کدام امداد، کدام خودرو؟

چاپ

به گزارش نیمه پر، در ایام تعطیلات عید سعید فطر و با وجود پیش‌بینی‌هایی که از حجم بالای ترددها و مسافرت‌های تابستانی در این ایام شده بود، در جاده‌های پر تردد کشور خبری از امداد خودرویی‌ها نبود.

برای مثال در یکی از پر ترددترین جاده‌های کشور و با تماس‌های مکرر موفق به گرفتن امداد خودرو نمی‌شدیم.

بر اساس این گزارش یکی از مشتریان سایپا به خبرنگار ما گفت: برای گرفتن امداد خودرو چند بار تماس گرفتم و علی رغم برخورد خوب ولی خودرویی برای امداد نداشتن و گفتن حداقل یک ساعت زمان نیاز است تا خودروی امداد به محل اعزام شود.

مشتری دیگری از همراه نداشتن تجهیزات لازم همراه خودروهای امداد گله‌مند بود.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما از اتوبان پر تردد قزوین به تهران هم حاکی از عدم حضور خودروهای امداد در مسیر بود. تا جایی با تماسی هم که خبرنگار ما با امداد خودروی سایپا و ایران خودرو گرفت این نکته را هم متذکر شد ما باز هم علی رغم برخورد خوب اپراتور این نکته را تصدیق کردند که تعداد خودروها محدود است.

نکته قابل تامل اینجاست که ۲ روز مانده به شروع تعطیلات شرکت امدادخودروی ایران و شرکت امداد خودروی سایپا با انتشار اخبار در رسانه‌های مختلف از اعزام نیرو و آمادگی کامل در این ایام خبر داده بودند و از تعداد زیادی خودرو امداد حداقل در اخبارشان وعده می‌دادند که در عمل چیز دیگری نمایان شد.

در آخر ذکر این نکته مهم و منصفانه است که قطعا امدادگرانی که در جاده‌ها بودند با خدمات خوب و به موقع خود به مشتریان خدمات ارائه می‌کردند اما تعداد کم ناوگان امداد خودرویی‌ها در حضور پر رنگ امدادگران هلال احمر و بقیه دستگاه‌ها کاملا حس می‌شد.

مشرق/