پاسخ اینستاگرامی رسایی به منتقدان سفر اخیرش

چاپ

به گزارش نیمه پر، حمید رسایی در پست اخیر اینستاگرامش نوشت: خبرسفر یک طلبه با سابقه تبلیغی بیش از پانزده سال در خارج از کشور، برای تسویه حساب سیاسی، تیتر چندین روزنامه و سایت خبری می شود!

واقعا مضحکه!استدلالهای این جماعت، دغدغه های این جماعت، به نظر شما اگر رسایی یک نماینده منزوی و بی خاصیت بود، دلیلی برای این همه فضاسازی وجود داشت.

بد نیست یک نکته ای که بعضا در کامنتها به اون اشاره میشه و امروز هم تیتر خبرگزاری برنا شده اشاره کنم: انگشت نگاری عزتمندانه رسایی!

موضوع از این قرار بود که در سفر قبل و برای حضورم در حسینیه غیر دولتی فرانکفورت، وقتی قصد اخذ ویزا از آلمان را داشتم، از تشریفات مجلس اعلام کردند که باید برای انگشت نگاری به سفارت برویم! وقتی علت را پرسیدم، گفتند این شرط از جمله ضوابط جدید برخی از کشورهای اروپایی برای اعطای ویزا به افراد است و جایگاه اداری هم تاثیری در لغو آن ندارد.

پذیرش این کار برایم سخت بود اما وقتی تشریفات مجلس اسامی تعدادی از نمایندگان و مسئولان دولتی و حتی برخی از اعضای هیات رییسه مجلس را نشانم داد که برای سفر کاری خود به آلمان این کار را کرده اند، تعجبم بیشتر شد. تصمیم گرفتم در اعتراض مصاحبه کنم و بگویم آقای روحانی! اینطور می خواستید عزت را به پاسپورتهای ما برگردانید؟

از نظر سیاسی فرصت خوبی بود اما انصاف و اخلاق اجازه نداد تا قبل از تحقیق بیشتر این کار را انجام بدهم برای همین با معاون آقای ظریف تماس گرفتم و با گلایه موضوع عزت به پاسپورتها را مطرح کردم. آقای قشقاوی هم توضیح داد که این کار یک تصمیم سیاسی از طرف اروپاییها نیست بلکه تصمیمی اداری است و برای هر فرد یکبار انجام میشود و اعلام کرد که ما هم همین تصمیم را به صورت متقابل نسبت به آنها گرفته ایم. قانع نشدم تا اینکه آقای قشقاوی مستندات آن را نشانم داد.

بعد از این پذیرفتم ولی شرط کردم که چون جایگاه اداری ما مربوط به خودمان نیست، این کار باید با تشریفات خاص انجام شود در حالی که تاقبل از بنده مسئولان مربوطه را به شکل عادی به داخل سفارت می بردند اما بعد از این پافشاری بنده و پیگیری تشریفات و وزارتخارجه قرار شد، این اقدام اداری به صورتی عمومی نباشد بلکه در روالی خاص صورت بگیرد.

حالا جالب اینجاست که برخی انگشت نگاری ما را که یک اقدام اداری بوده، دلیل بر ذلتمان می دانند اما از خود نمی پرسند که این ذلت در سایه مدیریت کدام دولت محقق شده هر چند بنده از توضیحات معاون آقای ظریف قانع شدم و همان ایام درمصاحبه ای همین روال راتوضیح دادم که مسئولان وزارت خارجه هم به خاطر رعایت انصاف تشکر کردند.

آقایان کمی فکر کنید، بعد حرف بزنید یا بنویسید، کار سختی نیست.

 

مشرق/