پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7379
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ مرداد, ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
  • شما اینجا هستید :پیشنهاد سردبیر > سیاسی > صرفاً جهت اطلاع
  •   

    مهدی هاشمی تا سال ۱۴۰۴ به اوین رفت

    روز گذشته مهدی هاشمی که با جرایم اقتصادی و امنیتی در دادگاه انقلاب محکوم به ۱۰ سال حبس شده بود به اوین منتقل شد.اگر خللی در اجرا حکم وارد نشود و همه چیز طبق روال عادی پیش برود ، مهدی تا ۱۴۰۴ میهمان اوین خواهد بود. ...

    به گزارش نیمه پر، به نقل از “ره به ری”:روز گذشته مهدی هاشمی که با جرایم اقتصادی و امنیتی در دادگاه انقلاب محکوم به ۱۰ سال حبس شده بود به اوین منتقل شد.

    در همان ساعات بود که بیانیه ای در سایت رسمی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شد که متن ان به شرح زیر است :

    اکنون که بر اساس حکم محاکم قضائی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم، مهیا گشته‌ام به عنوان یک عضو خانواده بزرگ انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود، بار دیگر درخواست خود را که از روز نخست دادگاه اعلام داشتم تکرار می‌کنم.  بمنظور صیانت و دفاع ازحیثیت و شخصیت مبارز و نستوه،  خستگی ناپذیر، یاردیرین و وفادار حضرت امام خمینی (ره) و همراه وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدر مظلوم و بزرگوارم، با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر علنی برگزار شدن دادگاه، باردیگر ‌درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه جلسات محاکم این جانب از صداو سیمای جمهوری اسلامی را داده‌ و امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود.

    به خوبی می‌دانم که این اقدام از سوء‌ استفاده افراد افراطی و مغرض در ضربه زدن به یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی پیشگیری خواهد کرد.مهدی هاشمی

    وی همچنین پست ذیل را در فیسبوک خود منتشر کرد:

    farhangnews_139054-398160-1439115666

    جرم مهدی هاشمی چیست ؟

    مهدی هاشمی بیش از ۲۸ جلسه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد و سرانجام این فرد به ترتیب زیر و براساس مواد قانونی اعلام شده محکوم شد.

    براساس ماده ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، نامبرده متهم به اخذ رشوه اختلاس ۶۰۰ میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به ۱۰ سال حبس، رد مال ۶۰۰ میلیون تومانی و ۱٫۲ میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

    براساس ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به ۱۰ سال حبس، رد مال به مبلغ ۵٫۲ میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (۵٫۲ میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

    براساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، نامبرده به ۵ سال حبس محکوم شد.

    با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مقام اجرا،‌ اشد این احکام که همان ۱۰ سال است اجرا خواهد شد.

    واکنش مادر مهدی به حکم:

    مهم‌ترین اظهار نظری که درست بلافاصله بعد از صدور حکم مهدی هاشمی از سوی خانواده وی فضا را به سمت سیاسی جلوه دادن این ماجرا برد، سخنان عفت مرعشی همسر اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

    در همین رابطه، عفت هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش “نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟” گفت: حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی.

    عفت مرعشی اظهار داشت: بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، “پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست”.

    13940518154943976_PhotoL

    آیت الله هاشمی در این خصوص چه گفته بود ؟

    اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در باره اتهامات وارده به مهدی هاشمی در زمانی که حکمش محرز نشده بود و در بحبوحه انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سئوال روزنامه اصلاح‌طلب شرق که سعی داشت که اتهامات وارده را سیاسی جلوه دهد و آنرا به مساله کاندیداتوری هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان گره بزند، گفت: اگر بخواهند بکنند، در هر صورت می‌کنند.

    وی ادامه داد: فرض کنید من رفتم و رئیس هم شدم؛ آن‌ها باز هم کار خود را می‌کنند. اگر رئیس نشوم هم کار خودشان را می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند این کار را بکنند و همین الان هم می‌کنند. مطلب این است که یک گروه با اهداف تخریبی هرچه دلشان می‌خواهد، می‌گویند. مهدی مجموعه کارهای آن‌ها را جمع کرده که در سایت‌ها، تریبون‌ها و روزنامه‌ها گفته و نوشته‌اند. این فشارها روی قاضی خیلی اثر می‌گذارد. نمایندگان مجلس آن‌گونه حرف می‌زنند. یک نماینده مجلس موضوعی را که سه بار در مجلس رد شده، تکرار می‌کند و دروغ هم می‌گوید. با این وضع قاضی باید خیلی شجاع باشد که در این فضا رأی بدهد.

    هاشمی در این زمینه افزود: من نمی‌خواهم دخالت کنم. من از اول به رهبری و رئیس قوه‌قضاییه و همه گفته‌ام. قاضی را نمی‌شناسم و هیچ وقت ندیده‌ام. به این‌ها گفتم اگر مهدی جرمی کرده باشد، ترجیح من این است در دنیا جزایش را ببیند و به آخرت نیفتد. چون آخرت خیلی سخت است و اگر جرمی نکرده، این در شأن جمهوری اسلامی نیست که انسانی را که جرم ندارد، به دلیل مسائل سیاسی، متهم یا محکومش کنند. من باید از جمهوری اسلامی دفاع کنم.

    13940518154946534_PhotoL

    فاطمه هاشمی در این خصوص مدعی شده بود :انتقام پدر را از پسر میگیرند

    همین سخنان از سوی دیگر اعضای خانواده هاشمی نیز مطرح شد و دستگاه‌های مربوطه گاه و بی‌گاه به سیاسی کاری متهم می‌َشدند.

    فاطمه هاشمی خواهر وی نیز که او را در حاشیه دادگاهش همراهی می‌کرد در پاسخ به سؤالات خبرنگاران عنوان کرد: فقط می‌توانم بگویم انتقام پدر را از پسر می‌خواهند بگیرند.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه ایا اتهامات مهدی هاشمی از نوع اقتصادی است یا سیاسی، تنها سکوت کرد.

    فائزه هاشمی در خصوص حکم برادرش گفته بود :

    فائزه هاشمی یکی دیگر از خواهران مهدی هاشمی نیز در چند نوبت دستگاه قضایی را به سیاسی کاری متهم کرد و ادعا کرد که پرونده هاشمی هیچ چیزی ندارد.

    وی در زمینه صدور حکم برای مهدی هاشمی گفت: باید ببینیم که دادگاه می‌خواهد در مورد پرونده برادرم (مهدی هاشمی) چه تصمیمی بگیرد اما با این هیاهویی که اصولگرایان پرونده مهدی را انداختند به نظر می‌رسد دستانشان خالی است.

    فرزند هاشمی رفسنجانی مدعی شد: اصولگرایان تاکید دارند از طریق فشارهای سیاسی و ایجاد کردن یک جو سیاسی هول‌انگیز بر روی قاضی اثر بگذارند.

    139405181907567025848224

    انتهای پیام/ج