پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 8998
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ دی, ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    کلاغ قصه ما بر روی کوه های زباله جنگل رامسر غار غار می کند:

    حکومت زباله ها در جنگل زیبای رامسر و شعارهای مسئولانه ای که زود فراموش شد!

    سیر صعودی هیاهو ها و جلسات مسئولان امر در شهرهای تنکابن، رامسر و عباس آباد برای رفع موانع و مشکلات احداث یک کارخانه زباله سوز در منطقه پس از مدتی کوتاه روند نزولی پیدا کرد و با انتخاب دبیری برای کمیته اجرایی پیگیری این امر، همه آن صحبت های تریبونی و دهن پر کن به باد فراموشی سپرده شد.

    به گزارش نیمه پر، مدتی پیش بود که پخش گزارشی خبری در شبکه بین المللی خبر در زمینه دپوی زباله ها در دل جنگل های شهرهای غرب مازندران موجب سر و صدای بسیاری در محافل اجتماعی و سیاسی شد و بر اثر این حساسیت های به وجود آمده از طریق پخش این گزارش خبری گفتگوها، جلسات و هیاهوی های مسئولانه بسیاری اتفاق افتاد.

    جلسات و هیاهوهای رسانه ای مسئولان امر در شهرهای غرب مازندران در این زمینه تا جایی افزایش پیدا کرد که شهروندان و دغدغه مندان مسائل زیست محیطی در بدبینانه ترین حالت پایان عمر بلاتکلیفی احداث کارخانه زباله سوز را پیش بینی می کردند.

    اما این سیر صعودی هیاهو ها و جلسات مسئولان امر در شهرهای تنکابن، رامسر و عباس آباد برای رفع موانع و مشکلات احداث یک کارخانه زباله سوز در منطقه پس از مدتی کوتاه روند نزولی پیدا کرد و با انتخاب دبیری برای کمیته اجرایی پیگیری این امر همه آن صحبت های تریبونی و دهن پر کن به باد فراموشی سپرده شد.

    این در حالی است که شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در نشست مشترک مسئولان این شهرستان ها در محل فرمانداری رامسر پیرامون حل مشکلات دپوی زباله در جنگل های منطقه در اظهارات خود گفته بود: در این جلسه مصوب شده است که کارگروه تخصصی با حضور شهرداران، روسای شورای شهرستان و نمایندگان فرمانداران تشکیل و تا حصول نتیجه جلسات مرتب و منظم به طور هفتگی برگزار می شود.

    به نظر می رسد متاسفانه مسئولان سه شهرستان غرب مازندران به حد کافی هماهنگی و وحدت ندارند و بی برنامگی و عدم یک هدف و نقشه درست در زمینه رفع این مشکل در منطقه موجب شده است پاکیزگی محیط زیست و سلامت شهروندان این مناطق معطل بی تدبیری ها، ناهماهنگی ها و عدم دغدغه مندی کافی مسئولان این امر شود.

    در این بین که مسئولان امر در مدیریت تکراری و روزمره خود غوطه ور هستند انجمن های مردم نهاد و دغدغه مندان محیط زیست و سلامت جامعه با پیگیری امور و جلسات مکرر در حد توان و تکلیف خود تلاش می کنند تا مسئولان را ترغیب به رفع هر چه سریع تر این مشکل زیست محیطی کنند.

    آنچه باید گفته شود این است که با تایید برخی از موانع و مشکلات پیش رو برای احداث یک کارخانه زباله سوز در منطقه این انتقاد هم وجود دارد که چرا مسئولان مربوطه نسبت به فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله های تر و خشک در بین شهروندان با راهکارهای آموزشی و بهداشتی اقدامی نمی کنند.

    در حالی که در سالهای گذشته در روستای کوچکی همچون راجوب که از روستای های دهستان چهل شهید شهرستان رامسر است با مدیریتی درست انجام شده بود و کلاس های آموزشی که با محوریت مسجد محل برگزار می شد اکثر خانوارهای این روستا با وجود داشتن باغچه و محیط کشاورزی در کنار خانه خود اقدام به تفیک زباله های تر و خشک می کردند و با راهکارهای فرهنگی و تبلیغی مناسب همچون اهدای جوایز در هر ماه با صدور قبوض طرح تفکیک انگیزه بسیار بالایی را در بین بانوان و خانوارهای روستای مربوطه به وجود آورده بود که متاسفانه باید گفت در حال حاضر آن اقدامات در این روستا بسیار کم رنگ تر از قبل شده است.

