دولت و انتظارت ایجاد کرده ای که باید به دوش بکشد!/ قصه پر غصه پرداخت با تاخیر یارانه ها سر دراز دارد

چاپ

به گزارش نیمه پر به نقل از آناج، این روزها و پس از اعلام اینکه متن جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای که از آن به توافق بزرگ یاد می شد، توسط دو طرف ایرانی و ۵ کشور دیگر جهان منتشر شد، زمزمه هایی میان مردم شکل گرفت که از فرداست که قیمت ها پایین بیاید و اوضاع اقتصادی روی خوشش را به ما نشان بدهد!

این نوع انتظارات دهان به دهان همه مردم کشورمان می گشت، تنها مسبب اصلی به وجود آمدن این انتظارات را هم می توان دولت دانست؛ دولتی که هر بار قیمتی افزایش می یافت آن را به تحریم ها و .. نسبت می داد و سعی در فرافکنی موضوعات مختلف جاری در کشور می کرد.

به راستی چرا باید دولت مسیری را در جهت قبولاندن نتیجه مذاکرات هسته ای در پیش می گرفت تا انتظارات به حق مردم را روز به روز بزرگ تر کند و آنها را هر روز که به اعلام نتایج مذاکرات هسته ای نزدیک می کرد امیدوار تر کرده و نوید روزهای خوب اقتصادی و کاهش قیمت انواع کالاها را به آن ها می داد؟!

البته ناگفته نماند دولت در انتهای این مسیر زنگ خطری مبنی بر افزایش انتظارات مردم را شنید و شروع به ایراد سخنانی مبنی بر اینکه مردم نباید انتظار معجزه داشته باشند و … را مطرح نمود! حرف هایی که مردم از شنیدن آن نسبت به دولت تدبیر و امید ناامیدتر می شدند.

رفت و آمدهای هیئت های اقتصادی بعد از اعلام جمع بندی نهایی نیز یکی از بارقه های امید در مردم بود تا از این رو وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود یابد ولی هنوز هم که هنوز است بعد از گذشت ۳ ماه از اعلام توافق هنوز تاثیری در کاهش قیمت ها مشاهده نمی شود و هنوز هم رکود در کوچه پس کوچه های شهرمان پرسه می زند!

قصه پر غصه پرداخت با تاخیر یارانه ها سر دراز دارد

یارانه این ماه نیز با تاخیر چند روزه در حالی پرداخت شد که واقعاً باید اطمینان حصل کرد که پرداخت حق مردم با خودشان دولت را با مسئله بزرگی مواجه کرده است. تاخیر در پرداخت یارانه قشر ضعیف جامعه را، همان ها که تعدادشان بیش از ۵ ملیلون نفر می باشد را با مشکل مواجه می کند.

دولت باید قبول کند در پرداخت یارانه ثروتمندان تمامی حواشی سیاسی و تمامی محافظه کاری ها را کنار بگذارد و برای حل مشکل با تاخیر چاره ای تدبیر نماید. ۴۵ هزار ۵۰۰ تومان برای خیلی از هم وطنانمان بارقه امیدی برای ادامه زندگی در این وضعیت آشفته اقتصادی کشور است.

کمیسیون ویژه برجام و سرنوشت پر از ابهام لغو تحریم ها

اکنون باید منتظر ماند و دید کمیسیون ویژه بررسی برجام چه تصمیمی برای رد یا قبول متن برجام خواهد گرفت و آیا باید باز هم امیدوار بود و دید می توان چشم انتظار ایجاد تحولات اقتصادی در کشورمان بود، حال آنکه سرنوشت برداشته شدن تحریم ها نیز در متن جمع بندی نهایی پر از ابهام است.