امام (ره) رضایت دشمن را مایه ننگ می‌دانست، اما برخی قدم زدن با دشمن را افتخار خود می‌دانند

چاپ

به گزارش نیمه پر، به نقل از چالوس آنلاین، علی رئیسی در جمع بسیجیان چالوس اتهام برخی از افراد به دولت دهم را دشمن‌تراشی در عرصه جهانی دانست و اظهار کرد: آنها می‌گویند نباید در اقدامات خود در عرصه جهانی باعث نارضایتی کشورهای بزرگ دنیا شویم، حتی اگر به قیمت گذشتن برخی از حقوق ملت باشد، در صورتی که با عقب نشینی ما، دشمن هیچ‌گاه راضی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در مذاکرات قدم به قدم پیش می‌رود، افزود: ما در غنی‌سازی هسته‌ای به ۲۰ درصد رسیدیم و اکنون مجبوریم بر سر غنی‌سازی ۶ درصد و حتی کمتر مذاکره کنیم، در صورتی که مطمئناً آنها به این هم راضی نمی‌شوند و تا زمانی که کاملاً با آنها همراه نشویم کنار نمی‌آیند.

فرمانده سپاه چالوس به بهانه‌جویی های غرب در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: نداشتن تسلیحات هسته‌ای بهانه دشمنان است و می‌بینیم که امروز به آرامی سعی در وارد کردن مباحثی همچون توان موشکی ایران، مصاحبه با دانشمندان ایرانی و نظارت بر اماکن نظامی ایران را مطرح کرده‌اند.

رئیسی با تأکید بر اینکه عده‌ای در داخل کشور سعی در توجیه این بهانه‌جویی غرب دارند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بهانه‌های غرب حمایت ایران از مظلومان جهان است و امروزه آنان مردم مظلوم یمن و غزه را در زمره گروه‌ها تروریستی قلمداد کرده‌اند.

وی ادامه داد: عقب نشینی در مذاکره هسته‌ای آغازی است بر عقب نشینی‌های بعدی و قدم به قدم وادارمان می‌کند تا از اصولمان دست برداریم، ما باید بر اساس رهنمودهای امام راضی شدن دشمن را مایه ننگ خود بدانیم، اما امروزه قدم زدن با دشمنان باعث افتخار برخی افراد است.

فرمانده سپاه چالوس به احزاب سیاسی کشور هشدار داد و گفت: برخی از جناحهای سیاسی داخلی مشکل کشور را کنار نیامدن با غرب میدانند، اما باید بدانند دشمنان مستقیماً اصل دین را هدف گرفته است و هیچ‌گاه نمی‌توان با آنها کنار آمد مگر زمانی که اسلام آمریکایی را بپذیریم.

رئیسی‌ در پایان ریشه تمام جنگهای صورت گرفته بر علیه اسلام در طول تاریخ را یهودیت دانست و ادامه داد: امروزه هم باید بدانیم مواردی مانند اختلاف بین شیعه و سنی، گروه‌های تروریستی تکفیری و امثال اینها نیز از جانب اسرائیل تقویت می‌شوند.

بلاغ/