فرهنگ دفاع مقدس باید نهادینه شود/ شهر رامسر نیازمند نمادی از رشادت های فرزندانش در دفاع مقدس است

چاپ

به گزارش نیمه پر، سردار جمشید حجتی نیا از فرماندهان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: سلام و درود به رزمندگان دفاع مقدس، کسانی که در سال های جنگ با احساس تکلیفی که کردند برای نسل های بعدی بشریت این ارمغان را آوردند که تا راه مبارزه با استکار را از رزمندگان این انقلاب بیاموزند.

وی افزود: با اینکه در جهان جنگ های متعددی در قرن های گذشته و حاضر شکل گرفته است اما هیچ کدامشان نام مقدس بر خود نگرفتند اما دفاع ۸ ساله ما در مقابل دشمن متجاوز دفاع مقدس نام گرفت.

حجتی نیا بیان کرد: امروز ما متاسفانه نتوانستیم ظرفیت های متنوع و مختلف داع مقدس را که بسیار هم وسیع است را در جامعه نشر دهیم با اینکه حضرت آقا تاکیدات فراوانی داشتند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس را باید نهادینه بکنیم و فرهنگ آن روزها را باید برای توسعه و پیشرفت خودمان در عرصه های مختلف این انقلاب به کار ببریم.

وی با بیان اینکه در تاریخ کشورمان از زمان فتح علی شاه یک میلیون متر مربع در  جنگ های مختلف از دست ما رفت، گفت: کمتر جنگی را پیدا می کنید که ۸ سال ادامه داشته باشد و کمتر کشوری را می بیند که مقابل ۴۰ کشور بایستد و از افکار و اندیشه های خود جانانه دفاع کند.

سردار حجتی نیا افزود: جنگ چیز خوبی نیست، اما چرا این جنک دفاع مقدس نام گرفت و باعث شد که این دفاع و جنگ مقدس نامبرده شود؟

وی در جواب طرح این سوال اینگونه پاسخ داد و ابراز داشت: چیزی در اعتقادات ما مقدس می شود که برای خدا باشد و در راه خدا آن امر انجام شود همان طور که قرآن کریم آن را بیان کرده است.

وی اضافه کرد: جنگی که برای خدا باشد و سبقه الهی داشته باشد مقدس می شود و اینکه هنوز بعد از گذشت قرن ها از حادثه کربلا و عاشورا هنوز هم آزادگان و مسلمانان جهان از این حادثه درس می گیرند نشان از در راه خدا بودن و قداست آن است.

این فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس و سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: سال های دفاع مقدس از لحاظ اقتصادی و تجهیزاتی خیلی برای این کشور سخت گذشت اما چون سبقه الهی و مقدس داشت مردم این کشور مقاومت می کردند.

وی افزود: ما از کشتن و کشته شدن لذت نمی بردیم اما از انجام تکلیف الهی لذت می بردیم که خدا این توفیق را به ما  داد در زمانی زندگی کردیم که رهبری همانند امام (ره) داشتیم، ملتی همانند ملت این کشور و فرزندانی همچون شهدا و رزمندگان خودمان داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در زمان جنگ آنقدر برایمان سخت بود که بسیاری از تجهیزات جنگی را کم می آوردیم اما جوانان این مملکت برای خدا می جنگیدند و خدا هم در این راه مقدس همه را کمک می کرد.

وی با تشریح و اشاره به سختی های جنگ در زمان دفاع مقدس گفت: در آن زمان با اینکه تجهیزات کم بود و از هر لحاظی به رزمندگان سخت می گذشت اما کسی نمی ترسید و عقب نشینی نمی کرد تا میدان دفاع از انقلاب اسلامی خالی بماند.

حجتی نیا با بیان سخنانی از امام خمینی (ره) در روزهای جنگ تصریح کرد: ما هنوز باید برویم با مطالعه بیانات امام در آن زمان امام خمینی (ره) را بیشتر بشناسیم و جملات ناب ایشان را در زمان های دفاع مقدس بخوانیم که این شناخت امروز برای نسل جوان از همه بیشتر حائز اهمیت است.

وی ادامه داد و گفت: برای خودم و مسئولان رامسر تاسف می خورم زیرا شهری که در سال ۵۸ یک زمانی به علت گرفتار شدن جنگ و حضور منافقین در این منطقه همه چیز از دست ما در رفته بود و برای جذب چند پاسدار به تنکابن و رودسر متوسل می شدیم قهرمانانی بسیجی و دلاور در این خطه بودند که جانانه و فداکارانه از انقلاب اسلامی دفاع می کردند و در این راه شهید شدند.

وی بیان کرد: همین شهر رامسر که این همه گردشگر و توریست و مسافر برای دیدن زیبایی هایش می آیند، مسئولین بعد از جنگ برای معرفی این شهر و مردمش نمادی از دفاع مقدس و شهدای دلاور شهر در شهرستان نگذاشتند تا اگر مسافری که می آید رامسر را با نماد قهرمانانش بشناشد.

سردار حجتی نیا افزود: ما نتوانستیم در فداکاری های مردم این شهرستان در دفاع مقدس تولیدات هنری همچون فیلم، کتاب و موزه ای درست کنیم تا همه و نسل جوان امروز ببینند که بر مردم، بسیجیان، رزمندگان و شهدای این شهر چه گذشت.

وی در پایان گفت: جلوی ضرر را هر کجا که بگیریم منفعت است و از مسئولین شهرستان، فرماندار محترم و همه دست اندرکاران تقاضا می کنیم که در این زمینه مساعدت لازم را بکنند.