نتایج به‌دست‌آمده از برجام ارزشمند، منطقی و عقلانی است

چاپ

به گزارش نیمه پر،  آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضائی با تأکید بر اینکه امنیت اقتصادی بسیار مهم است، خطاب به مسئولان عالی قضائی و همه دست‌اندرکاران اجرائی کشور، اظهار کرد: «باید توجه شود که سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت دارد و همه ارکان کشور از جمله قوه قضائیه به سهم خود و بنابر وظایفی که دارند باید به برقراری امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران با هدف ارتقای سطح تولید و اشتغال در کشور و ایجاد رونق اقتصادی کمک کنند».

برجام، حاصل صبر و مقاومت مردم و مسئولان

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز مرحله اجرائی‌شدن برجام به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، اعضای هیأت دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و تبریک به ملت «بزرگ و صبور ایران» گفت: «برجام روند طولانی و بسیار سخت را طی کرد، اما در نهایت در مقابل کشورهای مدعی دارای قدرت و اقتدار، ملت بزرگ و صبور ما به نتایج خوبی رسید».

آملی‌لاریجانی با تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای، به‌ویژه مقام معظم رهبری، افزود: «مقام معظم رهبری در تمام طول مذاکرات در جریان روند مذاکرات بوده‌اند و با اهتمام بسیار این مذاکرات را رصد می‌کردند تا از مسیر اصلی و چارچوب‌های نظام اسلامی خارج نشود».

رئیس قوه قضائیه تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده را بسیار مهم توصیف کرد و با تقدیر و تشکر از این تلاش‌ها اضافه کرد: «رئیس‌جمهور محترم با صبوری بسیار در روند توافق هسته‌ای نقدها و حملات متعددی را صبورانه تحمل کردند و در کنار تیم مذاکره‌کننده به‌خوبی این مذاکرات را پیش بردند».

آملی‌لاریجانی در ادامه به نقش اساسی مقاومت و صبر و تحمل ملت ایران در راه رسیدن به توافق هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: «کشورهای قدرتمندی که به خیال خود تصور می‌کردند با تحریم‌های مختلف و فشار بر مردم ایران می‌توانند بدون دادن هیچ امتیازی کشورمان را به زانو درآورند، به دنبال صبوری و مقاومت مردم و مسئولان و تحمل مشکلات از سوی مردم، پی به اشتباه خود بردند».

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر دشواری روند مذاکرات و نتایج به‌دست‌آمده از برجام برای دولت و ملت ایران تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات امتیازاتی داد و امتیازاتی گرفت و نگاه منصفانه اقتضا می‌کند هر دو کفه این ترازو را با واقع‌بینی ببینیم و در این صورت است که باید اذعان کنیم نتایج به‌دست‌آمده قابل قبول، ارزشمند، منطقی و عقلانی بوده است».

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه برخی منتقدان فقط به جنبه‌های سلبی مذاکرات نگاه می‌کردند، افزود: «البته همان‌گونه که رئیس‌جمهور محترم هم اشاره کرده‌اند، همین منتقدان نیز با انتقادهای خود و برجسته‌کردن برخی نقاط ضعف در به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات نقش داشته‌اند».

آملی‌لاریجانی بحث برجام و نتایج حاصل از آن را بحثی فراجناحی دانست و با اشاره به اینکه تقلیل این توافق به امور جناحی و تبلیغاتی خطا است، گفت: «در راه توافق هسته‌ای و برجام همه قوا کمک کردند و مقام معظم رهبری نیز در نقش رهبری در این مذاکرات نقش ویژه‌ای داشتند و تلاش برای تقلیل این همدلی و مشارکت همه‌جانبه به امور جناحی، نوعی کم‌اهمیت‌ساختن آن و اشتباهی بزرگ است».

بلاغ مازندران/