارات استان یکسان می‌باشد و فرقی در این زمینه وجود ندارد.

    وی افزود: در بحث شاخص زیر ساختی هیئت‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد و در مجموع میزان سرانه کمک به هیئت‌ها در کل کشور کم می باشد و این مسئله فقط شامل استان مازندران نیست و میانگین کمک به هیئت های ورزشی ۲۵۰ هزار تومان می باشد که این مبلغ کفاف انجام کارهای ورزشی رو قطعا نخواهد کرد که در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام و اجرا خواهیم داشت که تا در سبد توزیع اداره کل ورزش بتوانیم پاسخ گو خوبی بوده باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه در حوزه بازرسی اماکن و ادارات ورزشی بصورت دوره ای و مستمر بر اساس برنامه مورد تاکید ما می‌باشد و در مواردی که گزارش شاکی ورزشی داشته باشد بازرسی‌ها بصورت موردی هم انجام خواهد شد که در این زمینه در شهرستان رامسر مسائل شاکی خصوصی و مسئله حادی رو گزارش نداشتیم نیز افزود: طی جلساتی که با روسای هیئت‌های ورزشی استان مازندران داریم آنها را تشویق و تذکر به بررسی وضعیت هیئت‌های شهرستانی برای بهبود و کارائی بهتر و بیشتر دادیم و در خصوص رشته کشتی در شهرستان رامسر با رئیس هیئت استان به جمع بندی‌هایی رسیدیم که به زودی تکلیف و وضعیت نابسامان این رشته را در شهرستان مشخص خواهیم کرد.

    مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران اظهار داشت: جایگاه ورزش استان مازندران جهش خیلی خوبی از لحاظ ورزش قهرمانی چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان را دارا می باشد و جزء بهترین‌های کشور می‌باشیم.

    وی ادامه داد: از لحاظ دانش ورزش مازندران، وجود پیشکسوتان خوب ورزشی، آموزش‌های سطح بالای ورزشی، وجود دانشکده خوب، نیروی انسانی فرهیخته و علاقه و جدیت جوانان جای امیدواری می باشد که انگیزه و سرمایه و گنج نایاب که مهم ترین ثروت ورزش ما می‌باشد نیز به آن توجه کنیم و من آینده ورزش استان مازندران را روشن و درخشان می‌بینم.

    وی گفت: طی ارزیابی های انجام شده نسبت و جایگاه ورزش بانوان و آقایان از لحاظ سهم ورزشکاران، کیفیت در کار ورزشی، حضور در جوامع بشری با یکدیگر متفاوت می‌باشد که باید هر کدام را در جایگاه خودشان سنجیده شوند بطوری که می توان گفت رشد ورزش بانوان نسبت به خودشان رشد قابل قبول و معناداری چه از لحاظ المپیک، پار المپیک، بازی های آسیایی و جهانی دارند ولی با همه این قابلیت با ایده‌آل‌ها فاصله دارند.

    وی ادامه داد: از لحاظ سهم و بودجه ورزش در حوزه بانوان و آقایان طبق شاخص‌هایی منطقی و معقول نسبت به تقاضا و نیاز ورزشکاران و اختلاف بین دو سطح رعایت می‌شود.

    حسین زادگان در ادامه مصاحبه خود به خبرنگار سایت ورزشی در خصوص چگونگی وضعیت مدیران ورزشی اظهار داشت: انتخاب مدیران ورزشی بر اساس شاخص های فردی همچون علاقمندی به ورزش، پشتکار، خلاقیت در کار، اصالت ورزشی، محبوبیت اجتماعی، بومی بودن که مهم ترین شاکله کار می باشد و دیگر موارد تخصصی می‌باشد.

    وی افزود: برای بهبود وضعیت و تحول در کار مدیریت، مدیران ورزشی را در دستور کار خواهیم داشت اما این مسئله مدیریت مبنا رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نمی‌باشد بلکه تحول مدیریتی همچون توجیح، تذکر، آموزش و نظارت بررسی و جلسات حضوری و نهایتا تعویض نیز خواهد بود.

    حسین زادگان مبنا و ماندگاری هفت ساله مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان را دلیل بر بی‌کفایتی مدیر استانی نمی‌داند بلکه در مقابل ابقاء و ماندن در مدیریت در سالهای متوالی می‌تواند امتیاز و رضایتمندی جامعه هدف و نماینده شهرستان نیز بوده باشد، افزود: شرایط و تصمیمات برای تعویض و مکانیزم و نبود راندمان کاری یک مدیر ورزشی جهت نبود تقویت روشهای خلاقانه نیز نهایتا تغییر در مدیریت را خواهیم داشت.

    وی در ادامه افزود: نگاه ما در اداره کل ورزش و جوانان، نگاه یکسانی و بدور از اختلافات در همه حوزه های ورزش می‌باشد و عزم جدی و هدف ما برای برطرف کردن اختلافاتی می‌باشد که در حال حاضر به چشم می آید و این مسئله تنها به عزم از سوی اداره کل نتیجه بخش نمی‌باشد بلکه باید عزم جدی دستگاه ورزشی برای از بین بردن شکاف و فاصله پشتیبانی نمایند.

    وی افزود: برای دور شدن از اختلافات در حوزه ورزش همه باید تلاش کنند چه در حوزه اداری، دولتی، حکومتی و رسانه برای انتقال درست حقایق جهت پیشرفت تا راه کارهای عملی شکل گیرد.

    حسین زادگان در پایان مصاحبه تاکید کرد: برای از بین بردن عقبت افتادگی و سرانه کم بودجه در ورزش شهرستان رامسر همه تلاش مان را خواهیم که در یک برنامه میان مدت و کوتاه مدت نگاه و الویت جدی در این مجموعه داشته باشیم و انشاله هدیه خوبی به ورزش دوستان در شهرستان غرب مازندران باشد.

    خبرنگار/ تارا هاشمی