پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 6301
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بهبود وضعیت اقتصاد روستا و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها

    به گزارش نیمه پر، به نقل از نکاآنلاین، جعفر احمدی در جمع دهیاران نکا با اشاره لزوم توجه به اقشار ضعیف و محروم جامعه و پیشرفت عدالت و خدمات اجتماعی برای مردم روستاها، اظهارداشت: باید با عزم جهادی، برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی در سطح مناطق روستایی صورت گیرد تا سبب رونق کسب و کار و […]

    به گزارش نیمه پر، به نقل از نکاآنلاین، جعفر احمدی در جمع دهیاران نکا با اشاره لزوم توجه به اقشار ضعیف و محروم جامعه و پیشرفت عدالت و خدمات اجتماعی برای مردم روستاها، اظهارداشت: باید با عزم جهادی، برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی در سطح مناطق روستایی صورت گیرد تا سبب رونق کسب و کار و زندگی مردم گردد.

    وی گفت: دهیاران، مدیران ارشد در سطح روستا و بازوان توانمندی برای مدیریت اجرایی شهرستان به شمار می‌روند، با توجه به اینکه نواحی روستایی نقش اساسی در توسعه اجتماعی اقتصادی کشور و تامین امنیت مواد غذایی در بخش کشاورزی دارند، لذا در توسعه ملی و منطقه‌ای دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و در آمایش سرزمینی هم به این نقطه توجه ویژه‌ای شده است.

    سرپرست فرمانداری نکا با بیان نگاه ویژه دولت به توسعه منابع در مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: باید همکاری بیشتری با نیروی انتظامی در اعلام موارد امنیتی و حفظ فضای سالم و امن و همچنین افزایش مشارکت مردمی در تامین نظم و امنیت جامعه صورت بگیرد که جز با همکاری دهیاری‌ها با نهادهای اجتماعی از جمله نیروی انتظامی و بسیح ممکن نمی‌باشد./ع

    وی تامین بهداشت محیط و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق روستایی را برای حفظ اراضی کشاورزی ضروری قلمداد کرد و با اشاره به خشکسالی پیش رو، اذعان داشت: مشکل آب شرب مناطق روستایی با مشارکت مردم، جهاد کشاورزی، آبفای روستایی و شهری دست کم برای ماه مبارک رمضان به صورت ضرب‌العجلی حل شود.

    احمدی ضمن تاکید بر در دستور کار قرار گرفتن بیمه محصولات روستایی به منظور وارد آمدن خسارات کمتر به کشاورزان در اثر کم آبی و بی آبی بیان داشت: بسیاری از شاخص‌های توسعه روستایی در بخش آب شرب روستایی از متوسط سطح استان پایین‌تر است.

    وی با اشاره به پایین بودن درصد راه‌های آسفالت روستایی نکا نسبت به متوسط استان، اظهارداشت: باید به وضعیت راه روستایی شهرستان توجه بیشتری شود که اگر ۳۰ درصد آن را مردم تقبل کنند، دولت آمادگی دارد با تامین ۷۰ درصد دیگر آن، بحث راه و راه‌سازی در حوزه روستایی را ارتقا دهد.

    این مسئول گفت: اشتغال، معیشت و اقتصاد روستایی باید در اولویت قرار گیرد تا با ایجاد وضعیت اقتصادی مناسب در روستا و خانواده‌های روستایی، شاهد مهاجرت از روستاها به سمت شهرها نباشیم.

    وی با تاکید بر لزوم فعالیت گسترده‌تر کارشناسان جهاد کشاورزی در روستاها، خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود آب شرب و کشاورزی، جهاد کشاورزی با آموزش به کشاورزان با تغییر در الگوی کشت به روش‌هایی که به آب کمتری نیاز داشته باشد، به مصرف کمتر آب در بخش کشاورزی کمک کند.

    سرپرست فرمانداری نکا، با اشاره به اینکه از بین ۱۲۵ آبادی در شهرستان نکا، ۸۰ روستا داری دهیاری هستند، بیان داشت: دهیاران می‌توانند نقش بسزایی در توسعه روستاهای خود و سایر روستاها داشته باشند و با آموزش بیشتر به دهیاران در سطح منطقه می‌تواند به صرفه‌جویی بیشتر کمک کند.

    نکا آنلاین/