پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 8824
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ دی, ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > پیشنهاد سردبیر
  •   

    دُم خروس یا قسم حضرت عباس؛ حکایت این روزهای ادعای بانک‌ها و حال تولیدکنندگان در مازندران

    تولید کنندگان استان مازندران در حالی از بی‌مهری بانک‌ها صحبت به میان می‌آورند که مدیر امور شعب بانک ملی گفت: اجازه نمی دهیم واحدهای تولیدی لنگ تسهیلات بانکی شوند.

    به گزارش نیمه پر، در ارتباط با تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی مازندران، گزارش‌های متعددی منتشر شد، بسیاری از تعطیلی این واحدها به‌دلیل تأمین نشدن سرمایه در گردش بود.

    تعدادی از تولیدکنندگان مازندارن پایبند نبودن بانک‌ها به تعهدات خویش را مشکل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی خویش اعلام می‌کردند.

    از طرفی سود بالای بانکی نیز گریبان‌گیر بسیاری از تولیدکنندگان استان است، تولیدکنندگان معتقدند زمانی که بانک‌ها برای بازپرداخت تسهیلات درنظر می‌گیرند، مناسب نیست.

    بازپرداخت تسهیلات زمانی مقرر می‌شود که واحد تولیدی هنوز به مرحله تولید نرسید، وقتی تولیدکننده برای تأمین سرمایه در گردش به بانک‌ها مراجعه می‌کند، با مشکل معوقات بانکی مواجه است.

    با همه مشکلاتی که واحدهای تولیدی مطرح کردند، مدیر امور شعب بانک ملی مازندران اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم واحد تولیدی برای دریافت نکردن تسهیلات، تعطیل شود.

    هیبت‌الله ویسی بررسی مشکلات صنایع شهرک صنعتی نکا در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بانک ملی بسیار منطقی، سریع و دقیق کار انجام می‌دهد و نسبت به سال گذشته که سال انقباضی بوده، ۱۲ درصد بیشتر در بخش تسهیلات خرد و در بخش واحدهای تولیدی، تسهیلات پرداخت شده است.

    وی بیان کرد: امسال نیز با جدیت، کار واحدهای تولیدی را انجام می‌دهیم که در همین راستا، سرمایه در گردش لازم را تهیه کرده‌ایم و به واحدهای فعال و متقاضی پرداخت می‌شود.

    ویسی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌ای با رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان تنظیم شده که براساس آن واحدهای تولیدی که متقاضی سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات هستند، با بودجه درنظر گرفته شده و با کارشناسی بانک، در صورتی که شخص مشکلی نداشته باشد، تسهیلات دریافت می‌کنند.

    مدیر امور شعب بانک ملی مازندران ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جدید در استان به صنایع پرداخت شد و امسال نیز تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

    وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات، بستگی به تقاضا و حضور واحدهای تولیدی دارد و چنانچه متقاضی وجود داشته باشد، ظرف ۱۵ روز کارها انجام می‌شود و در صورت بروز مشکل از سوی واحد تولیدی، مقداری زمان برای رفع مشکلات نیازمند است که با رفع موانع، تسهیلات پرداخت می‌شود.

    با این اظهارت مدیران بانکی این ضرب‌المثل معروف در ذهن تداعی می‌شود که دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس (ع)!

    بلاغ مازندران/