پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5995
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    یمن درمعرض قحطی

    شورای سیاسی انصار الله یمن سکوت کشورها و سازمان های بین المللی را درقبال جنایات ظالمانه عربستان محکوم کرد.

    به گزارش نیمه پر، در بیانیه این شورا آمده است که دشمن سعودی بیش از سه ماه و نیم است که ملت یمن را آماج حملات خود قرارداده و به همه مرزهای یمن تجاوز و همه قوانین و اسناد بین المللی را نقض کرده است. حملات هوایی رژیم سعودی دیشب و بامداد امروز هم ادامه داشت.

    تمرکز این حملات بیشتر روی صنعا پایتخت بود اما درحمله جنگنده های سودی به یک خانه درشهر عمران درشمال یمن چهارده تن شهید و زخمی شدند.

    در واکنش به حملات عربستان، ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن پنج پایگاه نظامی را درمنطقه جیزان عربستان با سی و هشت موشک و خمپاره هدف قراردادند.

    خبر دیگر در حملات دیروز جنگنده‌های سعودی به استانهای صنعا، صعده ،‌ حضرموت ، عمران ، ذمار و مأرب  ۶۴ شهید و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

    بیش از ۲۵۰ نفر از زمان حضور فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در صنعاء شهید و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

    حملات درحالی ادامه دارد که اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در صنعا درحال رایزنی با نمایندگان انصار الله و دیگر احزاب سیاسی یمن به منظور برقراری آتش بس موقت است .

    وی دو روز قبل پس از ورود به صنعا گفته بود با توجه به وخامت اوضاع انسانی در یمن تلاش می کند آتش بس موقت را در تعطیلات عید سعید فطر برقرار کند.

    موافقت مشروط دولت فراری یمن با آتش بس 

    راجه بادی سخنگوی دولت مستعفی یمن در ریاض اعلام کرد: این دولت به سازمان ملل اعلام کرده است به صورت مشروط با آتش بس موقت برای پایان دادن به بیش از سه ماه خونریزی در کشور موافقت می کند.

    گزارشها از یمن همچنین حاکی است خطر قحطی مردم این کشور جنگ زده را تهدید می کند.

     

    صدا و سیما/

    برچسب ها : , ,