سکته سکه با شنیدن خبر مذاکرات/ حبابی که به باد رفت

چاپ

به گزارش نیمه پر، این روزها بازار خبرهای طلایی حسابی سکه شده و در صدر اخبار قرار گرفته یک طرف خبر آزادسازی ۱۳ تن طلای ایرانی از دست تحریم ها و از طرفی نوسات قیمت آن که در چند روز اخیر در حال تجربه جایگاه های مختلفی در جدول قیمتی است.
به گونه ای که در چند روز گذشته، به دلیل نبود تقاضا و هیجان خاصی در بازار، با رکود دست و پنجه نرم می کند.اما اگر به بازار طلای جهانی نیم نگاهی بیندازیم، با شرایطی متفاوت مواجه می شویم زیرا این بازار در هفته گذشته با سکون و کم تحرکی جدی روبه رو بود تا اینکه نتایج همه پرسی یونان توانست جانی دوباره به این بازار ببخشد و قیمت طلایی که روز پنج شنبه تا ۱۱۵۵ دلار در هر اونس کاهش یافته بود امروز به مرز ۱۱۷۰ دلاری برساند.

براساس این گزارش؛ بحث طلای داخلی متفاوت است به گونه ای که از اواسط هفته‌ گذشته با روندی نزولی روبه رو بوده است به عنوان مثال قیمت سکه در اواسط هفته گذشته از ۹۰۸ هزار تومان روند نزولی را آغاز و تا امروز که نرخ ۸۸۸ هزار تومان را تجربه کرد.

با تمام این تفاسیر و روند گذشته پیش بینی می‌شود تا طلا در بازار تهران سیر کاهشی را با توجه به روند مذاکرات طی کرده تا حباب های اضافی قیمت در بازار باز هم بترکد.

باشگاه خبرنگاران/