شکارچیان غیر مجاز کل های وحشی در رامسر دستگیر شدند

چاپ

به گزارش نیمه پر، محمدرضا نیاستی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با تحقیقات و سرنخ های واصله، شکارچیان غیرمجاز و حرفه ای در شهرستان رامسر که با اعمال بی رحمانه و غیر انسانی به قتل و عام حیات وحش می پرداختند با همکاری پلیس آگاهی و نیروی انتظامی رامسر دستگیر شدند.

وی افزود: شکارچیانی که در ارتفاعات شهرستان رامسر اقدام به شکار غیر مجاز پنج راس کل وحشی (پازن) از گونه های تحت حفاظت که زیستگاه آن صخره های صعب العبور کوهستانی است، کرده بودند، به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بعدی و بازسازی صحنه های جرم در بازداشت به سر می برند.

وی اظهار داشت: با توجه به گزارشات مردمی و دوستداران محیط زیست، این شکارچیان تحت تعقیب مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار گرفتند و بالاخره دستگیر شدند.

رئیس اداره محیط زیست رامسر در ادامه بیان داشت: با بررسی ها و مستندات بدست آمده از تحقیقات و سرنخ هایی که انجام شد متوجه شدیم که این شکارچیان سه مرحله تخلف شکار غیر مجاز دارند.

وی تصربح کرد: در این اقدام که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و پلیس آگاهی و نیروی انتظامی انجام شد از شکارچیان غیر مجاز بازجویی به عمل آمد و  تاکنون سه نفر از متخلفین شناسایی و تحقیقات همچنان تا بدست آمدن کامل جزئیات و شناسایی کلیه همدستان شکارچیان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این تخلفات، واگذاری غیر مجاز اسلحه توسط صاحبان به غیر و ورود موتورسیکلت های سنگین به مراتع و ارتفاعات کوهستانی مناطق حقاظت شده شهرستان رامسر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامسر ضمن تقدیر و تشکر از مردم و دوستداران محیط زیست از همه مردم خواست تا همکاری خوب و نزدیکی با اداره محیط زیست داشته باشند تا بتوانند متخلفین و شکارچیان بی رحم را به سزای عمل شان برسانند.