پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5877
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    شبکه‌های فتنه‌گر عربی را بشناسید

    یک نویسنده عرب از تلویزیون های الجزیره قطر و المستقله تونس به عنوان شبکه های فتنه گر و شیطانی یاد کرد که به شکلی برنامه ریزی شده ، موجب اختلاف و سقوط جوامع عربی می شوند.

    به گزارش نیمه پر، پایگاه مکه آنلاین درمقاله ای زیرعنوان شبکه های ” فتنه گر و شیطانی ” به قلم ” شاهر النهاری ” نوشت: تلویزیون الجزیره قطراز شبکه هائی است که با جنجالی کردن گفت و گوی میهمانان، آنان را همچون خروس جنگی به جان هم می اندازد ، مجری از یکی از میهمانان طرفداری می کند و با روش های فریبکارانه و به دور از اصول حرفه اطلاع رسانی و عقل و منطق باعث محکوم شدن یکی از میهمانان می شود و گفتگو سرانجام با جار و جنجالی شدیدتر پایان می یابد.

    به نوشته النهاری برخی از میهمانان برجسته شبکه الجزیره با تحریک مجری به طرف مقابل خود فحاشی می کند ، آب دهان به چهره او می اندازند، متوسل به برخورد فیزیکی می شوند و اشیائی را به سوی یکدیگر پرتاب می کنند، که این نوع گفتگو در شأن یک نشست منطقی نیست.

    نویسنده با بیان اینکه شبکه الجزیره اعلام می کند که بینندگان فراوانی دارد، افزود: فراوانی بینندگان عرب این شبکه نشان می دهد که عرب ها چه برنامه هائی را مشاهده می کنند.

    النهاری همچنین از شبکه المستقله تونس به عنوان شبکه فتنه گرو شیطانی دیگر یاد کرد که هزینه های خود را از برخی کشورها دریافت می کند و نوشت: المستقله تونس نیز شبیه الجزیره است  که ابتدا امکانات اندکی داشت و مالک آن نیز بی طرفی را رعایت نمی کند.

    وی با بیان اینکه المستقله برای اختلاف افکنی میان اهل تسنن و شیعه تلاش می کند، یادآور شد: این شبکه میهمانان خاصی را برای برنامه های خود گزینش می کند و هرگز میهمانی را که ممکن است شبکه را محکوم کند ، به برنامه ها نمی آورد.

    به نوشته النهاری چنین شبکه هائی با تأثیرات سیاسی، دینی، مذهبی و اجتماعی در جوامع عرب، افکار مردم را دچار انحطاط و تنزل کرده ، باعث دشمنی برخی از کشورهای عربی با یکدیگر شده اند.

    وی تاکید کرد که فعالیت های مخرب و هدف دار این شبکه ها،  در داخل برخی از کشورها اختلافات و نزاع هائی به وجود آورده که نتیجه ای بجز خرابی و خونریزی نداشته است.

    این نویسنده عرب خاطرنشان کرد : این شبکه ها از تروریسم حمایت می کنند، دیوانه وار به تبلیغ افکار انحرافی و تکفیری می پردازند و سرکردگان گروه های تروریستی را الگو و نمونه جلوه می دهند.

    در بخش دیگری از مقاله النهاری با بیانه اینکه این شبکه ها جوانان را به انحراف کشانده و آنان را از هر گونه اعتقادات دینی و احساسات بشری تخلیه می کنند ، آمده است:  جوانان عرب به تشویق شبکه هایی مانند الجزیره و المستقله به اجرای حملات انتحاری در میان نمازگزاران تحریک می شوند و شبکه های اجتماعی نیز با الهام گرفتن از برنامه های شیطانی الجزیره و المستقله به فتنه گری می پردازند.

     

    العالم/

     

    برچسب ها : , ,