پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 600
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ آبان, ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > صرفاً جهت اطلاع
  •   

    ژنرال "هادی العامری" کیست؟

    تصاویر/ همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    العامری به علت سیاست‌های سرکوب گرایانه صدام حسین در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، سالها مجبور به دوری از عراق شد و در کشورهایی مثل اردن، سوریه و ایران زندگی کرد. العامری تابعیت ایرانی نیز دارد و همسرش ایرانی است.

    نیمه پر، “هادی فرحان عبدالله العامری” ملقب به “ابو حسن العامری” یا “حاج العامری” متولد سال ۱۹۵۴ در استان دیاله عراق است. وی از دهه هشتاد قرن گذشته میلادی مبارزات خود با رژیم بعث عراق و حاکمیت دیکتاتوری صدام حسین بر این کشور را آغاز کرد.
    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    فعالیت‌های سیاسی العامری با عضویت در جنبش اسلامی آغاز شد و مدتی بعد وی در حزب الدعوه الاسلامیه نیز عضو شد. العامری به علت سیاست‌های سرکوب گرایانه صدام حسین در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، سالها مجبور به دوری از عراق شد و در کشورهایی مثل اردن، سوریه و ایران زندگی کرد. العامری تابعیت ایرانی نیز دارد و همسرش ایرانی است. وی حتی در تبعید نیز مبارزات خود با رژیم صدام حسین را ادامه داد تا اینکه فرماندهی شاخه نظامی سپاه بدر را بر عهده گرفت.

    بعد از سقوط صدام حسین، وی نیز جزو سیاستمدارانی بود که وارد عراق شد تا بتواند در مرحله انتقالی و حاکمیت مردمی این کشور حضور داشته باشد. وی سابقه نمایندگی در پارلمان عراق و وزارت حمل و نقل در دولت نوری مالکی را در کارنامه فعالیت های سیاسی خود دارد. العامری هم اکنون به همراه سازمان بدر ۲۲ کرسی را در پارلمان عراق دارد.

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید 

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    تابستان گذشته و هم‌زمان با حمله غافلگیرانه گروه‌های تروریستی و تکفیری به عراق، در حالی که ادعاهای تبلیغاتی آمریکا و محور غربی در مبارزه با داعش گوش فلک را کرده و در عین حال این کشورها به صورت آشکار و پنهان به حمایت های خود از عناصر داعش و فرستادن تسلیحات از طریق هلی برن برای آنها ادامه می دهند، گروهی از محور مقاومت در عراق هستند که مبارزه با گروهک های تکفیری را در معنای واقعی آن دنبال می‌کنند.

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید 

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    العامری از ۲۰ خرداد در حالی که وزیر حمل و نقل بود، با درخواست نوری المالکی نخست وزیر وقت و فتوای آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، لباس نظامی به تن کرد و شخصا به استان دیالی رفت، جایی که داعش قصد داشت از آنجا به عنوان یک محور برای عملیات به سمت بغداد استفاده کند.

    در این زمان ارتش عراق در سایه خیانت برخی قبایل اهل تسنن از هم پاشیده و تروریست‌های داعش موفق شده بودن کنترل سه استان این کشور را در دست بگیرند. العامری به همراه ۴ هزار نیروی مبارز خود در استان دیاله از پایتخت این کشور در برابر هجمه تروریست‌ها دفاع کرد. عملکرد موفق وی در مقابله با گروه‌های تروریستی باعث شد تا نوری مالکی نخست‌وزیر سابق عراق از عملکرد وی تمجید کند و برخی امکانات نظامی و امنیتی در اختیار وی قرار دهد.

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    العامری در این مورد می‌نویسد: چهار سال متوالی هر روز سر کار حاضر می‌شدم، اما کسی ما را نمی‌دید، اما الان بعد از چهار ماه از مبارزه بر ضد تروریسم همه جا سخن از العامری است. 

