معاون وزیر راه وظیفه اش راه سازی است و پا در کفش محیط زیست نکند/ بسیج و سپاه رامسر در اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرد

چاپ

به گزارش نیمه پر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی خطیب نماز شهرستان رامسر در جمع نمازگزارن جمعه این شهرستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: در اول ماه صفر قرار داریم که مظلومیت اهل بیت در این ماه بسیار دردناک و سوزناک است که شهادت دختر سه ساله اباعبدالله الحسین (ع)  هم در این ماه بر این غم و اندوه شیعیان می افزاید.

وی افزود: دیدار روئسای دانشگاه های سراسر کشور را با مقام معظم رهبری را در این هفته داشتیم که بیانات و سخنان قابل توجهی را ایشان بیان کردند.

امام جمعه رامسر بیان کرد: این روز ها بعضی در روزنامه ها و سایت ها و صحبت ها متاسفانه حقارت و نا امیدی را دستور کار خود قرار داده اند که این احساس حقارت و کوچکی در دنیا بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت: دنیا چشم به ایران عزیز دوخته است و همه دنیا می گویند که کشور اسلامی ایران عزیز و مقتدر است و دشمنان از نفوذ جمهوری اسلامی ناراحتند اما بعضی ها می گویند که ما چیزی نیستم که باید گفت این بزرگترین خیانت به انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: نگاه عزت طلبی و حق طلبی در انقلاب اسلامی ایران در دنیا طنین انداز است و اسرائیل، آمریکا و هم پیمانانشان از این اقتدار خواب راحت ندارند اما کسانی بیایند خود را حقیر عنوان کنند ظلم به شهدا و خانواده شهدا کرده اند.

خطیب نماز جمعه رامسر در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه ایفای نقش دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر کشور ما می خواهد در اقتصاد موفق عمل کند باید در همه زمینه های اقتصادی از دانشگاه به صورت علمی و عملی شروع کند.

وی اضافه کرد: ما وقتی از اقتصاد و سرمایه صحبت می کنیم برخی ها خرده می گیرند اما مقام معظم رهبری می  داند که نظام اسلامی در کجا ضربه می خورد، در تهاجم فر هنکی و در اقتصاد که این دو در حال حاضر فرقی نمی کند و هر دو ضروری است.

وی با بیان اینکه ما اگر دین مردم را درست کنیم ولی از معیشت مردم غافل بشیم دین مردم از کفشان برون می رود خاطر نشان کرد: سرمایه دار با سرمایه گذار در بخش تولید فرق می کند، کسانی که سرمایه گذاری می کنند و کسانی که مال اندوزی می کنند با هم فرق دارند و بدانیم که اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بیان می کنند در همین بخش تولید و زیر ساخت یک جامعه است تا بیکاری از جامعه رخت بر بندد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: باید در بحث اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کنیم و آن را به عنوان یک نگاه دینی و عبادی نهادینه کنیم که این راه و موفقیت در آن نیازمند وحدت و همدلی مسئولین و مردم دارد.

وی از برخی نگاه های تنگ نظرانه در رامسر انتقاد کرد و گفت: برخی بی دینی و بی تقوایی ها در شهر انجام می گیرد و برخی بی مورد گزارش های نادرست و غلط را انتقال می دهند، این افراد خودشان را قیم مردم و دلسوز مردم می  دانند و می گویند آنچه ما تصمیم می گیریم درست است و هر چه می گویم باید همه بگویند چشمولی نمی دانند که خودشان در بی راهه و غرق در تملق و چاپلوسی هستند و دین ندارند که که این کارها را می کنند، این کارها خیانت به جوانان و خیانت به رامسر است.

وی با خطاب به برخی از این افراد ابراز داشت: سالیان سال بودی چه کردی؟! باید فضا را آرام کرد و فضا را آرام بسازیم.

امام جمعه رامسر آرامش، همدلی و وحدت را عمال موفقیت در همه زمینه ها دانست و گقت: از فرمانده سپاه ناحیه رامسر تشکر می کنم، در ۴ سالی که در این شهر هستم بازدیدی که از بخش اقتصاد مقاومتی داشتم بسیج و سپاه زیباترین کار را در این بخش انجام  دادند و جوانهایی را با دست خالی کمک و حمایت کردند، البته هم بانک ها و دولت کمک کردند که این وحدت و همدلی است، شما باید افتخار بکنید که فرماندار با سپاه، سپاه با نیروی انتظامی و همه اینها با قوه قضاییه و امام جمعه در کنار هم هستند و وحدت دارند اما برخی ها این را هم خرده و اشکال می گیرند.

وی با اشاره به مصاحبه معاون وزیر راه در روزهای گذشته در زمینه دریا خواری در رامسر با انتقاد شدید و تند از این سخنان تصریح کرد: تذکر جدی و هشدار می دهم به معاونت وزیر راه که نمی آیید و آفتاب و باران را نمی بینید و در چهار دیواری اتاقتان نشستید و به مردم و مسئولین رامسر خیانت می کنید و تهمت می زنید، این ظلم است.

وی اضافه کرد: کجا زمین خواری و دریا خواری در رامسر مرسوم است که شما اینگونه بیان می کنید؟ این سخنان به مردن رامسر و غرب مازندران و حتی استان مازندارن ظلم است.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه کنار گذر ساحلی با وجود مصوبه هیأت دولت برای اجرا متاسفانه تعطیل شده است گفت: ما کجا باید یک کمربندی و راه خروجی در شهرستان رامسر داشته باشیم؟ شما که معاون وزیر راه هستی و ندانسته سخن می گویید به این مردم عزیز و ولایتمدار رامسر خیانت می کنید.

وی افزود: بیایید ببینید که مردم رامسر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند تا وقتی یک تعطیلی و آخر هفته می شود و وقت استرحت و تفریح مردم رامسر است باید زانوی غم ترافیک را به بغل بگیریم و ساعت ها ماندن در کوچه پس کوجه ها را چاره اندیشی کنیم.

وی اظهار داشت: شمای معاون وزیر راه وظیفه ات این است که راه بسازید و نباید پا توی کفش محیط زیست کنید.

خطیب نماز جمعه رامسر بیان کرد: همه جا جنگل، کوه و دشت و کویر را بردند و خوردند اما در رامسر هیچ کاری انجام نشده است ولی باز فقط می گویند در رامسراین کار خلاف انجام شده است که ما باید وحدت داشته باشیم تا رامسر ما رامسر شود.

وی در پایان گفت: پرواز رامسر به مشهد مقدس و بالعکس با پیگیری های زیاد مسئولین آغاز شده است که در نظر داریم تا پرواز های دیپر به مقصد های مختلف شهرهای بزرگ دیگر در کشور را راه اندازی کنیم تا بحث کردشگری هم جدی گرفته شود زیرا ارتقای ظرفیت های گردشگری موجب رونق اقتصادی و معیشت مردم در شهرستان می شود.