حاشیه سازی سیاسی برخی مدیران دانشگاه ها از توجه به رشد علمی و تحقیقاتی بیشتر شده است

چاپ

به گزارش نیمه پر، مهدی محمدی استاد دانشگاه های رامسر در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها کشور گفت: به واقع باید گفته شود که یکی از دغدغه های همیشگی رهبر معظم انقلاب تربیت نسل جوان مومن، متعهد و متخصص است.

وی افزود: این دغدغه همیشگی ایشان از این جهت نشأت می گیرد که انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب های جهان فصل جدیدی در تاریخ بشریت گشوده است که طبیعتا باید متناسب با آن اقدامات علمی و پژوهشی اصولی انجام گیرد که به نظرم تا به حال در این زمینه به طور عمیق و کافی این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

وی اظهار داشت: مطلب عمیق و قابل درک دیگری را که باید مورد اشاره قرار دهم اشاره به استراتژی دشمن مبنی بر براندازی نظام جمهوری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن با مسائل هسته ای مشکلی ندارد بلکه از رشد علمی و جهش بی سابقه در این زمینه برای رسیدن ایران به جایگاه شایسته تمدن اسلامی که مبتنی بر وحی و بعثت انبیا است واهمه دارد چرا که تمدن اسلامی نسخه اصلی نجات بخش تمامی بشریت است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: بصیرت و اگاهی سیاسی در دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است و فهم درست از مسائل سیاسی از ضروریات دانشگاه و مجامع علمی می باشد.

وی ضمن هشدار به مدیران و مسولین اجرایی در دانشگاه ها در زمینه حاشیه سازی و استفاده ابزاری از دانشجویان در مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: به حاشیه بردن و سیاسی کردن بدون فهم و آگاهی مبتنی بر بصیرت همانند تزریق سم به بدنه علمی و پژوهشی کشور است و متاسفانه باید گفت که در طول زمان انقلاب اسلامی این حاشیه سازی ها در برخی مواقع وجود داشته است.

وی تصریح کرد: عدم توجه لازم و کافی در پشتیبانی از مراکز علمی و تحقیاتی یکی دیگر از ضعف هایی است که در حال حاضر به آن توجه زیادی نمی شود و این نقطه مقابل دیدگاه رهبری است که بیان می کنند راه نجات کشور، رشد علمی و زمینه سازی تحقیات در علوم مختلف است؛ که شایسته است مسئولین ذیربط پشتیبانی لازم را داشته باشند.

محمدی توجه به علوم انسانی مبتنی بر دیدگاه های دینی و اسلامی در دانشگاه ها را برای رشد گفتمان انقلاب اسلامی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: عدم توجه به علوم انسانی یکی دیگر از مواردی است که رهبر معظم انقلاب در بیشتر مجامع علمی تذکر می دهند اما متاسفانه تا به اینجا اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است و هنوز بخشی از این علوم کپی برداری شده از جهان غرب و لیبرالیسم است که نیاز است مدیران  دانشگاهی با دعوت از اساتید نخبه  و مجرب دانشگاه ها و حوزه ها این خلاء را پر کنند.

وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر مسائل مهم در عرصه علمی و پژوهشی کشور به کارگیری مدیران و اساتید متخصص و متدین به نظام و انقلاب اسلامی است که در این زمینه هم باید گفته شود که در بعضی موارد مسئولیت های علمی و تحقیقاتی در اختیار کسانی قرار می گیرد که هیچ سنخیتی با کار و تخصص محوله ندارند و بیشتر دغدغه های سیاسی و حاشیه سازی را در سر می پرورانند.