    البته در این میان رسانه‌های وابسته‌ای نیز هستند که سعی دارند سم‌پاشی های خود را بر ضد وی برای تحت تاثیر قرار دادن این پیروزی‌ها بیش از پیش دنبال کنند. 

    اقدامات مثبت العامری در مبارزه با تروریسم باعث شد تا در روند تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست حیدر العبادی، به عنوان گزینه پیشنهادی ائتلاف دولت قانون برای تصدی وزارت دفاع معرفی شود، اما مداخله آمریکا و عربستان سعودی و فشار آن‌ها بر برخی گروه‌های وابسته اهل تسنن باعث مخالفت قاطع آن‌ها با انتخاب وی به این سمت شد، ولی در عین حال در دوره جدید نیز العامری به اقدامات خود در مبارزه با تروریست‌ها ادامه داد.

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسیدهمرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    وی در این رابطه به مجله فارین پالیسی می‌گوید: به العبادی گفتم که اگر دوست دارد ما تمام سلاح‌های خود را تحویل می‌دهیم و در خانه‌هایمان می‌نشینیم، اما در این صورت اگر تروریست‌های داعش بر بغداد مسلط شوند، این دیگر مشکل تو خواهد بود.

    عملکرد خوب العامری به ویژه بعد از بازپس‌گیری منطقه راهبردی جرف الصخر واکنش‌های فراوانی را در سایت‌های اجتماعی داشته کاربران این سایت ها به تمجید از  دستاوردهای این مبارز عراقی پرداختند. سایت‌های اجتماعی مملو از تصاویری از العامری است که بر روند عملیات نظامی نظارت دارد. در یکی از این تصاویر العامری در کنار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود. این تصویر در زمان اخراج تروریست های داعش از منطقه آمرلی گرفته شده است. 

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    العامری سلیمانی را دوست خود و مردی خوب و مبارزی عالی خوانده و تأکید می‌کند که سازمان بدر به ارتباط خود با تهران افتخار می‌کند. وی می‌گوید: ما ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران داریم و همسایه هستیم، غیر از ارتباط با ایران چه کار باید بکنیم؟ ما به‌ صورت اجاره‌ای در عراق سکونت نداریم و نمی‌توانیم به جای دیگر هم برویم.
     
    العامری در آزاد سازی مناطق عدیده‌ای از عراق از جمله جرف الصخر، بلد، الدجیل، صلاح الدین و آمرلی نقش فعال داشته است. “علی العلاق” مدیر دفتر سازمان بدر در مورد اقدامات مبارزاتی العامری می گوید: وی در خطوط مقدم مبارزات همواره حاضر است و به همراه عناصر داوطلب و نیروهای ارتش در اجرای عملیات‌ها نقش ایفا می‌کند.

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید

    حاج العامری ( نام هادی العامری که در میان همرزمانش متداول است) همواره به همراه پسرانش در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نظامی جهت آزادسازی مناطق مختلف به ویژه در صلاح‌الدین، سامراء، العوجه و آمرلی شخصا حضور داشته است. 

    عناصر داوطلب می‌گویند که حضور شخص هادی العامری در مبارزات پشتیبان معنوی قوی برای آنهاست و روحیه اعتماد آن‌ها به فرماندهان میدانی را تقویت می‌کند. 

    مردم عراق العامری را یکی از معدود سیاستمداران عراقی می‌دانند که از برج عاج دنیای سیاست و از میان محافظان و نگهبان خود خارج شده و با پشت سر گذاشتن تمامی مناصب مادی و زرق و برق‌های ظاهری ضمن پوشیدن لباس نظامی به عرصه مبارزه بر ضد تروریسم وارد شده است. وی در جایی می‌گوید: ما برای به دست آوردن پست و مقام نمی‌جنگیم، ما پست و مقام را ترک کردیم و برای دفاع از مردم و سرزمینمان از عناصر داعش، به میدان جنگ آمدیم.

    مرجع : مشرق