توجیه حذف طرح هسته‌ای از سوی علی لاریجانی: فروش سیب زمینی که نیست!

چاپ

به گزارش نیمه پر، در جلسه علنی امروز مجلس احمد توکلی نماینده مردم تهران در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۴۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، از تغییر در متن گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران» انتقاد کرد.
وی گفت: گزارش چاپی کمیسیون تا زمانی که در دستور کار هفتگی مجلس درج نشده باشد، با موافقت هیات رئیسه قابل اصلاح است، اما پس از چاپ، در دستور کار هفتگی دیگر قابل اصلاح نیست.

توکلی ادامه داد: با وجود این ماده در آیین‌نامه، اما امروز دیدیم که همین عنوان طرح در ردیف دو دستور کار هفتگی آمده، اما با همان شماره و با عنوان جایگزین در متن آن اصلاح‌ کرده‌اند و آن را در دستور کار مجلس قرار داده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این مساله مهمی است و مردم هم منتظرند تا این طرح را که تغییر دستور آن ۹۲ درصد رای آورده‌ است، به سرانجام برسد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی، با بیان اینکه طرح هسته‌ای در دستور کار هفتگی مجلس قرار دارد، اظهار داشت: مسائلی مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و شورا درباره آنها نظر دارد؛ ما می‌خواهیم مساله را حل کنیم، نمی‌خواهیم که مساله جدید بسازیم.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی، چارچوب‌هایی دارد که ما باید با آن هماهنگی لازم را داشته باشیم؛ این مساله (موضوع هسته‌ای) بحث فروش سیب‌زمینی که نیست! موضوع مهمی است، لذا باید به آن توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هیات رئیسه نیز بحث شد و قرار شد چارچوب‌های مد نظر رهبری رعایت شود، لذا باید با مشورت شورای عالی امنیت ملی این کار صورت بگیرد.

لاریجانی اظهار داشت: آنها ملاحظاتی دارند که ما منتقل کرده‌ایم، اما متاسفانه برخی از آنها رعایت نشده است.

وی اضافه کرد: چون می‌خواهیم این طرح رای بالایی در مجلس داشته باشد، شما هم باید به این قضیه کمک کنید.

مهر/