نرخ سود وام ۱۰ میلیونی خرید کالا

چاپ

به گزارش نیمه پر، سید علی اصغر میر محمد صادقی درخصوص تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا اظهار داشت: نرخ سود این تسهیلات براساس توافق بین خریداران و فروشندگان کالا مشخص می‌شود.

وی افزود: سیستم بانکی به عنوان عامل، فقط نرخ کارمزد بابت ارائه این خدمت را دریافت می‌کند که به زودی در شورای پول و اعتبار تعیین خواهد شد.

مدیر کل اعتبارت بانک مرکزی با بیان اینکه متقاضیان وام ۱۰ میلیونی خرید کالا باید همانند ثبت نام وام ۳ میلیون تومانی در سامانه ثبت نام کنند، گفت: ابتدا باید وزارت صنایع لیست کالا‌ها و تولیدکنندگان و فروشندگان را به بانک مرکزی ارائه دهد تا پس از آن متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان یا فروشندگان کالا، کالا را خریداری و سپس قرارداد منعقد شده را به بانک ارائه کنند.

وی ادامه داد: بعد از تایید توسط بانک، بانک اقساط را از متقاضی دریافت و به حساب تولیدکنندگان مذکور واریز می‌کند. بانک هم کارمزدی را دریافت خواهد کرد.

میر محمد صادقی با بیان اینکه تبدیل وام ۳ میلیونی در صورت تمایل متقاضی به ۱۰ میلیونی خرید کالا تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات و نرخ سود با توافق متقاضی و فروشنده یا تولیدکننده مشخص می‌شود اما معتقدیم دوره بازپرداخت نباید بیشتر از ۳۶ ماه باشد.

* پرداخت ۹۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۴ ماهه اول امسال

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی حجم کل تسهیلات اعطایی در ۴ ماهه اول امسال را با ۱۶٫۴ درصد افزایش نسبت به ۴ ماهه اول سال گذشته، ۹۳ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۶۱ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان (۶۵٫۵ درصد) از این تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده برای سرمایه در گردش، ۲۴ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان (۴۰ درصد) به سرمایه در گردش بخش صنعت اختصاص یافته است.

فارس/