پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 5676
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۶ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    تحلیلی بر ظهور و بروز منفعلانه گروه های درون حزبی اصلاحات رامسر:

    از قاپیدن بیانیه در روز روشن با طعم اصلاح طلبانه تا تناقض و وارونگی گفتاری با رویه منفعلانه

    با یک پیمایش ساده چند کلید واژه از بیانیه فوق می توان دریافت که عبارت های آین بیانیه متاسفانه عیناً و بدون حتی کمترین جابه جایی و ویرایش از بیانیه اعلام موجودیت برخی حزب های مسبوق به سابقه است.

    به گزارش نیمه پر، فعالیت ها و کنش های سیاسی برای عرض اندام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حدود ۹ ماه مانده به این انتخابات در کشور به صورت جلسات خصوصی درون حزبی  آغاز شده است و در شهرهای مختلف کشور نیز این فعالیت ها به نحوی به چشم می خورد.

    بر همین اساس در روز گذشته در شهرستان رامسر جمعی از جوانان این شهر با انتشار بیانیه ای از آغاز به کار شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب در رامسر خبر دادند و حتی در نشست همدلی گروه ها و فعالین سیاسی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده بود در حضور مسئولین عالی رتبه شهرستانی و فعالین سیاسی و اجتماعی بخش هایی از این بیانیه را نیز قرائت کردند.

    نکته ای که در این بین از دید هر شخص فعال سیاسی بدور نمی ماند این است که حضور و اعلام موجودیت این نوع شوراهای هماهنگی آن هم در شهرهای کوچکی همچون رامسر به مثابه امتیاز گیری انتخاباتی بیشتر شبیه می باشد تا فعالیت های گفتمانی در سطوح مختلف سیاسی و مطمئناً ظهور و بروز این امتیازگیری های در آینده نزدیک و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به وضوح دیده خواهد شد.

    البته باید گفته شود که این فعالیت ها در کنار آزادی سیاسی همراه با رعایت قانون اساسی کشور شاید محل بحث نباشد اما با وجود فقدان چهره شاخص اصلاح طلب در زمره کاندیدای احتمالی غرب مازندران این سوال را به وجود می آورد که با وجود نکات قابل تاملی که در ذیل به آن اشاره می کنیم این اقدام دقیقا با چه مبنا و هدفی صورت گرفته است؟! و آیا این اقدام نشأت گرفته از احساسات سیاسی که در پایان منجر به ضربه بر شاکله های سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی می شود نخواهد بود؟!

    از همه این مباحث رنگ و رو باخته سیاسی که بگذریم متاسفانه نکته ی قابل تاملی که در پس اعلام موجودیت این گروه مشاهده شده است کپی برداری بیانیه اعلام موجودیت شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب رامسر از بیانیه اعلام موجودیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و همچنین بیانیه اعلام موجودیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی بوده است.

    در مورد این نکته باید اظهار کرد که با یک پیمایش ساده چند کلید واژه از بیانیه فوق می توان دریافت که عبارت های آن عیناً و بدون حتی کمترین جابه جایی و ویرایش از بیانیه اعلام موجودیت این حزب های مسبوق به سابقه است.

    حال بی اطلاعی و ناآگاهی مسئولین عالی رتبه سیاسی و بدتر از آن بیگانه بودن و نا آشنایی هسته اولیه و شورای هماهنگی اصلاح طلبان رامسر با مرامنامه و بیانیه منتشره یک حزب رسمی اصلاح طلب جای بسی تامل دارد و باید اشاره شود که چگونه گروهی که خود را به عنوان شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلبان در رامسر خود را معرفی می کند حتی نمی تواند چند بندی از تفکرات و اهداف اعلام موجودیت خود را به نگارش در آورد و با کمال تاسف رویه کپی پیستی را به کار برده است.

    بر همین اساس ذکر این نکته مهم و اساسی است که با این وجود این اعلام موجودیت نه تنها بر اساس تفکری دور اندیشانه و مبتنی بر اهداف عالیه نظام اسلامی نبوده است بلکه می توان این طور تحلیل کرد که این موجودیت اقدامی منفعلانه و فقط برای عرض اندام رسانه ای و سیاسی که بیشتر نشأت گرفته از احساسات سیاسی تلقی می شود در اذهان عمومی اعلام شده است.

    با چنین تحلیلی این سوال پیش می آید که آیا به بازی گرفتن افکار عمومی و نا آگاه پنداشتن آنان با استفاده از عناوین و القاب پر طمطراق پوشالی از طریق باز نشر مرامنامه و بیانیه گروهی در یک شهرستان چند ده هزار نفری، در جهت تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی سال ۵۷ و تقویت حرمت و کرامت انسان در جامعه است؟

    جالبتر اینکه اصلاح طلبان شهرستان که علی الظاهر از جریان سیاسی خود به عنوان تعیین کننده سرنوشت هر انتخاباتی یاد می کنند، با گذشت بیش از ۱۵ سال از ظهور تفکر اصلاح طلبی تاکنون حتی یک انتخابات تشکیلاتی درون حزبی را نتوانسته اند برگزار کنند و اینگونه به نظر می رسد که کرسی های شورای هماهنگی این حزب در شهرستان، موروثی و مشابه بسیاری از نظام های پادشاهی کشورهای همسایه باشد.

    به واقع آیا می توان براحتی از کنار این تناقض و وارونگی گفتاری و عملکردی کاریکاتوری گذشت و صرفا به استماع شعارها دل بست؟!

    حال آنکه در هفته اخیر نیز کسی که به عنوان لیدر اصلاحات در رامسر و حتی غرب مازندران شناخته می شد با قبول انتصاب خود بر کرسی ریاست یک اداره در منطقه با وجود اینکه احتمالات شرکت او به عنوان کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی وجود داشته است شکست زود هنگام انتخاباتی و خودکشی سیاسی جبهه اصلاح طلبان را در رامسر و حتی غرب مازندران نوید داده است.

    از ذکر این مورد نیز اگر بگذریم و اگر در پایان به موضوع بیانیه اعلام موجودیت شورای هماهنگی جوانان  اصلاح طلب رامسر بپردازیم باید تاکید کنیم که ظهور خلق الساعه و یکباره تشکلها و گروه های بدون مجوز و تنظیم و انتشار بیانیه ها و فراخوان های متعدد مجازی و حقیقی و هر بار با نشان و عناوینی متمایز از بار قبل، که به نظر می رسد در پشت صحنه همه این تشکل ها کمتر از انگشتان دو دست حاضر باشند نشان از بلا تکلیفی و عدم تفکری درست برای توسعه و پیشرفت سیاسی شهرستان و حتی توسعه و پیشرفت در دیگر مسائل اجتماعی است که به طور مصداقی می توان به انتشار بیانیه کمیته جوانان شورای راهبردی، انشار بیانیه جوانان حامی دولت و بیانیه اخیر اشاره کرد که ناشی از اقدامات منفعلانه و نبود هیچگونه تشکیلات قابل اتکایی است.

    حال با وجود این گفتار تحلیلی قضاوت را برعهده مردم می گذاریم و امیدواریم که همه احزاب سیاسی و تشکل ها در جهت ارتقای سطح سیاسی و اجتماعی با بکارگیری شاخص های توسعه ای در این بخش ها کمک کننده پیشرفت و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف اجتماعی باشند.

    تصاویر:

    ۲۲

    ۴۴ ۵۵ ۶۶