آثار میراثی و ثبت شده رامسر در حال تخریب هستند/ لزوم توجه ویژه و تامین اعتبار

چاپ

به گزارش نیمه پر، حسین متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر در جلسه شورای اداری مرداد ماه گفت: رامسر دارای برند بین المللی و جهانی است و با این وجود ۱۷ کارمند در یک ساختمان قدیمی و بدون امکانات و با یک ماشین استیجاری جز داشته های اندک اداره میراث فرهنگی در یک شهر بین المللی است.

وی افزود:  امکانات موجود اداره میراث فرهنگی در حد یک شهرستان و بلکه کمتر است اما ما درحال خدمات رسانی ملی هستیم.

وی از جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای کمپین محور جنگل توریستی و تفریحی دالخانی خبر داد و گفت: پرتال گردشگری رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگری و سرمایه گذاری در همایش شهرهای نمونه گردشگری مطرح شده است.

متاجی در ادامه بیان داشت: در شهرستان رامسر ۸  اثر تاریخی به ثبت رسیده است که این بسیار مورد ارزش است اما باید گفته شود که  اکثر این آثار در حال تخریب هستند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: باید برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبار شود تا بتوانیم از تخریب این آثار تاریخی و با ارزش جلوگیری کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر اضافه کرد: کلاسهای توجیهی معرفی آثار تاریخی رامسر از مهرماه با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار می شود.

وی در پایان گفت: در رامسر به شدت نیاز به یک دهکده صنایع دستی یا بازارچه صنایع دستی داریم که وجود چنین بازارچه هایی بسیار ضروری است.