پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 7044
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ مرداد, ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    افق روشن گردشگری ایران به روایت فیگارو

    به گزارش نیمه پر، پس از توافق تاریخی میان قدرت‌های غربی و جمهوری اسلامی ایران، این کشور به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری با قدرت به تبلیغات آژانس‌های مسافرتی بازمی‌گردد. به گزارش ایرنا، روزنامه فرانسوی «فیگارو» با عنوان این مطلب نوشته است: ایران با لغو تحریم‌ها خود را برای اتخاذ سیاستی باز به روی دنیا […]

    به گزارش نیمه پر، پس از توافق تاریخی میان قدرت‌های غربی و جمهوری اسلامی ایران، این کشور به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری با قدرت به تبلیغات آژانس‌های مسافرتی بازمی‌گردد.

    به گزارش ایرنا، روزنامه فرانسوی «فیگارو» با عنوان این مطلب نوشته است: ایران با لغو تحریم‌ها خود را برای اتخاذ سیاستی باز به روی دنیا آماده می‌کند و به این ترتیب موسسات گردشگری فرصت مناسبی یافته‌اند تا مقصد جدیدی را به مشتریان خود پیشنهاد دهند. آژانس گردشگری انترمِد/ Intermèdes نیز عنوان می‌کند که تعداد درخواست سفر به ایران تنها در سه ماه، دو برابر میزان درخواست‌های سال گذشته این آژانس بوده است.

    آژانس تِرلوانتِن/ Terres lointaines با اشاره به اشتیاق شدید مسافران برای سفر به ایران، اعلام می‌کند که شمار رزرو تور برای سفر به ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی، پنج‌برابر شده است. تییری کوویل، کارشناس مسائل ایران با اشاره به تلاش‌هایی که تاکنون در ایران برای جذب گردشگران صورت گرفته، گفت: ایران سال‌هاست همانند یونان در اندیشه توسعه صنعت گردشگری است. زیرساخت‌های هتلداری در ایران هنوز ضعیف است و هتل‌های بزرگی با استانداردهای بین‌المللی وجود ندارند اما هتل‌های کوچک و ارزان‌قیمت متعددی را می‌توان در این کشور یافت. کریم پاکدل از پژوهشگران موسسه روابط بین‌الملل و راهبردی پاریس پیش‌بینی می‌کند، اگر سیاست باز ایران (در قبال غرب) ادامه یابد، گردشگری می‌تواند به سومین محل درآمد کشور پس از نفت و گاز تبدیل شود.

    لوفیگارو نوشته است: باید چندین سال بگذرد تا ایران در صنعت گردشگری پیشرفت موثری داشته باشد چراکه به سبب تحریم‌های بین‌المللی، خارجی‌ها هنوز نمی‌توانند در این کشور از کارت‌های اعتباری خود استفاده کنند. همچنین مسافران خارجی در ایران با مشکلاتی چون کرایه خودرو و دریافت پول نقد در خارج از هتل‌های بزرگ مواجه هستند.

    در عوض، دریافت ویزای ایران ساده است و مستقیما و با ورود به فرودگاه ایران ممکن است. در پایان این گزارش آمده است: توافق هسته‌ای یکی از نخستین عوامل عادی‌سازی روابط ایران با فرانسه محسوب می‌شود. وزارت خارجه فرانسه با اعلام اینکه توصیه‌های این نهاد به مسافران موقتی است، عنوان کرد که دستورالعمل‌ها در مورد ایران ممکن است به‌زودی اصلاح شود

    ایرنا/