    با همه این مشکلات و ضعف ها، عدم مدیریت درست در مسئولان مربوطه قابل انکار نیست و نداشتن کارایی و دغدغه ای حقیقی موجب شده است که این مشکلات و موانع دو چندان شود. در همین زمینه با خبر شدیم که انجمن مردمی نگاه سبز شهرستان رامسر با تشکیل جلسه ای  از برخی مدیران ادارات و اعضای شورای شهر رامسر دعوت بعمل آورده است تا این موانع و مشکلات را بررسی و مورد بحث قرار دهد. دکتر حلاجیان رئیس شورای شهر رامسر در این جلسه مردمی گفت:

    از روز اول در جلسات شورای شهر با شهردار بحث پسماند زباله هایب مطرح بود و برنامه هایی هم شهردار در این زمینه ارائه کرد و مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: مکاتبه ای با منابع طبیعی انجام شد که در منطقه لوکا چال بتوانیم کارخانه زباله سوز را در منطقه احداث کنیم.

    وی اظهار داشت: بازدید های زیادی از کارخانه های زباله سوز شهرهای بزرگ را در شورای شهر و شهرداری داشتیم که اخیراً هم بازدیدی از کارخانه ای در کشور اتریش را مورد بازدید قرار دادیم تا از ویژگی ها و نحوه کار ین نوع کارخانه ها شناختی پیدا کنیم که بتوانیم این امر را اجرا کنیم.

    رئیش شورای شهر رامسر در ادامه بیان کرد: متاسفانه در شهرستان هیچ اراده ای نیست و آن دغدغه ای که سازمان های مردم نهاد و شورای شهر دارد مسئولین اجرایی شهرستان این اراده را ندارند و به هیچ وجه دنبال این کار نیستند.

    وی تصریح کرد: در ارتباط با تحویل زمین فوق به صورت شفاف می گویم که سنگ اندازی می شود و با اینکه کمیسون ماده ۶۹ استان و استاندار این نامه را امضا کرده است اما این زمین تحویل داده نمی شود.

    وی با اشاره به اینکه بحث زباله و فاضلاب از نان شب واجب تر است خاطر نشان کرد: مدتی پیش تلوزیون نیز در این رابطه خبری را کار کرد که نماینده آمد با یک مانور تبلیغاتی با فرماندارن و شهردارن منطقه جلسه ای گذاشتند و بعد هم سکوت شد و هیچ پیگیری نشد.

    حلاجیان تاکید کرد: شورای شهر رامسر به جد پیگیر اجرای این کار است و به جای اینکه در ۱۵ سال قبل ۱۵ میلیون تومان شهرداری رامسر به منطقه داده بود که به همراه اعتبارات رهبری تنکابن اقداماتی را انجام داد که متاسفانه ابتر ماند و به همین دلایل در شورا به این نتیجه رسیدیم که با تنکابن و عباس آباد این کار انجام نمی شود که هر ماه یک جلسه برگزار کنیم و جدی پیگیری نکنیم این مشکلات رفع نمی شود.

    در این جلسه نیز بیژن هوسمند دبیر جمعیت نگاه سبز رامسر دغدغه ها و آسیب های اجتماعی و زیست محیطی دپوی زباله های شهرستان را در منطقه اشکته جال مورد بحث قرار داد و تاکید کرد که مسئولین امر هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کنند تا مشکلات این چنینی هر چه زودتر رفع شود.

    حال باید دید که آیا مسئولین ارشد شهرستانی، منطقه ای و حتی استانی آیا به دور از مانورهای تبلیغاتی و هیاهوهای رسانه ای که جز نا امیدی و خدشه دار شدن حیثیت یک مسئول در این نظام اسلامی نتیجه ای دیگر ندارد امورات رفع موانع و مشکلات احداث یک کارخانه زباله سوز را در منطقه غرب مازندران اجرایی می کنند؟!

    بی شک رسانه خبری نیمه پر این موضوع را نیز در آینده به جد پیگیر خواهد بود و نتایج حاصل از پیگیری های مربوطه را رسانه ای می کند.

    انتشار یافته: ۱
    1. ازکسی انتظاری نمیشه داشت.کسی داشتیم هشت سال در راس دولت هیچی.نمایندگان مجلس که هیچی.مسئولان شهرم که هیچی.حداقل حافظه ی ضعیف من یاری نمیکنه جز در چند مورد مثه مدارس و دانشگاه پیام نور.شورای شهرم شعاره دریا و جنگل و لابیهای مجلس داشتم که هیچی… باید ع ر صداش کنیم.اینه وضعیته ما… بنظرم هرکاری بخواد شروع بشه باید مردمی باشه وگرنه مسئولینه بزرگوار سرشون شلوغتر از این حرفاست.