رژیم صهیونیستی: از مذاکرات بی خبریم!

چاپ

به گزارش نیمه پر، جوزف کوهن مشاور امنیتی اسراییل در گذشته بطور منظم آخرین اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای را از «وندی شرمن» معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا یا همتای اروپایی او دریافت کرده است.

اما اکنون به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ، مقام های ارشدی از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته اند که آخرین بار ۱۲ روز پیش و قبل از آغاز دور جدید مذاکرات با آنها تماس گرفته شده است.

این در حالی است که به دلیل مشکلاتی که در روابط دوجانبه آمریکا و اسراییل پیش آمده، جان کری وزیر خارجه آمریکا از تماس شخصی با بنیامین نتانیاهو خودداری می کند.

در این حال مقام های ارشدی از دفتر شرمن گفته اند که در ۱۰ روز گذشته سه بار تلاش کرده اند که با کوهن تماس بگیرند و اطلاعات مربوط به مذاکرات را در اختیار او بگذارند اما هر سه بار موفق به صحبت با کوهن نشده اند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی اعلام کرد شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی در سیستم های رایانه ای سه هتل میزبان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ ویروسی را یافته که برای جاسوسی از این مذاکرات استفاده شده است.

«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش در آستانه دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ بر تلاش این کشور برای تامین امنیت کامل مذاکرات تاکید کرد .

 

ایرنا/