اعزام ۲۷۰۰ دانشجوی جهادگر به مناطق محروم مازندران

چاپ

به گزارش نیمه پر، حمید لزگی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ساری، با بیان اینکه اردوهای جهادی هر ساله برگزار می شود، بیان داشت: دانشجویان بدون در نظر گرفتن موقعیت‌های علمی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف و انگیزه‌های مادی در این اردوها شرکت می‌کنند.

وی افزود: دانشجویان بسیجی در اوقات فراغت خود به جای تفریح و حضور در کنار خانواده به مناطق محروم می‌روند و با اقشار مستضعف زندگی و فضای محرومیت را از نزدیک لمس و درک می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران یکی از کارکرد های پنهان این گونه اردوها را  توجه دانشجویان پس از طی کردن دوران تحصیل و حضور در عرصه مدیریتی،  به اقشار مستضعف جامعه دانست و افزود: دانشجویان با شرکت در این اردوهای جهادی ضمن ابراز محبت و همدردی با اقشار محروم می توانند پل ارتباطی بین مسئولان و مردم  مناطق محروم محسوب شوند.

لزگی به دیگر اثرات مثبت اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: این اردوها موجب ترویج فرهنگ کار و تلاش می‌شود.

وی جوانان بسیجی را سفیران خدمت، کار و تلاش درکنار تحصیل و تذهیب نام برد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران افزود: تابستان امسال ۲۷۰۰ دانشجوی جهادگر مازندرانی در قالب ۱۸۰ گروه به مناطق محروم استان مازندران اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویان در این اردوها در عرصه های بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، سازندگی و خصوصا اقتصاد مقاومتی، به خدمات رسانی به مردم مناطق محروم می پردازند.