کد خبر : 9011 | تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ دی, ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

افراد فاقد کارت ملی هوشمند از دریافت یارانه محروم نمی شوند/ مردم نگران نباشند و به شایعات توجه نکنند

رئیس ثبت احوال شهرستان رامسر گفت: قطع شدن یارانه افراد، ربطی به نداشتن کارت هوشمند ملی ندارد و فقط افراد بالای ۱۸ سالی که تاکنون فاقد هر گونه کارت ملی بودند در صورت ثبت نام نکردن در موعد مقرر یارانه شان قطع می شود که در رامسر تعدادشان بسیار کم است.

به گزارش نیمه پر، در روز های اخیر با اعلام تاریخ پایان یافتن مهلت ثبت نام صدور کارت ملی هوشمند در سراسر کشور نگرانی های بسیاری به موجب پخش شایعه هایی از طریق شبکه های اجتماعی همچون قطع یارانه ها در اثر ثبت نام نکردن به وجود آمد که باعث شد مردم برای ثبت نام این امر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند که ازدحام بسیاری را در پی داشت.

در شهرستان رامسر نیز که شایعه قطعی یارانه ها در شبکه های اجتماعی موجب نگرانی مردم شده بود باعث شد مراجعه و در خواست نوبت برای صدور کارت ملی هوشمند از روند طبیعی خود خارج شود و به موجب اینکه ظرفیت سیستم نرم افزاری بر اثر این مراجعه ها پر شده است در حال حاضر دفاتر پیشخوان دولت امکان نوبت دهی برای صدور کارت ملی هوشمند را ندارند.

نبود ظرفیت خالی برای ثبت نام و نوبت دهی در شهرستان رامسر اعتراض هایی را در محافل مردمی به ویژه شبکه های اجتماعی داشته است که پخش شایعه قطعی یارانه در اثر ثبت نام نکردن این انتقادات و نگرانی ها را افزایش داده است.

به همین منظور با رئیس اداره ثبت و احوال رامسر گفتگویی تلفنی را داشتیم که روح الله کوزه گر در این گفتگو ضمن تاکید بر اینکه مردم و شهروندان به هیچ وجه از نبود ظرفیت خالی نگران نباشند اظهار داشت: نبود ظرفیت خالی برای نوبت دهی و ثبت نام صدور کارت ملی هوشمد فقط مختص شهرستان رامسر نیست و در سراسر کشور و اکثر شهرستان ها این مورد به وجود آمده است.

وی افزود: نرم افزار و سیستم آنلاینی که می تواند نوبت دهی کند برای دو ماه آینده نوبت صادر کرده است و با توجه به اینکه در رامسر روزانه حداکثر ۱۰۰ نفر می توانند ثبت نام کنند امکان وجود ظرفیت خالی در سیستم نمی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: مردم و شهروندان شهرستان رامسر به هیچ وجه نگران شایعه هایی مبنی برا قطع یارانه های خود نباشند زیرا با توجه به دستورالعمل هایی که آمده است فقط افراد بالای ۱۸ سالی که تاکنون فاقد کارت ملی بودند و در گذشته نیز هیچ اقدامی برای گرفتن کارت ملی نداشته اند یارانه شان قطع می شود.

کوزه گر با اشاره به اینکه متاسفانه شایعه ها موجب نگرانی بی دلیل مردم شده است خاطر نشان کرد: دارا بودن کارت ملی و شماره ملی حتی اگر هوشمند هم نباشد موجب قطعی یارانه نمی شود و این شایعه هایی که در شبکه های اجتماعی پخش شده است غلط است.

وی تصریح کرد: راهکارهایی نیز برای تسهیل صدور کارت ملی هوشمند در اداره کل استان و حتی در سراسر کشور در دست بررسی است که بتوانیم روند ثبت نام کارت ملی هوشمند را تسریع کنیم که اضافه کردن یک ماه به تاریخ مهلت پایان و استفاده از سیستم صدور کارت ملی هوشمند در ادارات ثبت احوال که به صورت حضوری و سریع این کار انجام شود.

وی اضهار داشت: در حال حاضر برای نوبت دهی دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست رامسر نیز برای تکمیل ثبت نام مشغول به فعالیت هستند که در برنامه سال ۹۵ و حتی شاید در سال ۹۴ برنامه ریزی هایی انجام شود که دو دفتر پیشخوان دولت در شهرستان کار تکمیل ثبت نام را نیز انجام دهند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامسر در پایان ضمن تاکید مجدد بر اینکه مردم و شهروندان نگران نباشند، گفت: در رابطه با این امور هر روز پیگیر هستیم و از شهرهای همجوار و مرکز استان خبرها و روند اجرایی ثبت نام ها را دریافت می کنیم تا بتوانیم روند نوبت دهی و ثبت نام مردم را تسریع و تسهیل ببخشیم.

  • آخرین خبر
  • ::

  • پربازدیدترین ها
  • ::

  • پربحث ترین ها
  • ::

  • صفخه اصلی سایت